Nr 1/2006: Nytt år, nytt nummer – helt ny tidning!

Vi har gjort om tidningen, men inte mer än att våra trogna läsare kommer att känna igen sig. Stort test av Porsche Carrera 4S. Vi...
Annons

Vi har gjort om tidningen, men inte mer än att våra trogna läsare kommer att känna igen sig. Stort test av Porsche Carrera 4S. Vi ställer oss frågan om den är bättre än sin bakhjulsdrivna kollega. Provkörning av den ultrasnygga coupén Alfa Brera. Stort reportage där testlaget förklarar hur det går till att göra biltester. Provkörningar av Citroëns häftiga konceptbil SportLounge och VW:s körglada EcoRacer. Begagnatduell med 9-5 mot V70. Drömbilsreportage med häftiga MG RV8.

TEST: Porsche 911 Carrera 4S är – tills Turbon presenteras – den fetaste 911 du kan köpa. Men är den bättre än sin bakhjulsdrivna motsvarighet?
PROV: Alfa Brera. Med en fräck form som främsta vapen ska Alfa Romeos nya coupé försöka återuppliva glansen från fornstora dagar.
REPORTAGE: Så testar vi bilar. Följ med testlaget på jobbet med testchef Mikael Johnsson som ciceron.
PROV: Citroën C.SportLounge. Vi provkör framtiden redan idag och pratar med skaparen Mark Lloyd.
REPORTAGE: Toyota Mega Web och Venus Fort. Någon som kommer ihåg den finska stjärnan Mika Salo? Toyota gör det. I caféet, intill den egna museiverkstaden utanför Tokyo, kan du ta en fika med honom.
PROV: Volkswagen EcoRacer. Vi provkör VW:s mittmotorkoncept som visar att framtidens snåla miljöböilar kan vara oerhört kul att köra.
Rally-VM: Solberg på jakt. På en slingrig bergsväg i sydöstra Frankrike jagar Petter Solberg rätt setup för att nå ännu en VM-titel. Hungern och suget har aldrig varit större hos norrmannen.
Begagnat: Saab 9-5 mot Volvo V70. Sveriges två vanligaste bilar har mötts i otaliga testdueller – och varje gång har testlaget gett Volvo segern – men nu är det dags för facit: Vad säger ägarna?!
Drömbilen: MG RV8. En av de märkvärdigaste modellerna i bilhistorien. Den skapades av reservdelskarossen (!) 1992 för att fira att den var 30 år sedan MGB debuterade.

Annons
Annons
Rulla till toppen