Roadsterversionen av Lexus LF-A gör sin debut 2014, enligt branschtidningen Automotive News. Förutom förstärkningar i chassit ändras inte särskilt mycket. Motorn blir även i fortsättningen V10:an på 4,8 liter med 560 hk och 480 Nm.
Men innan dess bjuder Lexus på en hel del nya modeller. Enligt Automotive News når Lexus inte upp till samma försäljningssiffror som Mercedes och BMW på den amerikanska marknaden, och det är en av anledningarna till modelloffensiven de närmaste åren.
Till att börja med lanseras en helt ny GS tidigt 2012. Designen hämtas från knoceptbilen LF-Gh och enligt vissa källor får den produktionsfärdiga versionen sin publika premiär redan den 18 augusti på lyxbilsutställningen Pebble Beach Concours d’Elegance.
Från början erbjuds två bensinmotorer: en 3,5-liters V6:a och en 4,6-liters V8, men räkna med att både hybrid- och dieselmotorer hittar ned under huven. Hjulbasen och bredden ändras inte alls, men fjädringen blir åt det mer sportiga hållet jämfört med dagens GS. Ett system för fyrhjulsstyrning, liknande BMW:s aktiva integralstyrning, blir tillval – och senare kanske vi får se en konkurrent till BMW M5 i form av en GS-F.
Nya IS ska även i fortsättningen konkurrera med Audi A4 och BMW 3-serie. Den nya modellen bygger på en förkortad version av nya GS-plattformen. Den lanseras sent 2012. Under våren 2013 får lyxsedanen LS en rejäl uppdatering, bland annat med lättviktsmaterial för att sänka förbrukningen. Crossovern RX byts ut 2014 och bygger då på samma plattform som Toyota Camry och Avalon.
Lexus säljer många modeller som vi inte får se här i Sverige. Lexus ES, som baseras på Toyota Camry, uppdateras 2012 med ett hårdare chassi, ett hybridalternativ, större grill och fler designskillnader för att skilja ut den från koncernsyskonet Toyota Camry.