Framförallt är det kosmetiska uppgraderingar som skiljer Standard-evora från Sports Racer. Den senare får högblanka svarta detaljer på taket, frontsplittern, diffusorn och trösklarna. Övriga svarta detaljer som man också får inkluderar Lotus-märkena, sidospeglarna och de smidda fälgarna. Bromsoken kan fås i svart eller rött.
Fyra färger är aktuella för Sports Racer: Aspen White, Carbon Grey, Nightfall Blue och Ardent Red. Och bilen kommer fullutrustad från fabrik.
2 + 2 sittplatser i svart läder med kontrasterande röda sömmar och rikligt med Lotus Slate Grey SuedeTexTM på instrumentpanel, mittkonsol och dörrar. Övriga delar av panelen kommer i gunmetal-grått som annars är standard i Evora S. Gillar man en skrikigare interiör kan man beställa Venom-rött läder med svarta sömmar och keder i Premium Sports-stolarna.
Massor med extrautrustning är standard på Evora Sports Racer vilket gör namnet aningen missvisande. En sportracer ska väl vara strippad på onödig lyx och vikt?
Lotus har uppgraderat Evora Sports Racer med vassare trottelrespons, motorn har ökat varvtalsstopp och inställningen för Dynamic Performance Management (DPM) är sportigare, dessutom sitter det en sportdiffusor under stötfångaren bak och hålborrade bromsskivor innanför de smidda fälgarna.
Man får även ett teknikpaket med bättre högtalare och stereosystem, dvd-spelare, en sjutums pekskärm, Bluetooth-telefonkoppling, usb-port, däckstrycksmonitor, farthållare, parkeringssensorer bak, elektriskt infällbara backspeglar och backkamera.
Lotus Evora Sports Racer finns att köpa nu så det är bara att plocka upp telefonen och lägga en beställning!