Bilhandlarna med bäst service – enligt köparna

En del bilhandlare är bättre än andra – i alla fall om köparna får bestämma. Giganten Upplands Motor erbjuder bland annat gymservice och gratis lunch.

Hos Upplands Motor ska kunden inte behöva vänta varken i telefon eller i försäljningshallen. Foto: Upplands Motor

I vår granskning av Sveriges bilhandlare visade det sig att många bilhandlare är dåliga på att svara på e-post från potentiella köpare. Läsarna verkar också missnöjda med servicen hos en del återförsäljare.

Ett företag som försöker med nya grepp i en annars ganska stillastående bransch är Upplands Motor, som säljer Dacia, Ford, Jaguar, Renault och Volvo i fem anläggningar norr om Stockholm.

Anders Lindström har ägt företaget i 24 år, men kommer från en familj som varit engagerad i bilhandeln sedan 1930-talet.

Anders Lindström, vd för Upplands Motor.

Upplands Motor har en maffig anläggning i Akalla norr om Stockholm som kostat 450 miljoner kronor att bygga. I verkstaden har kunden möjlighet att följa med i arbetet, men de flesta väljer istället att äta frukost eller lunch (ingår i priset), gymma eller golfa. Det finns också möjlighet att serva bilen under en resa – Arlanda ligger nära.

Ett annat företag som mestadels verkar ha nöjda kunder är Platinum Cars i Norrköping. På betygssajten Rejta får företaget höga betyg från de flesta som tycker till.

"Beställde en sportbil och de höll vad de lovade. Blev mycket väl bemött och bilen älskar jag", skriver signaturen Sune.

Har du också goda erfarenheter av en bilhandlare? Kommentarsfältet är öppet!

Jag tycker bra service är viktigt hos en bilhandlare.
369
12