Ford städar och tvättar din Mondeo för all framtid

Ford vill locka köpare från BMW, Mercedes och Audi med en ny lyxversion av Mondeo. Kromad front, en exklusiv lounge och fri biltvätt ingår.
Annons

Ford städar och tvättar din Mondeo för all framtid
Ford vill erbjuda en lyxigare Mondeo med tilläggsnamnet Vignale, för att locka premiumbilsköpare.

På den amerikanska marknaden har Ford lyxmärket Lincoln, som jämförs med Cadillac och Mercedes.

Nu vill Ford nu klättra uppåt på premiumstegen även här i Europa, och därför finns planer på att lansera ett nytt lyxmärke: Vignale.

Egentligen handlar det inte om ett separat märke, utan en utrustningsnivå som hamnar ett steg ovanför dagens toppversion Titanium X. Ford visar upp en Mondeo Vignale i konceptform för att undersöka hur publiken på bilsalongen i Frankfurt tar emot nyheten.

Konceptbilen Ford Mondeo Vignale ska se exklusivare ut med bland annat kromdetaljer i fronten, på dörrhandtagen och på backspeglarna, större fälgar, Vignale-emblem och led-strålkastare. Interiören bjuder på mönstrad läderklädsel och trådlöst nätverk. Bilen har inga Mondeo-emblem.

Ford städar och tvättar din Mondeo för all framtid
Mellan 10 och 15 procent av Mondeoköparna kommer välja den dyrare och exklusivare Vignaleversionen, enligt Ford.

Men det är inte designdetaljerna som ska få köparna att välja Vignaleversionen. Istället fokuserar Ford på själva köpupplevelsen och erbjuder en särskild kontaktperson för köparen, en Vignale-lounge hos utvalda återförsäljare samt fri biltvätt och dammsugning under hela bilens livslängd.

En Ford ur Vignale-serien ska locka kunder som har ont om tid och som vill känna sig speciella, enligt Roelant de Waard, försäljningschef för Ford i Europa. Om efterfrågan finns kan Ford lansera Vignale-versioner av flera modeller, som nya S-Max.

Annons
Annons
Rulla till toppen