Zlatan tar emot sin Volvo XC90 av vd Håkan Samuelsson

Parissalongen och Volvomontern fick finbesök av Zlatan Ibrahimović, som oväntat dök upp på minglet efter första pressdagen. Volvos vd Håkan Samuelsson berättade att Zlatan Ibrahimović beställt bil nummer tio – samma som hans tröjnummer – av de första 1.927 Volvo XC90 som ska byggas.

Volvo gjorde en smart reklamkupp på Parissalongen genom att leverera Volvo XC90 nummer tio, av de första 1.927 bilar som ska tillverkas, till fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimović.

Volvo gjorde en smart reklamkupp på Parissalongen genom att leverera Volvo XC90 nummer tio, av de första 1.927 bilar som ska tillverkas, till fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimović. Uttrycket "Zlatan stal showen" är ingen överdrift, som ni ser på bilden. KLICKA PÅ BILDEN FÖR STÖRRE VERSION

Som ni alla nog minns gjorde fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimović succé som reklambärare av Volvo XC70 i filmen "Made By Sweden". Efteråt har Volvo beskrivit "Zlatan-effekten" där det helt plötsligt blev riktigt coolt att ratta en Volvo XC70.

Men det stannar inte vid Volvo XC70, Zlatan Ibrahimović har fått smak på varumärket och på plats här på Parissalongen mottog han nycklarna till bil nummer tio av de 1.927 första XC90 som ska byggas. De som kan sin fotboll vet förstås vilket tröjnummer Zlatan Ibrahimović har på ryggen, så bil nummer tio var ingen tillfällighet. Som alla vet släpptes nya XC90 först i en begränsad First Edition-upplaga. Fullsmetad med extrautrustning är priset saftiga 769.000 för en D5 AWD.

I pressvimlet efter första dagen av Parissalongen dök Zlatan Ibrahimović oväntat upp och det var givetvis en smart reklamkupp av Volvo som stal all mediauppmärksamhet. Att XC90 förknippas med Zlatan Ibrahimović kan vara väldigt mycket värt för Volvo och vi får anta att Zlatan fick bra rabatt på sin bil.

Det var en påtagligt nöjd och nyfiken Zlatan som berättade för publiken vilken ära det är att representera Volvo och att han verkligen sett fram emot att se bilen, vilket var första gången i verkligheten på Parissalongen.

Volvos vd Håkan Samuelsson överlämnade nycklarna personligen och gav även Zlatan en ny typ av nyckel som tål vatten, fullt möjligt att bada isvak med – enligt Håkan Samuelsson. Zlatan fick sedan en snabb genomgång av Volvo XC90 och han såg både nyfiken och intresserad ut. Menysystemet är intressant och Zlatan kollade även in den speciella, barnanpassade mittstolen i baksätet.

Volvo gjorde en smart reklamkupp på Parissalongen genom att leverera Volvo XC90 nummer tio, av de första 1.927 bilar som ska tillverkas, till fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimović.

Det var en påtagligt intresserad och road Zlatan som tog en första titt på sin kommande XC90. De första bilarna levereras under början av nästa år. KLICKA PÅ BILDEN FÖR STÖRRE VERSION

Volvo gjorde en smart reklamkupp på Parissalongen genom att leverera Volvo XC90 nummer tio, av de första 1.927 bilar som ska tillverkas, till fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimović.

Zlatan Ibrahimović fick ta emot nycklarna till sin Volvo XC90 av vd Håkan Samuelsson. Det var två påtagligt nöjda personer som umgicks framför nya XC90 och bekantade sig med bilen. Reklamfilmen med XC70 har nu gått in i en ny fas. Bli inte förvånad om det kommer fler reklamfilmer med Zlatan och Volvo. KLICKA PÅ BILDEN FÖR STÖRRE VERSIO

Mycket smart drag av Volvo att använda Zlatan för att marknadsföra XC90!
1579
55
Håll dig uppdaterad med nyhetsbrevet!