Starka varumärken är årets förlorare

2015 blev till och med bättre än rekordåret när 80-talets finansbubbla var som mest uppblåst. Men alla hade det inte så muntert och sämst gick det för några, vanligtvis, starka varumärken.

Aldrig någonsin har det sålts så många nya bilar. 2015 blev till och med bättre än det "omöjliga" rekordåret 1988.

Men alla hade det inte så muntert och det var ovanligt starka varumärken som blev årets stora förlorare.

Läs: BMW bland årets förlorare

Håll dig uppdaterad med nyhetsbrevet!

Mer att läsa

Idag
Udda platser: Besök Sveriges märkligaste bilkyrkogård
Igår
Får man krossa rutan i en varm bil för att rädda en hund?
  • Quiz: Hur mycket kan du om bilteknik?
    Som bilnörd vet du förstås vilken modell som var först med turboladdning, eller vilka bilar som styr med bakhjulen. Men det blir svårare än så – glöm inte att utmana polarna!