Se Volvos nya film: Hyllar största hjältarna

En stor del av framgången för Volvo beror på mångfalden i företaget, enligt Björn Annwall, som är chef för försäljning, marknadsföring och service på Volvo Cars. I en ny XC60-kampanj syns därför inte Zlatan eller någon annan superkändis – utan Volvos egna hjältar.
Annons

Nu får vi se en ny film i Volvos framgångsrika reklamkampanj ”Made By Sweden”. Men den här gången använder Volvo inte kända personer som Zlatan, Robyn eller Avicii – utan istället lyfter Volvo fram de egna hjältarna, nämligen medarbetarna.

”Medarbetare med olika bakgrunder ger oss flera fördelar. Kritiskt tänkande och olika sätt att närma sig frågor är avgörande när man skapar något nytt. Vi menar att en stor del av framgången för Volvo Cars kan tillskrivas mångfalden i företaget och det vi kallar Volvoandan”, säger Björn Annwall.

I filmen ses personal med olika bakgrund och med olika roller i företaget – från designers och ingenjörer till medarbetare i fabrikerna.

”Antalet medarbetare växer i takt med vår försäljning. Idag arbetar nära 50 nationaliteter med att designa, utveckla, marknadsföra och sälja våra bilar. Vi anser att mångfald får oss att göra bättre bilar”, säger Björn Annwall.

Kreatörerna bakom filmen, reklambyrån Forsman & Bodenfors, har tidigare tagit emot många priser och det är även de som ligger bakom serien ”Made by Sweden” för Volvo Cars där Zlatan, Robyn, Swedish House Mafia, Börje Salming, ”Vintersaga” med flera medverkat.

 
Se Volvos nya film: Hyllar största hjältarna
Volvos egna hjältar – medarbetarna.
Se Volvos nya film: Hyllar största hjältarna
XC60 står i fokus i Volvos nya ”Made By Sweden”-reklam.
Se Volvos nya film: Hyllar största hjältarna
Se Volvos nya film: Hyllar största hjältarna
Se Volvos nya film: Hyllar största hjältarna
Annons
Annons
Rulla till toppen