När Volvo Cars ska hylla de riktiga hjältarna – de som bygger bilarna – blir det inga bilder av Zlatan, Robyn eller andra kändisar. Superkändisarna lyser med sin frånvaro. Istället är det vardagen, slitet, gemenskapen och stoltheten som visas upp.
Som vi berättade igår visar Volvos senaste reklamfilm mångfalden inom företaget. Och den här filmen, ”Behind the scenes” visar hur det gick till när man samlade material.
”Volvo levererar bilar till hela världen,” berättar Ole-Kristian Bjerke från Norge, Senior Designer på Volvo. ”Därför är det en styrka att få jobba i ett team med människor som har olika bakgrund och inblick i flera marknader. På så sätt kan vi tillverka de allra bästa produkterna.”
Precis som tidigare är det reklambyrån Forsman & Bodenfors som är kreatörer och avsändare. De har gjort alla de senaste, hyllade reklamfilmer från Volvo Cars men även hjälpt Volvo AB (lastbilarna) med deras filmer. Vi behöver bara säga ”Epic Split” för att alla ska veta vad vi menar.