Så ”hyllas” BMW på stora dagen av konkurrenterna

BMW fyller 100 år och det firas även av konkurrenterna. Mercedes erbjuder fräckt nog alla BMW-anställda fri entré till museet i Stuttgart. ”Vi gratulerar varmt...
Annons

BMW fyller 100 år och det firas även av konkurrenterna. Mercedes erbjuder fräckt nog alla BMW-anställda fri entré till museet i Stuttgart.

”Vi gratulerar varmt det globalt kända BMW på dagen och bjuder in alla BMW-anställda att utforska hela bilhistorien”, säger Ralf Glaser, marknadschef på Mercedes Classic.

De BMW-anställda kan också parkera sina bilar gratis längst fram vid entrén.

Och det slutar inte där: Mercedes gratulerar också BMW i en annons. Texten lyder: ”Tack för 100 års konkurrens, även om de 30 åren dessförinnan var ganska tråkiga”.

Porsche stämmer också in i hyllningskören: ”Framtiden ställer oss inför stora utmaningar. Vi möter dem med ’Freude am Fahren'”, skriver Porsche, och använder därmed samma term för körglädje som BMW gör i sin marknadsföring.

Så
Så
Annons
Annons
Rulla till toppen