Nya Volvo XC60 – här är alla intryck från Genève

Nu har Volvo XC60 lanserats på Genèvesalongen och tveklöst är det den modell som väckt mest uppmärksamhet de senaste åren. XC90, S90, V90 och V90...
Annons

Nu har Volvo XC60 lanserats på Genèvesalongen och tveklöst är det den modell som väckt mest uppmärksamhet de senaste åren. XC90, S90, V90 och V90 Cross Country är förstås alla viktiga men ”kungen” heter Volvo XC60.

För att spegla betydelsen och det intryck som Volvo XC60 gjort har vi samlat filmerna på den här sidan. Du hittar både Volvos egna reklamfilmer samt de viktigaste presentationerna som olika reportrar gjort från Genèvesalongen.

Trots att den tillverkats i nio år gick ”gamla” Volvo XC60 urstarkt, försäljningsmässigt, ända in i kaklet. Globalt sett har XC60 stått för 30 procent av Volvo Cars försäljning och betydelsen av den nya generationen XC60 kan inte överskattas.

Ska Volvo nå sitt långsiktiga mål på 800.000 bilar per år måste nya XC60 bli en succé. Senare i år följs den av helt nya Volvo XC40 och de två modellerna bildar varsin grundpelare i det nya, stora Volvo Cars som växer fram. Ett företag som med all sannolikhet snart börsintroduceras.

Första intrycket är ju alltid viktigt och tittar man på filmerna nedan så verkar det som om Volvo träffat rätt med nya XC60. Fast allt hänger förstås på hur bilen är att köra och använda. De intrycken får vi vänta med till längre fram i vår.

 

Annons
Annons
Rulla till toppen