Håkan Samuelsson berättar om Volvos tuffa vision

Håkan Samuelsson är inte rädd för att utmana sina konkurrenter. Volvos vision är att ingen ska omkomma eller skadas allvarligt i en ny Volvo till...
Annons

Håkan Samuelsson är inte rädd för att utmana sina konkurrenter. Volvos vision är att ingen ska omkomma eller skadas allvarligt i en ny Volvo till år 2020.

”Jag tror det är få biltillverkare som vågar uttrycka en sådan stark vision, men för Volvo känns det väldigt naturligt,” säger Håkan Samuelsson, vd för Volvo Car Group.

I Volvos pågående reklamkampanj ”Omtanke” berättar Volvo Cars om sina visioner. Nu kommer en fördjupande del där Håkan Samuelsson intervjuas i tre podcastavsnitt tillsammans med Kristoffer Triumf, mannen bakom Värvet – en av Sveriges mest populära poddar med över 65 miljoner nedladdningar.

”Vi ser det som nästa steg i vårt säkerhetsarbete, där vi nu kan komma längre med ny teknologi och kan undvika att olyckor uppstår och inte bara arbeta med att lindra verkningarna,” säger Håkan Samuelsson.

”Vi har alltid tagit säkerhet på allvar och alltid gjort mer än vad som krävs. Volvos värdering är klar: Vi visar omtanke, vi bryr oss om och skyddar det som är viktigt,” berättar Håkan Samuelsson.

I de två kommande avsnitten i intervjuserien ska Håkan Samuelsson berätta om Volvo två andra visioner:

År 2025 ska en miljon elektrifierade Volvobilar rulla på våra gator.

År 2025 ska Volvos kunder få tillbaka en veckas tid per år genom företagets bilar och tjänster.

Annons
Annons
Rulla till toppen