Bugatti Chiron – rekordbilens produktionstid närmar sig slutet

Produktionen av Bugatti Chiron startade 2016 med en målsättning att bygga 500 exemplar. För dig som väntat med att lägga en beställning fram till nu...
Annons

Produktionen av Bugatti Chiron startade 2016 med en målsättning att bygga 500 exemplar. För dig som väntat med att lägga en beställning fram till nu bör se över kontot och slå till omgående – färre än 100 exemplar finns att beställa fram till 2021.

Bugatti säger sig trots detta inte ligga på latsidan utan planerar för ett spännande 2020. Företagets VD Stephan Winkelmann menar att Bugatti kommer att presentera några intressanta överraskningar som ligger i linje med företagets filosofi – att bygga de bästa bilarna i världen.

Även biltillverkare som Bugatti blir påverkade av strängare utsläppsregler och därför har det funnits planer på ytterligare modeller vid sidan om Chiron. Det har bland annat florerat rykten om en elektrifierad fyradörrars GT och även en el-SUV. Detta skulle såklart kräva att ägaren Volkswagen gick med på att utveckla en ny plattform vilket inte är aktuellt just nu, enligt Carscoops.

Senast Bugatti skapade rejäl uppmärksamhet var i höstas när Chiron Super Sports 300+ körde i 490,5 km/h på testbanan Ehra-Lessien norr om Wolfsburg, Tyskland. Priset för denna specialmodell börjar på 37 miljoner kronor men då ingår visserligen den mytomspunna 8,0-liters W16-motorn på 1.600 hästkrafter. Dags att slå till?

Bugatti Chiron – rekordbilens produktionstid närmar sig slutet
Bugatti Chiron – rekordbilens produktionstid närmar sig slutet
Bugatti Chiron – rekordbilens produktionstid närmar sig slutet
Bugatti Chiron – rekordbilens produktionstid närmar sig slutet
Bugatti Chiron – rekordbilens produktionstid närmar sig slutet
 
Annons
Annons
Rulla till toppen