Sedan 2021 har det sålts närmare 7 000 MG-bilar i Sverige och märket siktar på att bli det största elbilsmärket i landet!
Storsäljaren är MG ZS EV som slog marknaden med häpnad med sitt första privatleasingpris på 1 990 kronor per månad. Men räckvidden var kort och laddningen imponerade inte. Med den första faceliften har det här åtgärdats. Betyder det att förarna till de nyare är mer nöjda? Det vill vi veta.
MG Marvel R var märkets elbil nummer två, med mycket mer premiumkänsla och riktigt bra prestanda. Betyder det också att Marvel håller bättre?
Elbil nummer tre från MG är MG 5 – den prisvärda kombin som säljer riktigt bra. Testlaget gav godkänt med tanke på priset. Vad säger förarna, som vet hur bilen fungerar i vardagen och hur driftsäkerheten är?
Kort sagt, vi vill gärna att alla som kör MG – eller för den delen vilken bil som helst – sätter betyg på sin bil. Som ett tack för hjälpen får man en månads premiumläsning på vår sajt utan kostnad. När man fyllt i formuläret kommer ett automatiskt mejl med inloggningsinformation.
KLICKA HÄR för att sätta betyg på din bil!
Stort tack!
/Alrik Söderlind, chefredaktör auto motor & sport och Recharge