Nya Flying Spur Speed ersätter Flying Spur S som togs ur produktion i maj. Speed-modellen ger 85 extra hästkrafter och ytterligare 130 Nm i vridmoment. Detta gör att sprinten 0-100 km/h går på 3,8 sekunder.
Kraften hanteras av ZF:s åttastegade automatlåda med dubbelkoppling som också används i Bentley Continental GT. Kraften går i första hand tlll bakaxeln, det är först när det behövs extra grepp som det skickas kraft till framhjulen.
Flying Spur Speed får samma 420 mm stålbromsar som Continental GT, som är de största i sitt slag på någon produktionsbil i världen.
För att den stora bilen inte ska kännas för klumpig på vägen har bilen fyrhjulsstyrning.
På utsidan känns Flying Spur Speed igen på sina mörka grill och att baklyktorna är mörktonade.
För att minska vikten och förbättra aerodynamiken kan köpare utrusta bilen med främre splitter, bakluckespoiler, bakre diffusor och sidokjolar i kolfiber.
Något pris för den här sköna skapelsen är ännu inte känt.