Volvo missnöjt med kampanjer

Underkänt. Det är Volvos nordiska marknadschef Marielle Delgado som sätter betyget på de senaste annonskampanjerna – ”VI” och ”Think outside the box”. Annonsbyrån håller med,...
Annons

Underkänt. Det är Volvos nordiska marknadschef Marielle Delgado som sätter betyget på de senaste annonskampanjerna – ”VI” och ”Think outside the box”. Annonsbyrån håller med, nästan i alla fall.

Kampanjerna har varit synliga i samband med introduktionen av C30-modellen och senaste generationen av V70. Det är i intervju med Svenska Dagbladet som Delgado uttrycker besvikelse över kampanjerna.

Volvo missnöjt med kampanjer

Inte lyckat, tycker Volvos marknadschef.

– Idén var god och vi har fortfarande samma idé om att vi står för en VI-teknologi, som innebär att alla i bilen ska ha det bra. Men det landade inte som vi tänkt oss.
Hon är inte heller nöjd med C30-kampanjen ”Think outside the box”.
– Vi hade väntat oss mer av försäljningen, konstaterar Delgado.
Meta Ågren på annonsbyrån Forsman & Bodenfors, som gjort kampanjerna, håller med i kritiken av VI-kampanjen.
– Många förstod inte innebörden, säger hon till resume.se.
Däremot är byrån nöjd med C30-kampanjen.
– Där fick vi ett väldigt bra genomslag, framför allt bland unga kvinnor, säger Ågren och pekar på att företaget fick andrapris i annonstävlingen 100-wattaren för kampanjen.

Annons
Annons
Rulla till toppen