Joel Eriksson valde bort F2 för att satsa på DTM. Inte så dumt med tanke på allt strul som präglar årets F2-säsong. Varför han fattade det beslutet berättar Joel exklusivt för auto motor & sport.
auto motor & sports Gergei Farkas är i Le Mans. Han tog ett snack med det hårt satsande svenskteamet SPV Racings chef, Lars Lindberg, och kollar in deras LMP3:or.
När bilen kom in i depå kunde ingen tro att det var sant. Det fanns kräk överallt. Förarens hjälm och överkropp. På sätena. I taket. Vid handbromsen. Även vid den lilla rutan mellan kupén och motorrummet.
DTM och Formel E i all ära – men helgens riktigt stora händelse var nog ändå kvalet inför klassikern Indy 500. Detta trots att racet ur europeiskt perspektiv känns klart mindre intressant i år.
Många män köper den bil han tror ska hjälpa honom att fånga drömprinsessan. För att ni ska slippa köpa fel reder Peder ut vilken bil som fungerar bäst. Här är facit.
Enligt legenden är det nyrekryterade Ferrari-chaufförers plikt och förbannade skyldighet att vid första Fiorano-testet putsa varvrekordet. Om inte annat för att visa il Comandante att han inte rekryterat fel.
Styrningen på Gergei Farkas Alfa 159 Sportwagon började låta som ett Sovjetiskt tröskverk. Vad göra? Googla bilens symptom innan du släpper den till verkstaden, det kan spara många tusen...
Rent tekniskt var 2017 ett av F1-klassens mest omvälvande år. Förändringarna inför 2018 har varit klart beskedligare. Men det finns en intressant teknisk förändring som inte har fått så mycket uppmärksamhet.
Prenumerant? Efter 3 april behöver du uppdatera ditt konto. Läs mer här.