handdator

Visa fullständig version : Inför: Legal Streetracing (Streetlegal) Halmstad 21/8

Joker
2004-08-18, 14:55
Lördagen den 21:e augusti arrangerar Streetlegal - Halmstad legal streetracing i Halmstad.

Plats: Hamnen (förlängning mot Västervallsvägen)
Tid: 16.00 - 22.00 (Besiktningarna börjar 15.00)
Kostand: 100 kr

Nedanstående regler gäller för förare och fordon.

- Körningen genomförs på en sträcka av max 201 meter

- Sträckan, belägen på upplåten allmän väg får inte avverkas fortare än 7,5 sekunder

- Bilarna skall vara besiktigade och godkända samt skattade och försäkrade.

- Bilarna skall vara utrustade med minimum ett trepunktsbälte på förarsidan samt dot-märkta gatdäck, min 2 mm mönsterdjup.

- Passagerare ej tillåtet under körningen.

- Förare skall vid körningen bära hjälm, handskar samt skor som inte kan lossna från foten.

- Godkänt, giltigt körkort krävs.

- Bilar av cabriolet typ skall ha båge om de ej är utrustade med rundslagningsskydd i original.

- INNAN KÖRNING SKALL KONTROLL AV FORDON OCH FÖRARE GENOMFÖRAS AV DÄRTILL UTSEDD PERSON.

Mer info mm på http://www.streetlegal-halmstad.se

Donny
2004-08-20, 11:55
hoppas det går bättre än sist iaf

kamala
2004-08-20, 14:15
Blir kul med lite nya happenings i Halmstad..
Tror jag ska köra med slögolfen.. :)

frav
2004-08-28, 17:46
Originally posted by Donny
hoppas det går bättre än sist iaf

Vet inte riktigt vad du menar med "hoppas det går bättre än sist"? Då det primärt var en första fullskaletest av tekniken den 7/8 så anser jag att det funkade bra.

Vid andra tillfället & första riktiga körningen den 21/8 så rullade det på himla bra. Jag är i.v.f. nöjd!

hawkie
2004-09-09, 20:57
Creds till er, tyckte det var bra att man får köra 201 m men riktigt utrusning för 100:- och att det var gratis att bara komma och se på! :D

edit: utrustning!

M3_GT
2004-09-10, 13:40
Tycker det verkar suga rejält och jag är mycket tveksam till tidtagningen verkar varjera och krångla

frav
2004-09-11, 09:44
>> hawkie: Tack så mycket!

>> MG_GT: Krångla? Intressant att du vet något som jag inte känner till, skicka gärna ett pm om vad för krångel du upplevt. Får vi inte reda på det så kan vi inte åtgärda det heller.
Kan i.o.f. inte minnas att du själv kört om det nu är fordonen under "kör" du rattar.

M3_GT
2004-09-12, 23:59
Nej jag har inte kört och tänker inte göra det. Det var Fixe som snackade nått om slutfart och sen så har jag hört folk som har fått väldigt konstiga tider. Sen så verkar det vara ganska folk tomt där oxå. Förstår inte vad det var för fel på Blackrace ?

Jag kör Skyline och Evo 1a om du nu undrar

frav
2004-09-13, 21:28
Jag tror nog att det var, som du skriver, den som fick lite hög slutfart vid en repa som du hört om & detta var den 21/8, en ”programbugg” som ska ha åtgärdats & vad jag vet har detta inte återkommit. Sen fick vi den 4/9 en med "ljusets hastighet" som slutfart. Detta berodde på att en hastighetsfotocell kommit ur position. Så om nu ”folk” fått andra konstiga tider så får man anta att det bara är ett ”rykte på stan” då inte vi fått reda på några sådana konstigheter. Men visst, det kan alltid bli något fel när teknik & människor är inblandat. Dock tycker jag att man borde meddela de ansvariga om något verkar fel. Det finns ju andra "organisationer" som mig veterligen fått stryka massor med tider p.g.a. grövre felaktigheter så något litet som i detta fallet kan man väl ha överseende med.

Tråkigt att du inte vill köra, resonerar man på detta sätt så blir det ju mer publik är förare, alltså inte läge och gnälla om man inte själv ställer upp.
Blackrace kom & ”försvann” i Halmstad, vill de arrangera mer så är det fritt fram. Men H.W. som hade tillståndet verkade ju inte vilja göra fler arrangemang även om han hade tider i tillståndet för detta. Eftersom det var stor efterfrågan på ett lokalt lagligt streetrace-arrangemang så startades SL-H för att få frekvent återkommande event i Halmstad.

hawkie
2004-10-05, 10:44
Tycker det är helt rätt att ni fortsätter, även om det är lite folktomt. Förr eller senare måste det ju komma folk, alla var väl inte stora från början!

Angående utrustningen som krånglar så är det väl som alltid, vilken utrustning är det som inte krågnlar? Jo, antagligen den där dom tar flera hundralappar för en repa...här kan du köra tills bilen inte orkar mer för 100:- eller så länge vädret tillåter det.

Forsätt arrangera så kommer det att komma fler folk!