handdator

Visa fullständig version : Makt

Axelsson
2002-02-27, 20:23
Lite tråkigt att moderatorerna utnyttjar sin "makt" här på forumet.
tex Matte stclm som låser en tråd för att ingen ska kunna ge bättre bud?
synd för säljaren!

Mvh

Turbo Uffe
2002-02-27, 20:54
Say what?

Matte-Sthlm
2002-02-27, 21:36
Hallå....

Om affären är uppgjord så är det väl inte att utnytjja sin makt..
Eller..?...
Dessutom har du alla möjligheter att PMá honom precis som jag gjorde för att få tag honom...

Axelsson
2002-02-28, 01:25
För det första så är/var jag inte det minsta intresserad av den bilen.
För det andra så är en affär inte avslutad förrens bil/pengar bytt ägare.
För det tredje ser det jävligt illa ut att en moderator gör på detta viset.
Men som alltid så är detta bara en mans åsikt och det är ju känt att det finns fler.

Mvh

dstr
2002-02-28, 08:38
Originally posted by Maxel
För det första så är/var jag inte det minsta intresserad av den bilen.
För det andra så är en affär inte avslutad förrens bil/pengar bytt ägare.
För det tredje ser det jävligt illa ut att en moderator gör på detta viset.
Men som alltid så är detta bara en mans åsikt och det är ju känt att det finns fler.

Mvh

om en affär är uppgjord eller avslutad är 2 olika saker.

förstår inte att du tar dig tid att bry dig om du inte ens var intresserad av bilen.

Matte-Sthlm
2002-02-28, 10:12
Vi är alla uppfostrade på olika sätt men jag har varit med så pass länge att jag har lärt mej följande som jag också lever efter.
Lögner och skitsnack kommer man inte långt med utan det är bättre att stå för vad man säger.
Jag gör det och lovar inte någonting som jag heller inte kan hålla.
Det är det enda sättet att hålla ryggen fri och lättaste sättet att leva efter.
Affären gjordes upp enligt följande: Jag kom i kontakt med killen och efter fått reda på skicket så sa jag att jag ska ha bilen. Eftersom den inte finns i närheten så frågade jag honom om det gick bra att vänta till helgen innan jag hämtar den och det var ok.
För att jag beroende på att bilen de fakto var ute på annons och andra kan höra av sej så frågade jag om han ville ha en handpenning typ 50% skickat till hans konto så att jag kunbde låsa bilen.
Då han sa att det inte behövs utan att det räcker med att jag har sagt att jag ska ha bilen och han kan vänta tills jag hämtar den och betala då istället så är vi överens om saken och affären är då uppgjord.

Maxel: Nu vet du och alla andra som läser detta hur det har gått till och jag tycker på många sätt att en ursäkt från din sida inte skulle sitta helt fel.

Jag behandlar alla som jag träffar shysst och jag förutsätter att bli behandlad på samma sätt tillbaka.