handdator

Visa fullständig version : Angående: Motorsportvecka Örebro

Ultraz
2008-02-15, 14:58
I slutet på maj öppnar Ronnie Peterson museet i Örebro.
OM man skulle ordna en "motorsportvecka" i samband med detta vad tycker ni då att den ska innehålla?
Har lite egna ideer samt fått lite förslag men behöver lite fler uppslag innan jag sammanställer allt.
Finns en hel del motorevent som sammanfaller med varandra under denna sjudagarsperiod
Vill INTE höra ett enda negativt ord i denna tråd om vad som inte går att genomföra!
Finns redan tillräckligt med bakåtsträvare och personer som ser problem och inte möjligheter på detta område.

Förslag på aktiviteter:

* Invigning av Ronnie Peterson museet sista veckan i maj.

* Conventum visar STCC samt Ronniefilmer

* 1/6 STCC på Gelleråsen

* STCC-bilar på Olof Palmes Torg

* STCC-prylar till försäljning

* Richard, Thed och Fredrik skriver autografer

* STCC-tema i Örebrokompaniets butik

* Biljettbutiken säljer samt lottar ut biljetter till
STCC på Gelleråsen

* Racesimulator på Olof Palmes Torg

* Arrangera 201m/402m/konbana (gästspel av STCC-bil?)

* Stänga av delar av Örebro och köra lite
uppvisning med STCC-bil/ar (lotta ut åka med upplevelse)

* TV-spelsturnering

* Go-cart turnering

* Utställning (gatbilar) på Stortorget

* Motorsport-tema på O'Learys (F1 Monaco 25/5) WRC Acropolis 1/6

* 31/5 All American car Brunnsparken

* "Avslutningsfest"

Ös på med idéer!

SchumiSRM
2008-02-15, 15:56
Lysande tanke,hur långt gånget är det?Med tanke på hur pass tungjobbat det är med att få alla myndigheters tillstånd till många av aktiviteterna tänkte jag då på så det är absolut inte negativ kritik.Tack vare att jag jobbade med dragrace uppvisningen i höstas så är det grymt mycket jobb och tro mig när jag säger att jag vet.Är mycket öppen till detta förslag men kommer tyvärr inte ha tid att hjälpa till då jag har fullt upp i Gunroad och även kommer att jobba borta i veckorna förmodligen.Men kämpa på!!!

Ultraz
2008-02-15, 16:05
Lysande tanke,hur långt gånget är det?Med tanke på hur pass tungjobbat det är med att få alla myndigheters tillstånd till många av aktiviteterna tänkte jag då på så det är absolut inte negativ kritik.Tack vare att jag jobbade med dragrace uppvisningen i höstas så är det grymt mycket jobb och tro mig när jag säger att jag vet.Är mycket öppen till detta förslag men kommer tyvärr inte ha tid att hjälpa till då jag har fullt upp i Gunroad och även kommer att jobba borta i veckorna förmodligen.Men kämpa på!!!

Sitter både genom jobbet och privat på bra kontakter så om detta lyfter kan vi lösa det mesta.

Däremot så tänkte jag inte dra detta lass personligen. Alla aktiviteter kommer att behöva drivas av respektive intressegrupp.

nicx
2008-02-15, 16:40
finns det nått intresse för rc drifting ?

SchumiSRM
2008-02-15, 20:51
Sitter både genom jobbet och privat på bra kontakter så om detta lyfter kan vi lösa det mesta.

Däremot så tänkte jag inte dra detta lass personligen. Alla aktiviteter kommer att behöva drivas av respektive intressegrupp.

Låter bra och hoppas att det kan funka, självklart behövs det folk för att kunna driva genom det här. Tyvärr som jag skrev kommer jag förmodligen byta jobb och då börja lägga asfalt igen med långa arbetsdagar hemifrån så räkna som skrivet inte med mig i en arbetsgrupp, ska även driva 15 hemsidor vidare kvällstid med mobilt internet så jag har att göra i sommar ;)

Skitkul att du drog igång detta!!!

sirmiro
2008-02-17, 14:24
*applåderar*

Har inte jättemycket tid, men kan jag hjälpa till med något är det bara ni hör av er...
nås lättast på sirmiro@gmail.com alt. mobilen vilken nummer kan fås via PM eller mail.

Ultraz
2008-02-18, 14:18
finns det nått intresse för rc drifting ?

Finns intresse för allt som rör motor.

Hade ni tänkt er uppvisning, tävling eller "prova på"?

nicx
2008-02-18, 17:17
Finns intresse för allt som rör motor.

Hade ni tänkt er uppvisning, tävling eller "prova på"?

blir nog uppvisning som är mest intressant . mvh / niclas

Ultraz
2008-02-25, 15:01
En första kontakt ha initierats med Ronnie Peterson "gruppen" samt med STCC med mycket positivt resultat.
Vi jobbar vidare med motorsportveckan.

bluelight
2008-02-28, 13:14
Låter som en bra idé måste jag säga, kul om det blir något!

SchumiSRM
2008-02-28, 22:14
Ultraz,du skrev att du inte ville ha folk att klaga i tråden.Då gäller det nog att du svarar på PM angående dragrace biten,ett tag sen jag PM:ade dig nu...sorry för OT!

Ultraz
2008-03-03, 01:05
Ultraz,du skrev att du inte ville ha folk att klaga i tråden.Då gäller det nog att du svarar på PM angående dragrace biten,ett tag sen jag PM:ade dig nu...sorry för OT!

Ber om ursäkt för att svaret dröjde. Har skickat PM nu.

Hoppas på lite svar denna vecka från de stora aktörerna.

Ultraz
2008-04-08, 15:27
Motorsportveckan lever i allra högsta grad och hoppas kunna återkomma lite mer konkret nästa vecka.

Daniel
2008-04-08, 16:05
Verkligen kul om det blir en motorsportvecka i Öret! Skulle behövas. :)

Ultraz
2008-04-09, 10:22
Verkligen kul om det blir en motorsportvecka i Öret! Skulle behövas. :)

Ja det skulle verkligen vara guld om detta kunde bli av och inte bara i år.
Det jobbas också med betydligt mer än "bara" en motorsportsvecka i Örebro för tillfället.
Om ett par veckor vet vi mer om detta projekt som skulle kunna bli riktigt stort!

SchumiSRM
2008-05-01, 09:17
Hur går det? Nu har veckorna ramlat iväg och idag är det 1:a maj.