handdator

Visa fullständig version : Köpa cab? BRA cab eller ROLIG cab?

MR_C
2010-11-09, 02:17
Hej på er!

Går i vanlig ordning o funderar o drömmer en massa, nu kommer snart snön och sommarn känns rätt avlägsen, dock brukar priserna på cabbar vara rätt bra såhär års!

Körde förra sommaren en 96- mustang cab, var ju jäkligt skönt dom fina dagarna som var, + att få åka lite cruising o powermeet osv.

Funderar nu lite om man ska få råd o köpa nått till sommarn igen, frågan är då vad köper man?

Tankarna går väl lite såhär:

Jänkecab typ mustang,camaro, firebird är KUL cab, de är v8 mycket vrål o attityd, dock inge vidare kvalitétskänsla eller bra bil kanske =)

Eurocab: BMW eller Audi? Jag kör audi till vardags o gillar bilarna, dock vetifan hur kul en a4 cab är? En BMW t.ex 330 cab lär ju vara roligare?

Men frågan är vad väljer man? Hur ska man prioritera? Säg pris 150-200.000

Mustangen som kom efter den jag hade tycker jag är riktigt snygg på utsidan, dock är interiören lite katastrofal som den som satt i min.

En Trans Am cab skulle ja kunna tänka mig utseendemässigt, + att den känns rymligare o sitta i?

Samt om någon vet, vilken cab har störst bagageutrymme? Nej, jag ska inte åka på semester, men mycket billjud ska få plats för dom långa kvällarna på full volym =)

Hoppas nån orkar ta sig an mina frågor =)

v_skogh
2010-11-09, 10:44
Köp en Honda S2000 så har du det finaste från båda världar plus att den är riktigt rolig att köra något som få cabbar är.

MR_C
2010-11-09, 11:51
Köp en Honda S2000 så har du det finaste från båda världar plus att den är riktigt rolig att köra något som få cabbar är.

För liten bil dessvärre, skuffen är ju obefintlig och är man 1.90 lång blir det väl trångt =)

a3an
2010-11-09, 20:35
Kör amerikanskt!

MR_C
2010-11-10, 00:32
Kör amerikanskt!

hehe du tycker det? ^^

Motivering och förslag kanske? =)

Kapten Haddock
2010-11-10, 00:46
Varför inte båda?

Hade nog hellre åkt miata än audi för den delen, men hur som haver.

Boxtern e ju billig nu, 996.

Jaguar xk8/XKR

Så åker du lite roligare men ändå bra..
Är själv sugen på cab till våren...

MR_C
2010-11-10, 02:42
Varför inte båda?

Hade nog hellre åkt miata än audi för den delen, men hur som haver.

Boxtern e ju billig nu, 996.

Jaguar xk8/XKR

Så åker du lite roligare men ändå bra..
Är själv sugen på cab till våren...

Jaguar cabarna är fina ja =) , Min farbror har en XK8 men den e rätt trång endå? + att den känns nästan lika plastig som ford =) (en del av knapparna i interiören är ju samma som gammal mondeo t.ex)

Ser helst att de är en 4 sitsig cab, även om baksätet aldrig blir STORT, på nått vis hade jag 5 pers BAK i min mustang cab på powermeet, o de gick med sufletten uppfälld också =)

Kapten Haddock
2010-11-10, 04:21
Då får du nog mer hålla dig till saab.

Och att det sitter några hemska ford knappar i Jaguaren vägs upp av de andra materialvalen enligt mig.

Men ska du ha 4 säten e de ju nån trött tysk som gäller eller en mustang, en nyare gt cab e inte dyr nu heller för den delen.

MVH/