handdator

Visa fullständig version : AUDI RS4 SDA256 Haninge

Chaboo
2012-06-16, 16:43
Då va det tyvärr min tur att bli av med bilen :(
Bilen va ute o rullade i Måndags den 11/6 Sen ställdes den in i garaget låst o larmad.
Nu när jag går ut så ser jag att handtaget till garage porten e i öppet läge o bilen saknas.
Efter att ha pratat med garage grannen så såg dom i Onsdags att min bil inte stod där.
Så nångång mellen natten till Tisdag 12/6 och natten till onsdag 13/6 så vart bilen stulen.

OBS Bilen hade inte Kolfiber huven på nu när den vart stulen.. Org huv satt på plats.

Alla hjälp är och tips är av intresse.

Bilen är efterlyst samt anmäld till både Polis och F-Bolag

Tele:
Polisen 11414
Patrik: 0704928884

M.V.H
//Patrik Andersson

exaro
2012-06-16, 16:45
håll koll på nästa rånförsök. din bil kommer antagligen upphittas på rånplatsen alternativt upp brunnen vid något senare tillfälle.

fanimej
2012-06-16, 17:02
Fyfan vad värdelöst asså.. sett den några gånger på blocket, riktigt fin.. hoppas du får tillbaka den i någolunda skick.

lollarn
2012-06-16, 18:42
ring http://www.polferries.se/se/farja och fråga om din bil åkt med deras färjor

Ac
2012-06-16, 18:56
Trist, riktigt fin bil...

Evil E
2012-06-16, 19:18
håll koll på nästa rånförsök. din bil kommer antagligen upphittas på rånplatsen alternativt upp brunnen vid något senare tillfälle.

Optimist!

CarpeDiem
2012-06-16, 21:53
Lider med dig, gubben =(

Erik
2012-06-16, 23:33
Varför stjäla en RS4 om man inte ska ha den till flyktbil?

Cretzky
2012-06-17, 00:51

Delar.

OverBoosted
2012-06-17, 00:58

Varannan s4 på blocket är ju RS4 optik med turbos och allt du kan tänka dig, dessa delar är ofta stöldgods.

Erik
2012-06-17, 08:06
Finns andra bilar som är lönsammare isåfall

Cretzky
2012-06-17, 10:10
Finns andra bilar som är lönsammare isåfall

Inte om du behöver rs4 delar.

Ont.
Tråkigt att den blev stulen, självklart kikar jag också lite extra.

Chaboo
2012-06-17, 12:32
Som sagt så e ju baltik länderna ett alternativ ska ringa terminalen i morgon..
Annars e ju även delar ett alternativ.. som folk säger så rullar ju varannan S4 med RS spec istället..
Det tredje alt e ju Åkersberga där dom hittade 4st stulna RS4:or förra året.. O som jag har fått det förklarat för mig så e dom personerna släppta då det inte gick att fälla dom...

Men uppskattar all hjälp som kan fås...
Och timingen e ju inte den bästa då frugan här hemma e beräknad att föda inom 6 dagar så hade det ju varit bra att ha bilen hemma..

Men allt löser sig förhoppningsvis til slut.

Tack ännu engång för att folk håller koll.

M.V.h
//Patrik

AndreasG
2012-06-18, 05:09
fattar mig inte på dessa RS4 alla blir ju stulna vad man en gör........

kan det ha varit en spekulant som har varit där och rekat???

såg den på blocket för ett tag sedan..

Chaboo
2012-06-18, 16:44
Har inte haft nån spekulant på plats hemma där bilen stod...
Och sista månaden så stog bilen på bilfirma där den provkördes endast 1 gång enligt Firman iallafall.

Bilen ligger även uppe på Larmtjänst hemsida nu.

M.V.H
//Patrik

Linus
2012-06-18, 23:12
Om den nu varit till salu en längre tid utan köpare så är det väl bara att se det positiva i skiten, du slipper härja med annonser, däcksparkare och provkörare :)

2HOT4U
2012-06-18, 23:24
Om den nu varit till salu en längre tid utan köpare så är det väl bara att se det positiva i skiten, du slipper härja med annonser, däcksparkare och provkörare :)

och kan glömma försäkringspengarna om dom skulle hitta annons på bilen
dom misstänker direkt att det är FB

Hampusd
2012-06-19, 07:16
Problemet är att FB ersätter inte ens i närheten av dom pengar Putte lagt ut på den här bilen tyvärr...

Linus
2012-06-19, 12:55
Nu menade jag inte att det var bra på något sätt, hoppas bilen hittas alt det blir någorlunda vettig ersättning från fb..

Chaboo
2012-06-19, 19:31
Problemet ligger ju där att bilen skulle behållas nu då frugan ska klämma ur sig en unge inom 3 dagar nu... och nu står man utan bil.. Och eftersom att den inte vart såld så bestämde jag mig att behålla istället och vara snabbast till dagis :)

Att jag inte kommer få varken dom pengarna jag begärde för bilen eller det jag lagt ut har jag redan fattat... Det e bara gilla läget och hoppas på det bästa tyvärr..

Blir ju gladast om jag får tillbaka bilen... men då ska den få sig en grundlig genomgång iom att dom lär ju inte kört bilen speciellt snällt...

M.V.H
//Patrik

Prophetman
2012-06-19, 19:38
Räkna med att du får tillbaka den med avrättad koppling. Samma sak hände med polarns Nissan. Den blev stulen och den hittades två dagar senare vid vägkanten med full tank och död koppling...

Jag är förvånad att dessa pack kan ens få igång bilarna, för köra kan de inte.

EDIT: Grattis förresten.

Erik
2012-06-19, 19:48
Svårt att tro att någon bryter upp ditt garage och tar din bil för att busköra?

Chaboo
2012-06-19, 19:56
Jo det va inte så jag menade... Tänkte mer om polisen hittar den iom att dom hittde 4 st förra året i åkersberga... dom har ju garanterat en mening med stölden.. Men man har ju ingn aning om hur dom behandlar bilen.

M.V.H
//Patrik

Chaboo
2012-06-24, 20:21
En vecka har gått o inte ett ljud än.... Vilket känns väldigt tråkigt då jag fortfarande hellst vill ha tillbaka bilen...
Är väldigt tacksam för alla ögon som kollar lite extra efter min bi där ute.

M.V.H
//Patrik

Erik
2012-07-18, 16:22
En vecka har gått o inte ett ljud än.... Vilket känns väldigt tråkigt då jag fortfarande hellst vill ha tillbaka bilen...
Är väldigt tacksam för alla ögon som kollar lite extra efter min bi där ute.

M.V.H
//Patrik

Något nytt?

Chaboo
2012-07-18, 20:04
Tyvärr inte :( Har haft en utredningsinspektör hemma som fotat garaget hemma osv.. Men ska kontakta FB i slutet på veckan o fråga hur det går... Känns hyffsat drygt med en nyfödd hemma samt 4 veckors semester åt helvette bara för att man blivit av med bilen :(