handdator

Visa fullständig version : Ska man köpa vr6??

alreus
2002-09-09, 20:22
Frågan är ju den!

Nästan alla Golf vr6:or är ju slutkörda..

Nån som har nånting att säga om vr6:orna??

Grunge
2002-09-09, 20:41
Originally posted by AlRéUz
Frågan är ju den!

ja köp min:)

alreus
2002-09-09, 20:47
Skulle kunna göra detmen du vill ju inte sänka priset!! tyvärr så e det liye dyrt.. men ta o svara på mina mejl nu istället... =))

Alex
2002-09-11, 22:37
det lilla intrycket jag har fått av dom efter en tur är bara positivt. Bra drag i motorn å ett underbart ljud.

Karl
2002-09-14, 14:15
Kul bil med gott drag. Motorn är väldigt tålig. Kolla så att kamkedja är bytt bara.

Fyhr
2002-09-14, 18:12
en hyfsad kompromiss mellan prestanda å komfort om inte annat, synd att det är golf bara :)

bumper
2002-09-14, 20:02
Frågan är ju den!

Tjenare.

Visst, vissa har gått hårt, men det finns även äldre som kör lite lugnare. Tex min mamma har en Golf VR6:a som inte går speciellt hårt.

Förresten, så tror jag hon ska sälja den snart. Hör av dig om du är intresserad. Tror det är en -92, mörkblå.

GTR_GREVEN
2002-09-14, 21:37
Inte bara Golf.....jag Kör Vento VR6..

Nrn
2002-09-14, 22:01
Dom hade begangnat test på den i bilsport i somras! Den skulle tydligen vara väldigt felfri, vattenpumpen och elhissarna var dom vanligaste felen!
Riktigt rolig bil och köra, det kan jag garantera! :)

Mvh /Nicke

STR
2002-09-15, 01:05
Nu får jag väll på nöten men. Skulle vilja säga att Vr6 motorerna är av en rätt dålig konstruktion. Pga att den är byggd så pass kompakt så är det svår meckat men framför allt dyrt. Delar är jävligt dyrt. Vanliga fel är rassel lite överallt och det beror oftast på sliten kamkedja/spänare (DYRT!) eller lyftare (oftas inte heller billigt!). Motorn har en lite udda karaktär och vill måste varvas rätt rejält, vilket iof är rätt kul. Men härligt ljud och effekt finns! Kaross mässigt är det bra att kolla efter rost framför allt på bakluckan och skärmkanter.

I helhet är det en mycket rolig bil, ångrar inte att jag har en trots en del rassel problem=( Grym väghållning trots sin höga vikt (fram).

Minna åsikter bara.

Ferox
2002-09-15, 23:18
Av de lite mindre bilarna, har ju Golfen maffigast motor. Sen är det många VR6or där ute, så en fin ska inte vara några problem att hitta.

jarnkamin
2002-09-16, 11:34
Jag tycker Corrado VR6 är mycket roligare att köra, iofs så är den på 2,9l mot Golfens 2,8l, corradon har 190hk och Golfen 174hk.
Syncron har samma motor som Corradon.

MvH
Fredrik Wedin
Calibra 16V -91 TILL SALU!

Annakin
2002-09-16, 16:45
Jag var MKT nöjd med min VR6:a som jag var illa tvungen att sälja nyligen *saknar*
Det är som skrivits tidigare än oerhört hög kvalité på motorn, men dyrt som sagt. Samtidigt kan andra slitdelar ta mkt stryk som vanligt när det är en lite tyngre motor. Jag bytte för 18k på min å det var inte sååå mkt...
Vanligt på just golf III är liten anliggningsyta på bromsar bak, rost runt rutan bak (hittar du en utan ska du ha en eloge) å som sagt, akta dig för kamkedjan. Jag skulle få spolar å kedja bytt billigt vilket landade på 6000:-

Försök att hitta en som inte gått så långt men som kanske inte har ALL utrustning så kan du nog göra ett kap.
golfen finns oxå med 2,9liters med Corradon är vw snabbaste vr6:a!

/Anna

Wildchild
2002-09-18, 14:59
Kusinen hade en vr6 syncro, den kördes ganska hårt med o det slutade me nya hjulager bak o drivpaketet va väll inte så väl tilltaget.. aningen skeptisk till syncron iaf då det var runt bak hjulen allt hände..

Gurkan
2002-09-20, 22:25
Finns Vr6:an i tre dörrars urförande? (Golf III menar jag nu).

Preacher
2002-09-21, 13:55
Originally posted by Gurkan
Finns Vr6:an i tre dörrars urförande? (Golf III menar jag nu).

Japp

Bandit_nr1
2002-09-21, 20:57
Jag har haft en vr6 93:a och jag tröttnade rätt snabbt på den jag tyckte att den va för fram tung och lite el fel e standard på de verkar det som.
min hade gått ca 15,5 tusen mil och motorn gick lite skumt ibland det kändes som det fattades 20 hästar som bara försan och sen kom tillbaka.
Såppa förbrukningen e hög för att va en sån liten bil fast det e en stor motor och om nån säger litern så kör de jävligt lugnt!
mitt råd e att skaffa nån annan bil typ rs 2000 eller kadett/vectra/calibra 16v eller liknande.

Plus ett stort minus med vr6:an är att den e så jävla vanlig kommer man till en träff så finns det alltid 10 stycken andra där.

Mordiiax
2002-09-22, 18:45
Var det inte mycket fel på bromsarna '93 på VR6:orna?

Phil
2002-09-23, 17:03
Originally posted by Bandit_nr1
Jag har haft en vr6 93:a och jag tröttnade rätt snabbt på den jag tyckte att den va för fram tung och lite el fel e standard på de verkar det som.
min hade gått ca 15,5 tusen mil och motorn gick lite skumt ibland det kändes som det fattades 20 hästar som bara försan och sen kom tillbaka.
Såppa förbrukningen e hög för att va en sån liten bil fast det e en stor motor och om nån säger litern så kör de jävligt lugnt!
mitt råd e att skaffa nån annan bil typ rs 2000 eller kadett/vectra/calibra 16v eller liknande.

Plus ett stort minus med vr6:an är att den e så jävla vanlig kommer man till en träff så finns det alltid 10 stycken andra där.

Kan inte riktigt hålla med dig om bränsleförbrukningen. Jag kör motorväg på 0.85. Kör jag lite hårdare tar den litern ungefär.
Tycker det är rimligt för en 2.8

alreus
2002-09-24, 00:11
Originally posted by Phil

Kan inte riktigt hålla med dig om bränsleförbrukningen. Jag kör motorväg på 0.85. Kör jag lite hårdare tar den litern ungefär.
Tycker det är rimligt för en 2.8

Ja vr6 blev det o jag är jävligt nöjd.. men saknar en turbo =))

Min drar ca 0,9 - 1,0 l i genomsnitt. vilket inte alls är farligt!

DaKa_vr6
2002-09-29, 14:08

Ja vr6 blev det o jag är jävligt nöjd.. men saknar en turbo =))

Min drar ca 0,9 - 1,0 l i genomsnitt. vilket inte alls är farligt!

Va en jävel o köra lungt..!!

Min ligger runt 1.1-1.2 iofs chipad!!

Men kul bil..! :)

gOOr
2002-09-29, 16:53
hejsan det enda som krånglad me min vr6a e elhiss och vatten flödes reglaget men båda kostade under 1000 lappen att fixa.. annars tkr ja dom går som klockor har 3 kompisar med lika dana oxo inget problem med dom alls :)

alreus
2002-09-30, 12:46
Originally posted by DaKa_vr6

Va en jävel o köra lungt..!!

Min ligger runt 1.1-1.2 iofs chipad!!

Men kul bil..! :)

Beror ju på hur man kör,, jag kör ofta långa sträkor.. I stan o lmed lite rejs har jag varit uppe i 2,8 l/mil i snitt....

DaKa_vr6
2002-09-30, 16:09

Beror ju på hur man kör,, jag kör ofta långa sträkor.. I stan o lmed lite rejs har jag varit uppe i 2,8 l/mil i snitt....

jaa d är sant..!! :)
Om jag kör landsväg kan jag komma ner på 0,9 om jag har tur..!:)

/Daniel

Gynthe
2002-10-24, 22:46
snacka me en lirare som höll på att byta värme paketet i en..han sa att det va MKT svårare än kamkedjan som han tyckte va simpelt i jämförelse?!

kammen varnar ju ALLA för typ..kan det verkligen ligga till som han sa? visserligen hade han ju plockar ur typ hela inredningen o typ halva motorn

Malmsten
2002-10-25, 01:14
Originally posted by Gynthe
snacka me en lirare som höll på att byta värme paketet i en..han sa att det va MKT svårare än kamremen som han tyckte va simpelt i jämförelse?!

kammen varnar ju ALLA för typ..kan det verkligen ligga till som han sa? visserligen hade han ju plockar ur typ hela inredningen o typ halva motorn

kamrem? Klart det är lätt att byta den i en bil med kamkedja :-D

GimoSpeed
2002-10-25, 07:45
Jag skulle inte köpa en VR6a
För det första låter dom mycket mer än vad dom går framåt!
och sen så e dom inte så snygga!
Jag skulle hellre köpa en Mazda 323 GTR eller GTX

Gynthe
2002-10-25, 09:43
Originally posted by Malmsten
kamrem? Klart det är lätt att byta den i en bil med kamkedja :-D

hoppas du förstog innebörden iaf!! ;/

NewfarM
2002-11-26, 13:43
hmm... vilket himla tjat om kamkedjan... Visst är det viktigt att den funkar för det kostar 5-7k att byta. Men vad jag har förstått enl. samtal med värkstäder osv. så finns det inget direkt utsatt miltal för när den skall bytas. Man får helt enkelt lyssna sig till det. Min Syncro har rullat 16k mil nu & det är ännu inga problem med det. Folk som säger att den blir "trött" när de har rullat över 15k mil kan jag inte hålla med. Har då iof bara kört min Vr6:a så det finns väl en möjlighet att det förekommer. =)

Har inga direka "fel" att anmärka på efter mina år med bilen.

Visst är kanske Golf Vr6:an vanlig ungdomsbil... Men inte Golf Variant Vr6 Syncro =)

Trafikfarlig
2002-11-26, 14:24
Hade jag köpt Golf VR6 så skulle jag absolut köpt Syncro.

Hade iförsig inte köpt Golfen, utan Corradon

S3 - ASHOK
2002-11-26, 14:46
Rätt trevli bil, men de flesta har tyvär gått lite för långt och kanske en anning hårt för min smak.

Sen så är det vell en rätt kul och skön bil att köra men det finns en del jag skulle valt framför en sådan, sen om jag hade valt en VR6a skulle jag ha köpt synchro på en gång. Kostar en slant till men det kan det vara värt.

Sen tycker jag VR6orna är såå vanliga, annars ett mkt bra betyg.

Sen lite slit delar som ni ovan nämnde, har inte ägt en själv men jag har kört dom ett antal gånger sen har 2 kompisar till mig sådana.

Varav ena skall sälja sin snart, för att han vill ha 4x4 =)

Mvh // Andreas