Re: Re: Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?
[QUOTE]Originally posted by 3000gt
[B]
vet inte din uppfattning om en bil som går bra men min e helt org. och jag tycker att den går bra som fan den ska ju gå enl. fabrik på 5,4 sek 0-100 och det tycker inte jag e dåligt för en bil som väger 1,8 ton.....
jag tycker att du ska satsa på en med turbo för som sagt det e inte kul med 220 hk och 1,8 ton....
jag köpte min 93:a i mars i år och har inte haft några problem alls.....
jo som sagt dom ska göra 0-100 på 5,4 sek ja. Fast det är ut testad på 1000ggr och proffs på att köra typ...
prova vad din gör 0-100 på om du inte gjort det redan.
och race å race.. okej nog för att man drar äckliga 740 tic å sånt shit.. men är ju ev6:orna å sånt man vill åt om man ska race tycker jag iaf.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?
[QUOTE]Originally posted by EssE
[B]
Citat:
Originally posted by 3000gt
vet inte din uppfattning om en bil som går bra men min e helt org. och jag tycker att den går bra som fan den ska ju gå enl. fabrik på 5,4 sek 0-100 och det tycker inte jag e dåligt för en bil som väger 1,8 ton.....
jag tycker att du ska satsa på en med turbo för som sagt det e inte kul med 220 hk och 1,8 ton....
jag köpte min 93:a i mars i år och har inte haft några problem alls.....
jo som sagt dom ska göra 0-100 på 5,4 sek ja. Fast det är ut testad på 1000ggr och proffs på att köra typ...
och race å race.. okej nog för att man drar äckliga 740 tic å sånt shit.. men är ju ev6:orna å sånt man vill åt om man ska race tycker jag iaf.
Är du sann eller? Prova först att åka med i en 3000 GT innan du postar.
Pelles bil här som endast hade BC monterad gjorde efter många G-techtagningar 0-100 km/h på ca 5 sek. blankt.
Dessa bilar går väldigt bra trots sin höga vikt. Vill du åt en EVO VI:a så får du trimma i det övre registret då de bilarna är så pass startsnabba och har bra fäste. Om du pillar på en 3000 rätt så tar du även EVO VI:orna också.
Behövdes inga 1000 ggr utan endast ca 8 ggr för att få ett ungefärligt snitt.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?
Citat:
Originally posted by Pannan
Är du sann eller? Prova först att åka med i en 3000 GT innan du postar.
Pelles bil här som endast hade BC monterad gjorde efter många G-techtagningar 0-100 km/h på ca 5 sek. blankt.
Dessa bilar går väldigt bra trots sin höga vikt. Vill du åt en EVO VI:a så får du trimma i det övre registret då de bilarna är så pass startsnabba och har bra fäste. Om du pillar på en 3000 rätt så tar du även EVO VI:orna också.
Behövdes inga 1000 ggr utan endast ca 8 ggr för att få ett ungefärligt snitt.
jojo vi säger väl så då... kompis drog en vr4:a med sin t5:a i sommras. iofs är den trimmad men framhjulsdrift och den gör inte 0-100 på 5,4sekunder.
Och 3000f föraren gjorde inget fel vad ja vet så konstigt det dära..
själv så vill jag inse att dom går bra, fast ändå så kan jag inte det riktigt på något sett.
säger så här då.. vad drar man för strandard bilar med en standard vr4:a?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?
och race å race.. okej nog för att man drar äckliga 740 tic å sånt shit.. men är ju ev6:orna å sånt man vill åt om man ska race tycker jag iaf. [/B][/QUOTE]
Man blir ju mer och mer irriterad över dina inlägg.. är du helt insnöad eller?
Prova bilen först innan du säger dessa saker!
Först säger du att du är ute efter en beckbaur edition även om det heter beckenbaur edition men det är en mindre sak men ändå fakta.. ta reda på sånt innan som sagt!
Sen säger du att du inte gillar den gamla modellen med flip flop lysena utan vill ha den nya... Beckenbaur finns bara i den gamla modellen om du inte visste det.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?
Citat:
Originally posted by EssE
jojo vi säger väl så då... kompis drog en vr4:a med sin t5:a i sommras. iofs är den trimmad men framhjulsdrift och den gör inte 0-100 på 5,4sekunder.
själv så vill jag inse att dom går bra, fast ändå så kan jag inte det riktigt på något sett.
Jag vill inte vara otrevligt men du låter inte seriös? Vill du ha svar på dina frågor får du tänka genom de lite bättre innan du skriver.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?
Citat:
Originally posted by Felat
Jag vill inte vara otrevligt men du låter inte seriös? Vill du ha svar på dina frågor får du tänka genom de lite bättre innan du skriver.
Tänka efter innan jag skriver ?
det hela handlar om att jag vill ha så mycket fakta som möjligt. sen strunar jag i om en 3000 gör 0-100 på 5,4 eller 6.0sekunder.
För det hela med en 3000 är inte att den "går bra", jag gillar framför allt utseende. kan inte säga så mycket mera.. har viljar haft en 3000gt i 1år nu och ingen annan bil har hägrat i mina ögon.
Och jag står för valet: en vr4:a eller sl?
vr4:an är ju härlig med drag och allt sånt, men köper man en v6:a så får man nog en med nya karossen och den gillar jag styggt.
Men som sagt vad anser du.. ja själklart vr4:an, men importera en sådan. bra? dåligt ? finns ju hur många som helst på www.mobile.de som är till salu för bra pris.
aja det hela hänger väl på att jag vill ha en skön somar dag och en 3000 att glida omkring i, men ska kolla runt lite å leta.. för tänkte inte köpa någon förrens maj nån gång.
MvH Anders!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?
[QUOTE]Originally posted by EssE
[B]
det hela handlar om att jag vill ha så mycket fakta som möjligt. sen strunar jag i om en 3000 gör 0-100 på 5,4 eller 6.0sekunder.
För det hela med en 3000 är inte att den "går bra", jag gillar framför allt utseende. kan inte säga så mycket mera.. har viljar haft en 3000gt i 1år nu och ingen annan bil har hägrat i mina ögon.
JA precis.. tänka efter!.. om man tittar tillbaka lite i trådens dryga 230 sidor så har du ställt ungefär samma frågor 10 gånger under tidens lopp...Jag brukar inte klaga men nu börjar jag tröttna..
Sen vad spelar det för roll vad den gör 0-100.. du skulle ju inte ha den till race eller hur var det ?
Men som de flesta sagt innan så JA du ska välja en VR4:a...
Det går utmärkt och importera från tyskland men se till att den inte är trimmad när du importerar den eller i alla fall att det inte står annat än orginaleffekten i reg papprena från tyskland. Då går den inte igenom.
Till slut är det dumt o jämföra den med en 850... det är två helt olika bilar.. det ena en familjebil och det andra en sportbil eller gt bil om man nu vill kalla de det.. Visst går det o få bra fart i 850in men det är ingen rödljusracer så jag antar att ni körde på motorvägen eller något annat raktfram där en trimmad 850 nog kan åka ifrån en orginal 3000.. dock har en 3000 högre toppfart...
Jag har haft båda men om du vill glida är det helt klart 3000 du ska välja..
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?
[QUOTE]Originally posted by cartoonhero
[B]
Citat:
JA precis.. tänka efter!.. om man tittar tillbaka lite i trådens dryga 230 sidor så har du ställt ungefär samma frågor 10 gånger under tidens lopp...Jag brukar inte klaga men nu börjar jag tröttna..
Sen vad spelar det för roll vad den gör 0-100.. du skulle ju inte ha den till race eller hur var det ?
Men som de flesta sagt innan så JA du ska välja en VR4:a...
Det går utmärkt och importera från tyskland men se till att den inte är trimmad när du importerar den eller i alla fall att det inte står annat än orginaleffekten i reg papprena från tyskland. Då går den inte igenom.
Till slut är det dumt o jämföra den med en 850... det är två helt olika bilar.. det ena en familjebil och det andra en sportbil eller gt bil om man nu vill kalla de det.. Visst går det o få bra fart i 850in men det är ingen rödljusracer så jag antar att ni körde på motorvägen eller något annat raktfram där en trimmad 850 nog kan åka ifrån en orginal 3000.. dock har en 3000 högre toppfart...
Jag har haft båda men om du vill glida är det helt klart 3000 du ska välja..
Skulle vilja se en 850 i 300 blås i fast fart på motorvägen!! Dom fick väl samla grejor under några kilometer efteråt :-)
Per//
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?
Citat:
3000GT´n har klart sina gränser när den är orginal, den drar dock dom flesta "sportbilarna" redan då. Sen om du vill åka ifrån ferrari,porsche eller nått liknande så får man modda efter det.
Men om du inte är ute efter mycket drag köp då en fil SL som du lägger mer pengar på utseende.
Den annonsen du la ut ifrån mobile för ca 125000:- ,. den luktar skumt. Endast ett STORT dumarsle skulle sälja den för det när han kan få 40-50 tusen till. Om nu allt stämmer som står i annonsen.
Peter