Re: Re: Re: Re: chip 3000gt
Citat:
Originally posted by wow
Vad menar du med att chippet inte fungerar? Har du klagat? Jag har gjort detta ganska nyligen nämligen och att höja laddtrycket kostar ju nästan ingenting.. monterade en ny laddtryckmätare efter.
Har du boostcontroller? Jag har hört att orginal dump inte räcker till när man trimmar bilen?
christian
"Chipet" gör inget!!! Trycket styrs inte från styrenheten! Trycket måste skruvas upp manuellt! Eller med en BC!!!
Och det där med olika rullomkrets.... Nej nej nej!!! Har du en 4wd så måste du till och med byta alla fyra däcken samtidigt!!! Annars är det risk att det blir för stor skillnad... Men om du inte tror oss så får du väll testa.
Om du vill så kan jag berätta redan nu hur mycket en växellåda kostar, för den kommer du att måsta byta!
/M
Re: Re: Re: Re: Re: chip 3000gt
Citat:
Originally posted by X-Man
"Chipet" gör inget!!! Trycket styrs inte från styrenheten! Trycket måste skruvas upp manuellt! Eller med en BC!!!
...med risk för att sticka ut hakan lite, men det är helt ovesäntligt om chipet styr trycket eller inte. Det är inte det man har chip i vanlig mening till. I och med att Du justerar upp laddtrycket mekaniskt, så måste ju spridarna kunna ösa på mer soppa för att bibehålla luft/bensin-blandningen. Original-mapen brukar inte täcka så mycket högre övertryck än vad som mekansikt är inställt på turbon från fabrik vilket gör att man måste ha en map som är lite mer tolerant för ett bredare tryckintervall... därav ett bränslechip med större map.
...eller funkar 3000GT på ett helt annat sätt än alla andra bilar...??
M.v.h. Jompa
Re: Re: Re: Re: Re: chip 3000gt
Citat:
Originally posted by X-Man
Och det där med olika rullomkrets.... Nej nej nej!!! Har du en 4wd så måste du till och med byta alla fyra däcken samtidigt!!! Annars är det risk att det blir för stor skillnad... Men om du inte tror oss så får du väll testa.
/M
Mmm, är det verkligen så viktigt att byta alla däcken samtidigt? då framdäcken slits ner mycket snabbare än bak så blir det ju automatiskt olika rullkrets ändå!
Peter