Japp, nu blir det av. Vad jag läst så är det bara att ta på sig fullt ställ med ögon och munskyddCitat:
Originally posted by X-Man
HURRA!!!!
Här ska rensas pre-cats
:)))))))))))))
/M
Peter
Utskriftsvy
Japp, nu blir det av. Vad jag läst så är det bara att ta på sig fullt ställ med ögon och munskyddCitat:
Originally posted by X-Man
HURRA!!!!
Här ska rensas pre-cats
:)))))))))))))
/M
Peter
Siktar på Söndag då eller vad säger du??Citat:
Originally posted by 3000 GT
Japp, nu blir det av. Vad jag läst så är det bara att ta på sig fullt ställ med ögon och munskydd
Peter
Jepp, vi kör då. Det blir bra det här. Är lite rädd för att jag måste fixa dit en dämpare till då ljudet ökas en hel del!!Citat:
Originally posted by Pelle
Siktar på Söndag då eller vad säger du??
Peter
Ja, se till att ha full skyddsutrustning. Det skall tydligen inte vara så hälsosamt innehåll i cattarna har jag hört förutom att det är vassa bitar som lossnar.Citat:
Japp, nu blir det av. Vad jag läst så är det bara att ta på sig fullt ställ med ögon och munskydd
Peter
Som sagt... Meddela resultatet av mätningarna efteråt. Gärna vid varm o kall motor.
Ta det försiktigt så ni inte får upp något i torbona bara.. lugna och fina slag på mejseln.. :-)
Japp, skall bli. Jag har laddat ner en ljudfil från en kille i usa som kör orginal system. Han har rensat precatsen och ljudet blir rätt högt. Nån som kan lägga ut på sidan kanske, robbz du har väl nån server du kan lägga det på va?Citat:
Originally posted by Robbz
Ta det försiktigt så ni inte får upp något i torbona bara.. lugna och fina slag på mejseln.. :-)
Peter
Jupps.. det har jag.. langa filen per mail till mig. me@robbz.orgCitat:
Japp, skall bli. Jag har laddat ner en ljudfil från en kille i usa som kör orginal system. Han har rensat precatsen och ljudet blir rätt högt. Nån som kan lägga ut på sidan kanske, robbz du har väl nån server du kan lägga det på va?
Peter
Hittade en ljudfil på en Stealth TT som har Guttade precats, och en main cat replacement pipe. Utöver det så är systemet orginal.
http://robbz.com/3000GT/Sounds/stealthguttedprecats.mp3
Jag antar att det låter lite mindre när man har en huvudcat på som inte är rensad.. kanske en racecat. Grejjen är just att det inte blir så många dämpare kvar som tar ner ljudet när både precattarna och huvudcatten är borta.. då är det bara 2 dämpare kvar..
Det är den ljudfilen jag har,
den låter väldigt mycket!!
Peter
Tänk på att det är utan stora catten också.. har du racecat så lär den låta mindre..Citat:
Det är den ljudfilen jag har,
den låter väldigt mycket!!
Peter
Har varit nere och hälsat på Peter och Pelle när de rensat precat.
Enligt klockan ligger rensningen på ca 3 timmar om man
räknar bort eventuella bultar som går av....
Pelles hann jag lyssna på men inte Peters....vilken borde låta
väldigt mycket pga. den lilla ljuddämparen bak...
väntar med spänning på lite kommentarer från de nu säkert
hostande (pga allt äckelskräp från katten) grabbarna.
Japp, man känner sig lite sunkig efter allt damm å skit! men nu e man klar. Själva rensningen och monteringen går ju rätt fort, det vart fem timmar för mig istället för pelles ca 3 timmar. Jag drog av en bult till katten ( den första som vi började skruva på), KUL. Näst intill omöjligt att borra ut! vi borrade säkert två timmar utan att komma igenom (tack Mang3 för hjälpen!). Men det löste sig till slut! Och det vart inte direkt nån ljudskillnad tycker jag.Citat:
Originally posted by Mang3
Har varit nere och hälsat på Peter och Pelle när de rensat precat.
Enligt klockan ligger rensningen på ca 3 timmar om man
räknar bort eventuella bultar som går av....
Pelles hann jag lyssna på men inte Peters....vilken borde låta
väldigt mycket pga. den lilla ljuddämparen bak...
väntar med spänning på lite kommentarer från de nu säkert
hostande (pga allt äckelskräp från katten) grabbarna.
Det känns att det är lite skillnad, den svarar lite bättre. Nu väntar jag bara på att alla givare skall nollställa sig när batteriet är urdraget. Kan man ju ta en lite sväng ikväll.
Vi har dokumenterat typ 10 bilder på rensningen. Har dock ingen kabel för att föra in dom till datorn, fixar detta på tisdag. Tänkte att nån kaske kan vara intresserad av hur det ser ut i kattarna.
Peter
Hur gjorde ni?Citat:
Japp, man känner sig lite sunkig efter allt damm å skit! men nu e man klar. Själva rensningen och monteringen går ju rätt fort, det vart fem timmar för mig istället för pelles ca 3 timmar. Jag drog av en bult till katten ( den första som vi började skruva på), KUL. Näst intill omöjligt att borra ut! vi borrade säkert två timmar utan att komma igenom (tack Mang3 för hjälpen!). Men det löste sig till slut! Och det vart inte direkt nån ljudskillnad tycker jag.
Det känns att det är lite skillnad, den svarar lite bättre. Nu väntar jag bara på att alla givare skall nollställa sig när batteriet är urdraget. Kan man ju ta en lite sväng ikväll.
Vi har dokumenterat typ 10 bilder på rensningen. Har dock ingen kabel för att föra in dom till datorn, fixar detta på tisdag. Tänkte att nån kaske kan vara intresserad av hur det ser ut i kattarna.
Peter
Skruvade ni ner den främre och rensade den bakre på plats? Och var det bara att använda huggmejsel och borrmaskin för att rensa?
Inget annat som jävlades? Bara en bult som gick av? Inga packningar man måste byta eller???
Väntar med spänning på vad avgasvärderna kommer att bli!
/M
Japp, skruvade bort den främre och tog den bakre på plats.
Borr och huggmejser funkar utmärkt
Peter
Hittade papperen med mina värden med original cattar, avgas etc.
Gränsvärdena vad man får ha är inom parentes.
CO=0,0 (0,5)
CO2500=0,0 (0,3)
HC=20 (100)
LAMBDA=1,0 (0,97-1,03)