1 3 5
| | |-
2 4 6 R
/John
Utskriftsvy
1 3 5
| | |-
2 4 6 R
/John
LOL! nej, backen är till höger om 6an. det är ett motstånd som känns lite extra till höger, du skall igenom det och sen ner för att få i backen.Citat:
Originally posted by 3KGT
Tack för erbjudandet Robbz. Det uppskattas verkligen men vid närmare studier så visade det sig att jag inte kan montera en orginalaxel för numera så tar det nya avgassystemet upp plats som tidigare användes av stödlagrena och börja snickra om avgassystemet igen känns inte så roligt (och tiden räcker inte heller till för det).
Jag skall försöka få balans i den skadade axeln och se om jag kan köra med den. Kanske kan test lite iaf även om jag inte kan åka fullt med den. Vi får se...
Har en fråga... Nu kommer jag bli idiotförklarad... :)
Var ligger backen på de 6 växlade?? Hittar bara sex lägen i min låda. Är det så att sexan och backen igentligen är samma läge men att backen går i om bilen står still och sexan om den rullar?? Jaja det lär ju märkas ikväll när jag skall ut och köra för första gången med nya lådan.
Peter
Henka på till Lissma istället.
vägbeskrivning www.mang3.com/lissma.gif
Pelle, jag är tebaka vid halvåtta och far sen direkt
till Lissma så henka på då!
Pappa tyckte bilen var fin i alla fall...tycker inte jag :)
Stora frågan är bara om inte min intercooler är större än din käre bror.
Ok, ja e me på det. Orkar fan inte me allt folk på brois.Citat:
Originally posted by Mang3
Henka på till Lissma istället.
vägbeskrivning www.mang3.com/lissma.gif
Pelle, jag är tebaka vid halvåtta och far sen direkt
till Lissma så henka på då!
Pappa tyckte bilen var fin i alla fall...tycker inte jag :)
Stora frågan är bara om inte min intercooler är större än din käre bror.
Farmer, e du på oxå?
Peter
De e tur man kör pollenfärgad bil så de inte synns så mycket.Citat:
Originally posted by 3000 GT
Vet ej,. skriv om det är fler som åker så kanske man tittar förbi, bilen är dock helt full med pollen och skit så det e lite trist.
Peter
3KGT
Har du inte fått din nya kolfiberkardan ännu??
Nej jag har inte fått den ännu och jag kan inte uttrycka i skrift vad jag känner för PST Drive shafts leveranser...Citat:
Originally posted by Pelle
3KGT
Har du inte fått din nya kolfiberkardan ännu??
Jag kommer försöka åka med den gamla kolfiberkardanen men den är lite klen och dessutom så har den balansproblem så jag kan bara fegköra :(
Citat:
Originally posted by 3KGT
Har en fråga... Nu kommer jag bli idiotförklarad... :)
Var ligger backen på de 6 växlade?? Hittar bara sex lägen i min låda. Är det så att sexan och backen igentligen är samma läge men att backen går i om bilen står still och sexan om den rullar?? Jaja det lär ju märkas ikväll när jag skall ut och köra för första gången med nya lådan.
Du kanske har ekonomi versionen. Den utan back :)
Om någon behöver en syncring till tvåan på en 5vxl låda
kolla in
http://www.zatzy.com/forum/showthrea...threadid=41769
Var ligger brostugan som alla snackar om?Citat:
Originally posted by Robbz
Jag har ingen bil justnu, så för min del blire inte nån brostuga.. Kanske att jag dyker upp i nån annan bil.. men troligtvis inte.. beror på om man kanske kan träffa andra 3000GT människor..
christian
NÅgon som inte har en orginaldumpventil monterad? Går nämligen i tankar på att byta? Blitz o hks verkar ha två grymma dumpar! Har hört att det ska bli lite bättre respons med en annan dump? Även fast det inte ger några mer pållar i bilen!
christian
Det stämmer och på köpet så får du ett helt annat sound :)Citat:
Originally posted by wow
NÅgon som inte har en orginaldumpventil monterad? Går nämligen i tankar på att byta? Blitz o hks verkar ha två grymma dumpar! Har hört att det ska bli lite bättre respons med en annan dump? Även fast det inte ger några mer pållar i bilen!
christian
Jag kör med en racing-dump från Forge Motorsport.
http://www.forgemotorsport.co.uk
Den fungerar hur bra som helst. Blitz o HKS är nog jättebra de med.
Ungefär där Kungen bor.Citat:
Originally posted by wow
Var ligger brostugan som alla snackar om?
christian
Nästa vecka ( V.23 ) kommer jag att besöka kungliga hufvudstaden. Om det blir bra väder på Onsdagkväll den 5:e kan väl någon av er 3000GT kamrater plocka upp en stackars vilsen norrlänning i Solna Centrum och visa mig Stockholms "riktiga" sightseeing platser. Brois eller MC Donalds i Tyresö verkar det ju vara och inte slottet eller nåt annat som vi fått lära oss i skolan :))
Jag antar att det inte går så väldigt smidigt att ta sig till dessa ställen kommunalt. Jag åker tyvärr tåg ner o hem så jag har inte GTn med mig :( men förhoppningsvis kommer jag väl ned med den också framöver.
/ Kenneth
Är det någon som vet ej en sida med styling saker till en 3000?
ska helst vara en svensk sida, hörde att de fanns på spoilingkit.com men sidan är inte reko än. Men ka´nske finns nån annan sida.
Och vad har en 3000 för bult cirkel? kollar lite på fälgar, visst går de väl på 19" på 3000 med rätt profiler=)
dump hit å dump dit, vad ska man ha för något om man ska ha ett extremt skönt pisssch ljud? vad för dump? förslag?
appropå trimmning vad ska man göra boost,filter,avgas. finns väl inge riktigt chip som funkar eller har ja helt fel nu?
Å du Pelle med påskbilen ska du sälja den next summer?
vad var de för färg på din innan? och vad tar en lackare för allt jobb å så?
ingen som vet en guling till salu nästa sommar?
MvH Anders
http://www.dynamicracing.com/
vet ej om där finns så mycket styling men en massa annat kul =)