Tar en sväng dit oxåCitat:
Originally posted by Mang3
Annars Lissma minigolf TCC träff kl 19:00.....
Peter
Utskriftsvy
Tar en sväng dit oxåCitat:
Annars Lissma minigolf TCC träff kl 19:00.....
Peter
Finemang!
Deff-Micke blir bra :)Citat:
Originally posted by Jögge
Hhhhmmmm, självklart ska givetvis även du ha ett träffande namn. (Även fast mitt är en hel del från verkligheten, till skillnad från Fitness-Kenneths:) Är jag inte helt ute & cyklar så är du "hyfsat slimmad", så vad sägs om Deff-Micke.
Då har vi Fitness-Kenneth, Byggar-Jögge & Deff-Micke.
Låter som vi är redo för vilken strand som helst:)))
Vi ses.
Då kan vi bli strandraggarligan!
/M
Tänkte jag skulle testa något idag.
Hade läst på Rtech´s hemsida att man skulle ändra gapet på tändstiften till 0.0032", om man hade högre laddtryck. Så glad i hågen köpte jag mig ett bladmått och satte igång.
För att göra en lång historia kort, jag ska köpa nya tändstift imorgon :( Bilen gick inte på låga varv, och misstände som en gammal PV.
Så ni behöver inte ändra något som fungerar.
Om man har försökt och gjort sitt bästa, men misslyckats. Vad bör man lära sig av det!? FÖRSÖK ALDRIG!!!
/M
Muhhahahahhaha!! Fyfan.. You're killing me! Hahah.. :-)Citat:
Originally posted by X-Man
Tänkte jag skulle testa något idag.
Hade läst på Rtech´s hemsida att man skulle ändra gapet på tändstiften till 0.0032", om man hade högre laddtryck. Så glad i hågen köpte jag mig ett bladmått och satte igång.
För att göra en lång historia kort, jag ska köpa nya tändstift imorgon :( Bilen gick inte på låga varv, och misstände som en gammal PV.
Så ni behöver inte ändra något som fungerar.
Om man har försökt och gjort sitt bästa, men misslyckats. Vad bör man lära sig av det!? FÖRSÖK ALDRIG!!!
/M
Hua, så lättåtkomna är väl inte tändstiften hehe
Att man bara orkar...för mig blire biltema stift och biltemaolja sen går den som en klocka igen (tror jag).
Obs kör cherry ingen hitech :)
Jag kan väl inte påstå att det var gjort på 5 min. Men jag lyckades antagligen tappa halva verktygslådan någonstans ner i motorutrymmet. Och jag tror oxå att motorn aldrig blir kall, den ligger nog ständigt på 150 grader. För jag vet inte hur många gånger jag brände mig.Citat:
Hua, så lättåtkomna är väl inte tändstiften hehe
Att man bara orkar...för mig blire biltema stift och biltemaolja sen går den som en klocka igen (tror jag).
Obs kör cherry ingen hitech :)
/M
Robbz har du fått mitt mail..
är det nån som ska till brostugan ikväll tid??Citat:
Originally posted by Robbz
Om ditt namn inte är med på denna lista, så är du troligtvis inte med och beställer. Troligtvis för att jag missat ditt mail, inte fått ditt mail, du är osäker eller något annat.. :-)
X-Man
3000 GT
3000GT-VR4
Stealthmannen
Belair
farmer
nilzz
beckenbauer
Blad
Jögge
Robbz
Vill du vara med på listan, skicka mail med beställning till rk@inets.net :-)
Stog på ICA Maxi parkeringen med Subaru kombin när jag fick se på en läckert röd 3000GT på Biltema parkeringen. Vems var det med dom läckra racing stolarna och OZ-mackorna? Det såg ut som en gloria runt hela bilen när den stog där omringad av diverse svensson bilar. Vackert.
Har du byggt eget avgassystem? Låter vääldigt billigt med 2500! Eller menade du att en racekat kostar d?? Har planer själv på nytt avgas!Citat:
Originally posted by beckenbauer
HEJDA DIG !!!!!!!!!
vad dom egentligen gör på din gt är att höja laddtrycket......
och min koppling pallade inte när jag höjde till ca 350 hp !!!!!
och detta genom att höja laddtrycket !
och om du inte tänker byta den själv så är det ca 11 000 kr och då har du en original koppling !!!!. Om du planerar på 400+ så är det en street disc koppling du ska ha.
när det gäller avgas så rensa precatts:ena och köp en racecatt och bygg ditt eget för ca 2500 kr och det är ej svårt !!!!
CHIP TILL DENNA BIL ÄR NOG SOM JAG FÖRSTÅTT ETT LURENDREJERI !!!!!
GÖR DIG SJÄLV EN JÄTTETJÄNST OCH LÄS IGENOM DETTA FORUM !!!! ALLA 60 SIDOR SÅ FÖRSTÅR DU !!!
Själv kommer jag att lägga ned ca 20 lax och hamna på 450+ (som jag har förstått) och då har jag bytt koppling !!!!!
christian
Jag tänkte såhära.....Citat:
Originally posted by wow
Har du byggt eget avgassystem? Låter vääldigt billigt med 2500! Eller menade du att en racekat kostar d?? Har planer själv på nytt avgas!
christian
om jag resnar precatts:ena och köper lösdelar på mekonomen så behöver det ej bli så dyrt.....
Men jag tänker nog köpa en race-catt.... och det blir nog en 4-5 lax till......
Jag har ju svets och liknande om jag behöver göra byglar för upphängningarna....
Vi frågar peter han har gjort detta.....
Missade att säga att du vet nog vad ett (köpsystem kostar).
så 4-5 lax för en 400 hp racecatt + lite lösdelar från meckis så blir det förhållandevis billigt....
Det var Farmer, vet bestämt att han var inne och köpte en liten tändstiftsnyckelCitat:
Originally posted by Stealthmannen
Stog på ICA Maxi parkeringen med Subaru kombin när jag fick se på en läckert röd 3000GT på Biltema parkeringen. Vems var det med dom läckra racing stolarna och OZ-mackorna? Det såg ut som en gloria runt hela bilen när den stog där omringad av diverse svensson bilar. Vackert.
Peter
Min Summa kardemumma av ett 3" lösa delar från katt och bak gick lös på ca 1800:- sen köper man ju på sig lite för mycket böjar så lite till får man ju räkna med.Citat:
Originally posted by beckenbauer
Jag tänkte såhära.....
om jag resnar precatts:ena och köper lösdelar på mekonomen så behöver det ej bli så dyrt.....
Men jag tänker nog köpa en race-catt.... och det blir nog en 4-5 lax till......
Jag har ju svets och liknande om jag behöver göra byglar för upphängningarna....
Vi frågar peter han har gjort detta.....
Var lite sugen på racekatt,. uppsala avg tar ju 3600:- för en bra. Är ju ok pris
Peter
Bra att veta vad man har att vänta sig. Jag hade hjälp att rensa mina i förrgår. Vilket skitgöra. Det tog 3timmar.Citat:
Originally posted by 3000 GT
Sådär ja, då har man varit och bestiktat bilen
Inga problem med avgasvärden
CO 0.2 (0.5)
CO 2500 0.1 (0.3)
HC 015 (100)
LAMBDA 1.01 (0.97-1.03)
Så rensa kattar de som vill
Peter
Jag skall mäta min jag också så fort jag får tid o möjlighet.
/ Kenneth