Du har pm...
Utskriftsvy
Du har pm...
har fått ett litet problem bilen börjar rycka när man har fått upp laddtrycket till ca 0.78 bar så rycker det till sen laddar den på av bara f*n upp till 1.0 bar sen bryter boost controllern mot överladdning. sen har jag märk att den har börjat poffat när man gasar så att den laddar från ca 0.7 till 0.9 bar kan det ha nåt med tändstifften att göra eller är det nåt helt annat ??
hoppas på svar från nån av alla 3000 ägare som kör med boost controller om dom har märkt av detta problem nångång. den går även ryckit när man har bc på off läge. hade detta problem innan montering av bc men inte lika ofta som nu, att den rycker hela tiden när man har fått upp laddtrycket till ca 0.7 bar
Johan
Tjena Johan he he snyggt namn föresten *S*
Jo min bil gör samma sak när jag har den inställt på för mycke tryck. har fått sänka trycket just nu .0,9 typ
har snackat med några om detta som säger att det är så kallade Fuel cuts. har inte fått riktigt klart för mig vad det beror på.
vissa säger även att man måste fixa glappet på tändstiften.
jag har nya stift som ligger som skall in, så jag har inte hunnit kolla detta ännu.
men givetvis måste svaren finnas här med så många kunniga 3000GT ägare
så varför rycker bilen vid höjt laddtryck????
//JOFF
Joff:
Den får väl för lite soppa? Behövs inte större spridare o pump?
/Tommy
Ditt remus....... är det hela vägen ?
eller från katten som på min......
Beckenbauer: Åker du idag eller imorrn?
När man byter sitt avgas....
Ka jag ta bort mitt remus också, eller ska jag ansluta där remus systemet börjar ??????????????????
Citat:
Originally posted by joff
Tjena Johan he he snyggt namn föresten *S*
Jo min bil gör samma sak när jag har den inställt på för mycke tryck. har fått sänka trycket just nu .0,9 typ
har snackat med några om detta som säger att det är så kallade Fuel cuts. har inte fått riktigt klart för mig vad det beror på.
vissa säger även att man måste fixa glappet på tändstiften.
jag har nya stift som ligger som skall in, så jag har inte hunnit kolla detta ännu.
men givetvis måste svaren finnas här med så många kunniga 3000GT ägare
så varför rycker bilen vid höjt laddtryck????
JAG antar att det betyder att soppapumpen EJ kan tillgodose bensinbehovet....... MERA TRYCK = MERA SOPPA...
//JOFF
åker nog ner på sön......
har icq nu :-)))))
fick hjälp av peter.......
icq nummer: 163510339... :-))))
Vet någon här hur man kan mäta om bilen vill ha mer soppa eller luft? Kollar man inte det via CO halten?
När jag var och bänkade min 3000GT hos Roffe (Lundblads motorservice) så kopplade vi in något till avgas systemet för att få veta bränsle/avgaser. Och han sa då att CO halten skulle ligga på runt 8 om allt var bra...
Först så körde vi med orginal laddtyck (0,5 bar) och då låg min CO halt på runt 5-6 från 2.000-3.000 varv. Sedan efter det så gick det upp över 12 så datorn inte kunde längre registrera hur mycket det var från 3.500->
Roffe sa då att min motor fick alldeles för mycket soppa. Det kunde man även se på effektkurvan som inte var rak.
Sedan provade vi med högre laddtryck (0,9 bar) och då såg effektkurvan mycket rakare och finare ut, men fortfarande så fick den för mycket soppa över 4.000 varv (över 12 i CO igen).
Det han sa att jag då skulle göra var att antingen ge motorn mer luft (höja laddtrycket) eller lura luftmassemätaren så den tror det får mindre luft och då själv ställer ner soppan.
Är det någon som vet hur man kan kolla detta så man inte höjer laddtycket för mycket, så den börjar spika?
//Rasmus
BECKENBAUER:
Du har ett PM från me.. :-)
/Tommy
Har du byggt själv nu då från katt och bak? Lust att hjälpa mig och tjäna en slant kanske?Citat:
Originally posted by 3000 GT
Min Summa kardemumma av ett 3" lösa delar från katt och bak gick lös på ca 1800:- sen köper man ju på sig lite för mycket böjar så lite till får man ju räkna med.
Var lite sugen på racekatt,. uppsala avg tar ju 3600:- för en bra. Är ju ok pris
Peter
christian
Någon här som har bytt orginalratten?? Jag har kraftiga funderingar med detta! HUr gör man med airbagen? Nån firma el person som är bra på detta?
christian
Tror nog att jag har som du från katten och bak,
hmm verkar inte allt för svårt att bygga/byta själv.
men ska nog försöka att hitta en racekatt ,,eller åtminstånde sätt dit ett ersättningsrör för katten och se om det ger något,,
//JOFF
ÖNSKELISTA
- RACEKATT
- Grövre system bak.
Priser på 3000gt...dom olika årsmodellerna...
Tänker på en full utrustad bil i orginal skick...behöver inte vara sv såld..vad ligger priserna ungefär på.olika årsmodeller??