Felsökningens lilla ABC/Grunderna i normal service - Sidan 4
Bilsnack
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 46 till 50 av 50
    Automotive Engineer axel9ks avatar
    Namn
    Axel Wallgren
    Reg.datum
    okt 2005
    Om man fixat sitt BUK och bilen fortfarande är svårtstartad, hackar lite eller har orolig tomgång kan felet vara läckande slangar eller packningar.
    Bara att spraya startgas på misstänkta områden, ändras motorgången har du hittat läckan..

Registered User
    Namn
    Rasmus G
    Reg.datum
    aug 2007
    Axel, Miljoner tack för det tipset. Har bytt luftfilter, tändstift, bromsklossar (igår) och så fördelarlock och rotor (ikväll). Detta är min första bil och jag har inte sysslat med motorer tidigare, förutom hjälpt nån kompis.

Det är faktiskt rätt underbart att få mixtra med en egen bil . Så länge bilen inte är för ny så förstar jag mig på dess delar.

Men min ganska nyligt inköpta 190E gick riktigt jävla slött, svårt att starta, ojämn gång, lätt att dö efter start. Allt eftersom jag successivt bytte ut tänddelarna och annat så har bilen bara blivit bättre. Nu är det bara att kolla vakuumet, för bilen sjunker i varv såpass när jag ska starta den att den kan dö när den är kall. Men iom fördelarlocket och rotorn tror jag inte att den dör längre.

Ska prova med startgas och se vad jag kommer fram till. Jag får hoppas bara att packningarna är som de ska, och att det eventuellt är slangarna som krånglar :P

EDIT: Får man vara lite stolt för att man fixat allt det där själv?

Trött. don Barons avatar
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Herreman
    Lustigt att tråden nu är nästan sex och ett halvt år gammal. Hoppas att den har hjälpt någon genom åren!
    error404: Traction not found

• click here for estimated damage and cost of repair
    Citat Ursprungligen postat av monopol
    Banjotonerna ekar över hela denna tråd.

Registered User
    Namn
    E N
    Reg.datum
    jun 2005
    Jobb
    Enhetschef
    Citat Ursprungligen postat av don Baron Visa inlägg
    Lustigt att tråden nu är nästan sex och ett halvt år gammal. Hoppas att den har hjälpt någon genom åren!
    Faktiskt, eller kanske inte tråden, men liknande åtgärder.

Fick en Audi 80. 1,8 årsm 87 med automatlåda av farsan att ha som andra/jaktbil.

Körde upp den från Uppsala (iofs med vinterdäck) och den den drog ganska exakt en liter per mil.

Bytte tändstift, olja, oljefilter, luftfilter och termostat. Tändkablar, rotor och fördelardosa skulle bytas, men fick hem fel sort.

Nåja, efter detta drog den 0,75 på blandad körning.
    Vi pratar alltså från en liter på landsväg till 0,75 liter blandad körning.
    Skyll inte på mig, jag röstade rött.

Registered User
    Namn
    best ord
    Reg.datum
    jul 2010
    Tack såå väldigt jävla mycket! Bra info!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •