Materialegenskaper turbogrenrör - Sidan 2
Bilsnack
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 69
  1. #16
    Josefin
    Guest
    Ingen orsak... Hoppas att det klarnade lite.
    PS. Tack själv för hjälpen med utloggningen!
    MVH //Josefin

  2. #17
    Registered User
    Namn
    jocke svensson
    Reg.datum
    sep 2002
    Ort
    olofström
    Jobb
    svetsare
    Inlägg
    203
    hade bara en liten fråga, håller elpoleringen i dessa temperaturer?

  3. #18
    AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Ludvika
    Jobb
    Nc operatör
    Inlägg
    10 331
    grenröret förblir blankt ett tag.
    men gulnar av värmen.
    Efter ett längre tag svartnar ytan.(slagg)

    Omöjligt att säga hur lång tid det tar, men processen skyndas givetvis med högre temp.
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

  4. #19
    Do what you wanna do...
    Namn
    Peter Granström
    Reg.datum
    apr 2002
    Ort
    Tillbaka till Ludvika.
    Jobb
    egen företagare
    Inlägg
    127
    Stämmer som Patrick säger. Polerat är bara en fröjd för ögat när röret är nytt. Svårt att säga hur lång tid det tar. Vill man ha röret fint igen kan man alltid "beta av det".

    Mvh Peter G
    Bygger och konstruerar rostfria turbogrenrör med mycket hög precision.

    WWW.PETERGPRODUCTION.COM

  5. #20
    AMG abuser
    Namn
    Patrick W
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Ludvika
    Jobb
    Nc operatör
    Inlägg
    10 331
    Här är ett 'gulnat' grenrör.
    Hör med Hilmersson hur många mil han åkt.

    http://www.hilmersson-racing.com/bilder/Bildgalleri/Galleri18.jpg
    Bästa hittils: 294hk/bar Audi 5a! (fanns mer att ta)

  6. #21
    The Sky Is The Limit...
    Namn
    Klaus S
    Reg.datum
    jan 2002
    Ort
    Södertälje
    Jobb
    Cnc Operator.
    Inlägg
    1 453
    Grymt bra jobbat Jossan =)

    //K
    The Most Powerful, Advanced Form For The Active Spirit...

    www.skylinemannen.com

  7. #22
    Do what you wanna do...
    Namn
    Peter Granström
    Reg.datum
    apr 2002
    Ort
    Tillbaka till Ludvika.
    Jobb
    egen företagare
    Inlägg
    127
    Nu har ett av mina grenrör jag byggt åt en kille passerat 1000 mil utan problem. Byggt i SS 2348. Inte en tendens till varken sprickbildning eller läckage vid flänsarna. Kunde vara kul å veta för vissa.

    Mvh Peter G
    Bygger och konstruerar rostfria turbogrenrör med mycket hög precision.

    WWW.PETERGPRODUCTION.COM

  8. #23
    2QUIQ4U TEDs avatar
    Namn
    TED H
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    1 638
    Mycket bra tråd Josefin...
    Bra info, och bra skrivet!

    Perfekt för den som går i bygga grenrörs tankar,
    och det verkar juh va ett gäng som gör D!

    Mvh TED
    WWW.MATARSERVICE.SE - DIGITALA MÄTARE I BIL & MC.

  9. #24
    Rotary Abuser Spin to WIN Tegheims avatar
    Namn
    Tony T
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Småland
    Jobb
    CNC
    Inlägg
    1 259
    På min wankel så blir rören gula ganska omgående... har en avgastemp på va 850-920 konstant... grenröret är byggt i SS2348 böjar och SS2387 flänsar

  10. #25
    Ordinär galning.
    Namn
    Urban Karlsson
    Reg.datum
    apr 2001
    Ort
    Skänninge
    Jobb
    Kontorsråtta
    Inlägg
    364
    Fantastiskt användbar info..

    *bugar och bockar*

    Ubbe
    Jag kör Micra till vardags och mekar bågar och gammal Porsche på kvällar och helger.

  11. #26
    Do what you wanna do...
    Namn
    Peter Granström
    Reg.datum
    apr 2002
    Ort
    Tillbaka till Ludvika.
    Jobb
    egen företagare
    Inlägg
    127
    Länkar till lite bilder på det sista jag byggt. SS 2348 i både flänsar och rör. Har inte varit ett enda problem med något utav rören jag byggt till Opel (ca 15st). Hänger nog mera på hur duktig man är att hantera TIG svetsen än materialkvalitet.

    Länk:Grenrör LET TD04

    Mvh Peter G
    Bygger och konstruerar rostfria turbogrenrör med mycket hög precision.

    WWW.PETERGPRODUCTION.COM

  12. #27
    Registered User
    Namn
    Bonje Larsson
    Reg.datum
    nov 2001
    Ort
    Eskilstuna
    Jobb
    CNC-Operatör
    Inlägg
    75
    >Peter.

    Jag kan inte se bilderna för än jag har "goggat in"
    Vad är det för member och password?

    MVH. /Bonje
    Hellre liten och rapp än stor och slapp!!

  13. #28
    Do what you wanna do...
    Namn
    Peter Granström
    Reg.datum
    apr 2002
    Ort
    Tillbaka till Ludvika.
    Jobb
    egen företagare
    Inlägg
    127
    Membername: Peter_G
    Password: nitrous

    Nu borde det funka.

    Mvh Peter G
    Bygger och konstruerar rostfria turbogrenrör med mycket hög precision.

    WWW.PETERGPRODUCTION.COM

  14. #29
    Registered User maniacs avatar
    Namn
    Jörgen A
    Reg.datum
    okt 2001
    Ort
    På ett ställe!!
    Jobb
    job?????
    Inlägg
    12
    Om man skulle bygga i vanligt svart stål, vad ska man ytbehandla grenröret med?? Och vart får man tag i flänsar mot Turbo och topp??
    Gärna Ford på min gård!!!!!

  15. #30
    Registered User
    Namn
    Chribbe Lundin
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Älvsjöverkstan
    Jobb
    Streetracer
    Inlägg
    606
    "Det går INTE att MIG-svetsa ihop rostfritt material".
    Varför inte det? har svetsat en hel del grenrör med mig-svets, givetvis m rostfri tråd och rätt gas, har inte märkt av nått problem med det, givetvis är det smuttare med en tig men man tager vad man haver........

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •