Laddtrycksguiden va rätt bra.. :-)Originally posted by Jompa
Hmmm... 0,6 bar är inte mycket för en redig man ;-) Hoppas som sagt att Dina eventuella trimplaner börjar med nya bromsar :-)
Det finns en liten laddtryckguide för oss effekttorskar...
0,1-0,3 bar: Varför ens bemöda sig att ha turbo alls? Ta bort turboemblemen på bakluckan.
0,3-0,5 bar: Varför säljs LTT-bilar egentligen, någon som vet?
0,5-0,8 bar: Sugen på att komma över den magiska gränsen 1 bar?
0,8-1,0 bar: Jag tänkte väl det... Trimma lite till.
1,0-1,5 bar: Laddtryckstorsk är ett lika vedertaget begrepp som utbrändhet hos vårdcentralen
1,5-2,0 bar: Är Du inte riktigt klok?
2,0-2,5 bar: Jaha... Du kör lastbil...
Vafan.. den går jäkligt bra för att vara framhjulsdriven faktiskt.. och du har inte gjort nått åt den.. Du hakar ju på rätt bra.. Känns iallfall som du har bättre bromsar.. *skrattar*
Ja... Just mitt exemplar står sig förvånansvärt väl mot andra T4r av någon anledning redan i otrimmat skick. När trimmet sitter på är det inte många "Svenssons" som hänger på. Bromsarna är okej de oxå... *Ler*
M.v.h. Jompa (...som mycket riktigt även kör hoj...)
Njae, i mina planer så ingick inte bromsarna i första början.. tänkte att jag höjjer effekten lite först, sen kan jag leka med bromsar.. men efter dagens bravader, så har det visat sig att bromsar är fan en stor nackdel på 3000GT. Dom orkar inte med helt enkelt.. 1-2, kanske 3 kraftiga inbromsningar, sen så har man inga bromsar kvar.. känns som om nån skulle hällt på olja på skivorna.. Det bromsar.. fast inte bra.. Nee.. nu så är det beställa bättre belägg, och nya fina slangar.. Tänkte att 3kgt skulle veta var det fanns att få tag på.. :-)
Kanske ses på hojj nån vacker dag också! *ler*