3000GT - Sidan 10
Bilsnack
Sidan 10 av 311 FörstaFörsta ... 34567891011121314151617203040 ... SistaSista
Resultat 136 till 150 av 4665

Ämne: 3000GT

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Originally posted by Jompa

Hmmm... 0,6 bar är inte mycket för en redig man ;-) Hoppas som sagt att Dina eventuella trimplaner börjar med nya bromsar :-)

Det finns en liten laddtryckguide för oss effekttorskar...

0,1-0,3 bar: Varför ens bemöda sig att ha turbo alls? Ta bort turboemblemen på bakluckan.

0,3-0,5 bar: Varför säljs LTT-bilar egentligen, någon som vet?

0,5-0,8 bar: Sugen på att komma över den magiska gränsen 1 bar?

0,8-1,0 bar: Jag tänkte väl det... Trimma lite till.

1,0-1,5 bar: Laddtryckstorsk är ett lika vedertaget begrepp som utbrändhet hos vårdcentralen

1,5-2,0 bar: Är Du inte riktigt klok?

2,0-2,5 bar: Jaha... Du kör lastbil...

Vafan.. den går jäkligt bra för att vara framhjulsdriven faktiskt.. och du har inte gjort nått åt den.. Du hakar ju på rätt bra.. Känns iallfall som du har bättre bromsar.. *skrattar*

Ja... Just mitt exemplar står sig förvånansvärt väl mot andra T4r av någon anledning redan i otrimmat skick. När trimmet sitter på är det inte många "Svenssons" som hänger på. Bromsarna är okej de oxå... *Ler*

M.v.h. Jompa (...som mycket riktigt även kör hoj...)
    Laddtrycksguiden va rätt bra.. :-)

Njae, i mina planer så ingick inte bromsarna i första början.. tänkte att jag höjjer effekten lite först, sen kan jag leka med bromsar.. men efter dagens bravader, så har det visat sig att bromsar är fan en stor nackdel på 3000GT. Dom orkar inte med helt enkelt.. 1-2, kanske 3 kraftiga inbromsningar, sen så har man inga bromsar kvar.. känns som om nån skulle hällt på olja på skivorna.. Det bromsar.. fast inte bra.. Nee.. nu så är det beställa bättre belägg, och nya fina slangar.. Tänkte att 3kgt skulle veta var det fanns att få tag på.. :-)

Kanske ses på hojj nån vacker dag också! *ler*
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Permanently Banned Kensons avatar
    Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001
    Ingen aning om var man köper Pagid, sorry. Slangar köper du hos NBM hydralik. Ta av dina slangar och åk dit med dem så gör de nya på 20 minuter, kostar straxt över tusenlappen.
    Irriterande snabb tycker vissa...

Projekttråd Ultima GTR TT

Legacy GT 2010
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Senior network technician

Developer
    Namn
    Kenth F
    Reg.datum
    sep 2001
    Jobb
    Egen Företagare
    Jag måste väl berömma er.. Om några dagar så lär det här vara den längst levande tråden på zatzy... Den 25:e april så fyller den nämligen 1 år!!! Hahaha.. Måste vara en bra tråd det här
    ------------------------------------
    http://jaminteractive.blogspot.com
    ------------------------------------

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by Arkalon
    Jag måste väl berömma er.. Om några dagar så lär det här vara den längst levande tråden på zatzy... Den 25:e april så fyller den nämligen 1 år!!! Hahaha.. Måste vara en bra tråd det här
    Hehe o ja som bara ville veta vem 3000gt var här på forumet.

Får väl hålla i gång den här tråden till den 25:e då.

Kolv och tändstifts ätare
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by Pelle

Hehe o ja som bara ville veta vem 3000gt var här på forumet.

Får väl hålla i gång den här tråden till den 25:e då.
    Haha,. japp, bara att hålla igång tråden.

Pelle, hör av dig. Har tappat ditt nummer. Börjar bli sugen på sänkning och vill veta vilka fjädrar du köpte.

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by Robbz
    [B]
    Fan, du laddar mer än mig i din volvo.. jag laddar ju bara 0,6.. orginal.. *skrattar*
    Robbz, du laddar väl ändå lite mer än 0.6 på din 00a? borde ligga på 0.7-0.8

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    3kgt:
    Tack för hjälpen. Ringde NBM, och dom verkar veta vad dom pysslar med. Kostnaden skulle landa runt två tusen, och det är i stort sett samma pris som på goodridge.. Deras slangar är ju lite bättre, för att dom är pressade, och inte skruvade.

Pannan:
    Angående Pagid belägg, så va Forza de man skulle ringa.. Däremot så hade dom inget till 3000GT ? Konstigt, eftersom det finns folk som använder Pagid till 3000GT sa jag.. Men han sa att pagid inte har något listat till 3000GT, däremot så kan det vara samma bromsbelägg som på någon annan bil.. Hans förslag var att jag tor av beläggen, och ritar av dem, och faxar in det, så skulle han veta om han hade dem.
    Det skulle även hjälpa om jag visste artikelnummer.. :-)

Får väl masa ner mig i garaget senare, och skruva av skiten.. Rita av.. osv.. Sen lägger dom in dem i listan på forza, så att folk inte får problem längre fram.. :-)
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Originally posted by 3000 GT

Robbz, du laddar väl ändå lite mer än 0.6 på din 00a? borde ligga på 0.7-0.8

Peter
    Europavarianten ska tydligen inte ladda mer bara för att den är nyare.. Den ska ha samma laddtryck orginal som den hade på de tidigare modellerna..

Men det återstår att se.. Boostcontroller är på väg, men tänker fan inte montera någon sådan före jag känner att bromsarna tar. ;o)
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

3000GT

Kom på en grejj.. Det skulle vara skojj att samla ihop alla som har 3000GT här på forumet, på en träff nångång.. alltså, typ en vanlig onsdag på brois, eller nått liknande.. att alla dök upp, så man kunde få beskåda lite skönheter.. *ler* Kanske lite längre in på sesongen, så att folk fått fart på sina bilar..

Eller det kanske inte var någon bra idé?

/R
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001

Re: 3000GT

Kom på en grejj.. Det skulle vara skojj att samla ihop alla som har 3000GT här på forumet, på en träff nångång.. alltså, typ en vanlig onsdag på brois, eller nått liknande.. att alla dök upp, så man kunde få beskåda lite skönheter.. *ler* Kanske lite längre in på sesongen, så att folk fått fart på sina bilar..

Eller det kanske inte var någon bra idé?

/R

Tycker det lät som en utmärkt idé.

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

Re: Re: 3000GT

Originally posted by Pelle

Tycker det lät som en utmärkt idé.
    Tycker jag me! *ler*

Pelle;
    Har hört att du har en APEXi AVC-R.
    Hur funkar denna för dig? Funderar nämligen själv på en sådan.. Har haft riktiga problem att bestämma mig. Vilka boostcontrollers är bra? Va på väg att betälla en Apexi igår, fast sen så kom jag på att bromsarna är viktigare. :-)
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Reg.datum
    apr 2001

Europavarianten ska tydligen inte ladda mer bara för att den är nyare.. Den ska ha samma laddtryck orginal som den hade på de tidigare modellerna..

Men det återstår att se.. Boostcontroller är på väg, men tänker fan inte montera någon sådan före jag känner att bromsarna tar. ;o)
    Jo, din laddar mer,. Jag kör med Blitz BC och om jag kör den på off läge då laddar den max 0.5, om jag laddar typ 0.7-.08 så känns den som orginal, 0.5-0.6 vill den inte varva ur ordentligt.

Låter som en mycket bra idé att samla ihop oss,. skall till brois ikväll,

Mvh

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Små-SUV x2 BMW & Mini Borstas avatar
    Namn
    Daniel W.
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    Tech Data nörd!!
    Vet ni någon kunnig person i STHLM trakten som kan slänga in APEXi´s boost och fuel controller i min 300:a??

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001

Re: Re: Re: 3000GT

Tycker jag me! *ler*

Pelle;
    Har hört att du har en APEXi AVC-R.
    Hur funkar denna för dig? Funderar nämligen själv på en sådan.. Har haft riktiga problem att bestämma mig. Vilka boostcontrollers är bra? Va på väg att betälla en Apexi igår, fast sen så kom jag på att bromsarna är viktigare. :-)
    Den funkar bra för mej. Den e nog lite bökigare o ställa in och installera än tex. Blits DSBC.

Det jag tycker är bra med den är att den mäter än massa annat oxå.

Du har peak n hold på Hastighet, Varv, Turbotryck mm.

O sen e den ju Snygg =)

Installerade en till såndär blå låda i gårkväll en S-AFC.

Den gör inte så mycke nytta än men den ska..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •