3000GT - Sidan 13
Bilsnack
Sidan 13 av 311 FörstaFörsta ... 367891011121314151617181920233343 ... SistaSista
Resultat 181 till 195 av 4665

Ämne: 3000GT

Try Me
    Namn
    Fel B
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by 3000 GT

Felat,

Var det du som var vid brois igår men hade bilen hemma i garaget?

yupp...trevligt att träffas
    // No Fear //

www.gto.se
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    säkerhetskonsult och montör

Re: Bilder brois

[http://www.mang3.com/3000gt/[/url]

vems e den röda.......

jag har föksökt att få tag i den regplåtshållaren som utjämnar hela bakskärmen han har ... den e ju mycket snyggare än den orginal.....

nån som vet var man hittar en sån.....
    www.gto.se

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

Re: Re: Bilder brois

Originally posted by 3000gt
    [http://www.mang3.com/3000gt/[/url]

vems e den röda.......

jag har föksökt att få tag i den regplåtshållaren som utjämnar hela bakskärmen han har ... den e ju mycket snyggare än den orginal.....

nån som vet var man hittar en sån.....
    Den regplåtshållaren du menar, sitter på alla nyare 3000GT.. Tror att den kom nånstans 98 eller kanske 97.. Finns ju att köpa på mitsubishi.. fast den kanske är integrerad i bakstötisen.. Jag har ju en sån på min.. så.. jag kan kolla..
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Registered User
    Namn
    Micke Lundholm
    Reg.datum
    apr 2001

vem av er har en silver 3000 gt

och vart duktigt spöad av en grön s2 på väg hem från Brunna?
    det var Onsdag kväll,
    Att bli gammal är oundvikligt,
    att växa upp är valfritt

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

Re: vem av er har en silver 3000 gt

Originally posted by micke 66
    och vart duktigt spöad av en grön s2 på väg hem från Brunna?
    det var Onsdag kväll,
    Jupps, det var jag det.. Tyvärr så har jag ju inte lagt ner hela mitt liv i bilen. Den är orginal. :-)

Men det var en s2 som åkte om mig, precis.

Edit:
    Glömde; det stod robbz på plåtarna.. :-)
    Kul att du frågar förresten, jag var ju lite nyfiken på vad som gjorts åt s2:an.. :-)
    Hur fort åkte ni?
    Senast redigerat av Robbz den 2002-04-19 klockan 08:23.
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Registered User
    Namn
    Micke Lundholm
    Reg.datum
    apr 2001

Det har gjorts en del åt S2:an

Jag provkörde den till brunna och den går ganska bra.
    Det sitter en komplett RS2 motor med GRP-A turbo ( turbiner omslipade på både avgas och trycksidan ) och kraftigare spridare samt 3" fullflödessystem utan kattar. ( vet ej om något mer är gjort, bara att ACE har gjort det mesta jobbet )

När vi körde om dig körde vi inte så fort, kollade ej vad vi hade då. Men senare på kvällen körde vi framför en Merca E500 AMG ( såg på film som var filmat från Mercan ) som hade 290 på sin mätare när vi körde om honom.
    Mätaren i S2:an slutar på 280 så det är inte lätt att se exakt hastighet.

ps den snurrar i Sundsvall i vanliga fall
    att växa upp är valfritt

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

Re: Det har gjorts en del åt S2:an

Originally posted by micke 66
    Jag provkörde den till brunna och den går ganska bra.
    Det sitter en komplett RS2 motor med GRP-A turbo ( turbiner omslipade på både avgas och trycksidan ) och kraftigare spridare samt 3" fullflödessystem utan kattar. ( vet ej om något mer är gjort, bara att ACE har gjort det mesta jobbet )

När vi körde om dig körde vi inte så fort, kollade ej vad vi hade då. Men senare på kvällen körde vi framför en Merca E500 AMG ( såg på film som var filmat från Mercan ) som hade 290 på sin mätare när vi körde om honom.
    Mätaren i S2:an slutar på 280 så det är inte lätt att se exakt hastighet.

ps den snurrar i Sundsvall i vanliga fall
    Hmm, där kom ju lite förklaringen till varför ni drog om som ett spjut.. :-)

Kan tänka mig att det skulle gå lite bättre för mig om jag hade gjort liknande grejjer åt min 3000GT, fast å andra sidan, den väger ju en hel del.. Justnu så ligger däremot prio på att kunna stanna så fort som möjligt istället.. :-) Efter det så blir det lite trim, fast inget överdrivet.. En procentuell ökning i antalet hästar, på ca 25% nöjer jag mig me. Är en del småprylar beställda, och påväg.. Fast jag tror inte jag spänner på något som ökar farten, före jag vet att jag kan stanna.. :-)

Men det är skojj att ni lyckars så bra med s2:an, den gick ju som sagt VÄLDIGT bra!
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Try Me
    Namn
    Fel B
    Reg.datum
    apr 2001

3000GT VS S2

Hmmm...jag tyckte att 3000GT var ganska jämt upp till ca 240km/h. Det var vid 240+ då S2an körde ifrån, så jag tror att fartspärren på 250km/h gjorde sitt. Den ska göra ca 280km/h utan spärr.

Men S2an var grymt snabb, det kändes som att vi stod still

Hur mycket väger en S2a?
    // No Fear //

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

Felat:

Sure, fartspärren gör nog sitt.. Fast jag letar som bara den för att hitta info om fartspärren, men hittar inget.. Vid 250 så varvar ju 3000GT runt 4800, vilker borde ge en hel del kilometer till upp till 7000 Teoretiskt så ska en 3000GT göra 323Km/h om den får varva till redline. Antar att det finns nån spärr, eftersom det känns som det.. Upp till 240 går den snabbt, 240 till 250 tar lite längre tid.. Fast vid 250 sitter man fast. Läste nått om att man skulle klippa pin 60 till ecu:n för att ta bort fartspärren, det kanske jag ska testa..
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Registered User
    Namn
    Christian I
    Reg.datum
    maj 2001

S2 vikt mm

Tjena Robbz!
    Det var min S2:a du såg på väg hem från Brunna.
    Micke skrev det mesta som har gjorts åt motorn på den, hittills iallafall =)
    Det är sant att man bör ha bra bromsar innan man satsar på för mycket pulver under huven, det går åt!
    Min käkar upp ca 1 par bromsskivor fram/år, jag kör iofs dagligen med den året runt. 4WD är ju kul på vintern också!

Tjena Felat!
    I mina papper står det att min väger 1650kg = ganska mycket.
    Men det är ju tyvärr så att om man vill ha komfort då ökar vikten.
    Jag värderar dock komforten högt eftersom jag använder den året runt ca 3000 mil/år.
    Satt du också i Robbz bil?
    Anledningen till att jag körde ifatt er lite lugnt var att när jag såg att ni kom med fart bakifrån sket jag i att växla ned ( hade 6:an i ), därför blev det en smygstart för mig. =)

När vi körde framför Mercan började vägen kännas lite smal, vore kul att veta verklig hastighet då =)
    Min mätare slutar tyvärr på 280 så den är inte till mycket hjälp, mätaren var långt förbi.

/Krille

Try Me
    Namn
    Fel B
    Reg.datum
    apr 2001

Re: S2 vikt mm

Originally posted by RS2+
    Tjena Robbz!
    Det var min S2:a du såg på väg hem från Brunna.
    Micke skrev det mesta som har gjorts åt motorn på den, hittills iallafall =)
    Det är sant att man bör ha bra bromsar innan man satsar på för mycket pulver under huven, det går åt!
    Min käkar upp ca 1 par bromsskivor fram/år, jag kör iofs dagligen med den året runt. 4WD är ju kul på vintern också!

Tjena Felat!
    I mina papper står det att min väger 1650kg = ganska mycket.
    Men det är ju tyvärr så att om man vill ha komfort då ökar vikten.
    Jag värderar dock komforten högt eftersom jag använder den året runt ca 3000 mil/år.
    Satt du också i Robbz bil?
    Anledningen till att jag körde ifatt er lite lugnt var att när jag såg att ni kom med fart bakifrån sket jag i att växla ned ( hade 6:an i ), därför blev det en smygstart för mig. =)

När vi körde framför Mercan började vägen kännas lite smal, vore kul att veta verklig hastighet då =)
    Min mätare slutar tyvärr på 280 så den är inte till mycket hjälp, mätaren var långt förbi.

/Krille
    På min 3000GT papper står det 1820kg, men har vägt bilen på lastbilsvåg och då vägde den med tom tank och ingen förare ca 1680kg. Tror att vikten 1820kg får man med full tank( 75kg) och en en förare på 45kg

Jag var i Robbz 3000GT när vi fick pisk, uhumm...jag menar när Robbz fick pisk. Såg även att du hade en förare på din S2a som vinkade hejdå

Du får skaffa dig en mätare som går till 350km/h eller så kan du ju räkna farten genom varvräknaren.
    Senast redigerat av Felat den 2002-04-20 klockan 15:07.
    // No Fear //

Try Me
    Namn
    Fel B
    Reg.datum
    apr 2001

Re: Felat:

Originally posted by Robbz
    Sure, fartspärren gör nog sitt.. Fast jag letar som bara den för att hitta info om fartspärren, men hittar inget.. Vid 250 så varvar ju 3000GT runt 4800, vilker borde ge en hel del kilometer till upp till 7000 Teoretiskt så ska en 3000GT göra 323Km/h om den får varva till redline. Antar att det finns nån spärr, eftersom det känns som det.. Upp till 240 går den snabbt, 240 till 250 tar lite längre tid.. Fast vid 250 sitter man fast. Läste nått om att man skulle klippa pin 60 till ecu:n för att ta bort fartspärren, det kanske jag ska testa..
    Robbz testa du att klippa av pin 60, funkar det gör jag samma sak. Din 3000GT får bli försökskanin He..he
    // No Fear //

Registered User
    Namn
    Micke Lundholm
    Reg.datum
    apr 2001

Jag vinkade inte hej då

Jag gjorde tummen upp för jag tycker 3000 gt är en snygg bil som
    skulle vilja ha, men vem vet vad nästa bil blir,
    att växa upp är valfritt

Registered User
    Namn
    Christian I
    Reg.datum
    maj 2001

Vikter mm

Felat:
    Jag tror de räknar vikten med bensin och en förare på 75kg som du skriver. Tänkte åka förbi soptippen någon dag och väga min, tror de har en lastbilsvåg där för att väga avfall.

Synd om ni tolkade att Micke vinkade hej då till er, han gjorde tummen upp. Det är ju alltid kul med race! =)

Micke:
    Din nästa bil kommer bli en Audi! =)
    Har man väl haft en så är man fast!

/Krille

Nissan GT-R MY 2011 Andreasss avatar
    Namn
    Andreas S
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    Konsult
    Krille, bor du i S-vall? Trodde du var från Västra sidan av landet...
    Hellre Nürburgring än vigselring..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •