Han kommer nerifrån ja, men har sitt näste i Sundsvall ett tag till.
Han kommer nerifrån ja, men har sitt näste i Sundsvall ett tag till.
Att bli gammal är oundvikligt,
att växa upp är valfritt
Det finns några 3000GT VR4 i Kalmar har jag upptäckt i helgen - vore kul med lite race.
Någon som vet "riktiga" siffror på en standard 3000GT VR4 till 100 resp 200? Har sett siffror på cir a 5.0 till 100 här på zatzy tidigare.
Har någon kört race mot en Supra MKIV tidigare?
Tänkte bara berätta att jag inte har någon spärr på minOriginally posted by Robbz
Sure, fartspärren gör nog sitt.. Fast jag letar som bara den för att hitta info om fartspärren, men hittar inget.. Vid 250 så varvar ju 3000GT runt 4800, vilker borde ge en hel del kilometer till upp till 7000 Teoretiskt så ska en 3000GT göra 323Km/h om den får varva till redline. Antar att det finns nån spärr, eftersom det känns som det.. Upp till 240 går den snabbt, 240 till 250 tar lite längre tid.. Fast vid 250 sitter man fast. Läste nått om att man skulle klippa pin 60 till ecu:n för att ta bort fartspärren, det kanske jag ska testa..
Men jag har bara varit uppe i 280km/h än... och det fanns mer att komma med. Men jag fick släppa, annars hade jag fått parkera i arslet på en långtradare.
/M
Den här dagen började riktigt bra, sen klev jag upp :-/
Hmm...läser på manualen och där står det maxfart 250km/h.
Har bara fått upp min till 255km/h på ett nerförsbacke efter en tid. Men till 240 går det snabbt.
Jag gissar på fartspärr, den har ju 286hk vid 6000rpm och 407nm vid 3000rpm. Så det borde gå snabbare?
Har även läst lite på 3si.org och ingen verkar veta 100% om det finns ett spärr eller inte.
// No Fear //
Felat, vad har hänt med fronten???? Körde om dig på Centralbron och såg att din vänstersida var smaschad...vad har hänt?
//P
OKay, jag har bara gjort 270km/h med min, i kraftigt neråtlut.. 250 är max man får upp den i på vanlig väg, så det måste finnas någon fartspärr.
X-man: Har du en USA Modell, eller en europeisk?
Jag tror att bilen har någon slags fartspärr, eftersom det tar stopp vid 250km/h. Har letat som en GNU efter info om detta, men ikke hittat något.
RS2+: Tyvärr så verkade det som det var "hej då" fast det va ingen fara.. Kul att det var tummen upp istället.. Din S2 gick iallfall utav fan.. Kul att du fått sån fart på den.
Senast redigerat av Robbz den 2002-04-21 klockan 18:39.
Varit utanför vägen och hälsat på? :-)Originally posted by Pannan
Felat, vad har hänt med fronten???? Körde om dig på Centralbron och såg att din vänstersida var smaschad...vad har hänt?
//P
Ta en titt på http://www.be-4-you.com/
Verst 3000 GTR i Norge!!!!
Japp Essfyra Biturbo, just för tillfället iallafall.
Jag kommer från "östersidan", närmare bestämt den otroliga metropolen Vimmerby.
Just nu bor jag i Sundsvall, läser mitt fjärde och sista år nu..skönt.
Men, vem vet. Man kanske hamnar på västkusten sedan =)
/Krille
Hehe....körde ifrån ett blådiscotek.Originally posted by Pannan
//P
Efter att ha skakat av mig "grisen" var bromsarna lite för varma
så de tog inte i en kurva. Bilen fick sladd och gav räcket ett kyss
När jag har fått min nya fina front då ska bättre bromsar på direkt.
/Felat
// No Fear //
Du har ju också fått lära att 3000GT har dom sämsta bromsarna orginal. Den största nackdelen med bilen, och den är RIKTIGT stor. Jag har gått i funderingar kring ett kit som en kille kan fixa åt mig, som innehåller porshe ok, och pagid pads.. Slangar.. och alla monteringsdetaljer.. 15.000:- .. vet inte om det är värt, eller om man ska satsa på nått bättre.. Måste ju ha lite bättre skivor också känns det som.. Fast han säger att orginalskivorna räcker långt när man har nästan dubbelt så stora pads, som tål dubbelt så hög värme än va orginal är/gör. Brembo skivor (borrade) och porche bromsarna kanske är en bra kombination.. Fast då börjar man ändå närma sig AP kittet med stora feta bromsar rakt igenom.. Hmm.. Svårt val..Originally posted by Felat
Hehe....körde ifrån ett blådiscotek.
/Felat
>> Robbz
Om du inte tar det lugnare så kommer du också lära att bromsarna på 3000GT suger![]()
// No Fear //
Jag är redan fullt medveten om att dom suger! ;-)Originally posted by Felat
>> Robbz
Om du inte tar det lugnare så kommer du också lära att bromsarna på 3000GT suger![]()
AJ AJ AJ!!!Originally posted by Felat
Hehe....körde ifrån ett blådiscotek.
/Felat
Det där lät inte bra,
Tog inte snuten ditt reg nr ?
Peter
Kör
3000GT 95 TT
3000GT 95 TT Spyder
Men hallå! Har ni sett hur oken ser ut och kollat storleken på dem? Efter att ha tittat på dem tror ni ärligt talat att de är så dåliga? Hur många bilar har/hade 320 mm skiva och fyrkolvsok orginal? (1991!)
Byt pads och möjligtvis skivor och ni kommer bli nöjda med prestandan. Vill ni ha ännu mer så glöm Porsche prylarna och köp AP's 14" kit det kostar ju faktiskt bara 32.000 hos KH.