3000GT - Sidan 15
Bilsnack
Sidan 15 av 311 FörstaFörsta ... 58910111213141516171819202122253545 ... SistaSista
Resultat 211 till 225 av 4665

Ämne: 3000GT

Looking hot!
    Namn
    Stefan J
    Reg.datum
    jun 2001
    På tal och smackade 3000.. Någon som vet vems den kraftigt rullade röda 3000'en som står hos Mitsubishi i Vällingby?

Legacy GT 2010
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Senior network technician
    Köp Porsche GT3 bromskit hos Sanden och fixa adapters så kan du bromsa nästa gång Felat

Tog inte herr gris reg. nr. när du körde ifrån dem?

//P

Registered User
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Computer engineer
    Råkade ut för en skum grej i fredags.
    Jag skulle ha i backen, men det gick inte. Den elektroniska spärren vägrade att släppa. Höll på i ca: 5min innan backen gick i.

Tänkte att det var väll bara en engångs grej, men det va det inte. Samma sak hände när jag skulle få i backen nästa gång också. Tänkte att det var väll bara något eljox så jag kopplade av batteriet och väntade ett tag innan jag kopplade på det igen.

Rockade inte det häller. Vad som därimot fungerade var om man la i 6:an till hälften drog snett uppåt och sen petade i backen. Var även likadant i lördags, men på söndan fungerade det alldeles utmärkt att få i backen som vanligt.

Någon som råkat ut för nått liknande eller vet varför?

Ska prata med Mitsu när jag lämnar in bilen på torsdag igen.

MvH
    Anders
    Ladda mera!!!

Kolv och tändstifts ätare
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by Blad
    Råkade ut för en skum grej i fredags.
    Jag skulle ha i backen, men det gick inte. Den elektroniska spärren vägrade att släppa. Höll på i ca: 5min innan backen gick i.

Tänkte att det var väll bara en engångs grej, men det va det inte. Samma sak hände när jag skulle få i backen nästa gång också. Tänkte att det var väll bara något eljox så jag kopplade av batteriet och väntade ett tag innan jag kopplade på det igen.

Rockade inte det häller. Vad som därimot fungerade var om man la i 6:an till hälften drog snett uppåt och sen petade i backen. Var även likadant i lördags, men på söndan fungerade det alldeles utmärkt att få i backen som vanligt.

Någon som råkat ut för nått liknande eller vet varför?

Ska prata med Mitsu när jag lämnar in bilen på torsdag igen.

MvH
    Anders
    Japp, det brukar vara lite gidder att få i backen.

Lägg i 1an och släpp upp kopplingen precis så den tar, sen går det fint att lägga i backen.

Blad,

Blir det brostugan ons eller? man blir ju tokig av att sitta inne i det här vädret.

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Registered User
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Computer engineer
    Originally posted by 3000 GT

Japp, det brukar vara lite gidder att få i backen.

Lägg i 1an och släpp upp kopplingen precis så den tar, sen går det fint att lägga i backen.

Blad,

Blir det brostugan ons eller? man blir ju tokig av att sitta inne i det här vädret.

Peter
    Jo, det har jag också varit med om.
    Men det här är innan man kommer in till back läget.
    Jag kom inte ens igenom el spärren.

Klar det blir brostugan. Kommer vid 19:30. Ska med polarn och kolla på en 200sx innan.

MvH
    Anders
    Ladda mera!!!

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Originally posted by 3KGT
    Men hallå! Har ni sett hur oken ser ut och kollat storleken på dem? Efter att ha tittat på dem tror ni ärligt talat att de är så dåliga? Hur många bilar har/hade 320 mm skiva och fyrkolvsok orginal? (1991!)

Byt pads och möjligtvis skivor och ni kommer bli nöjda med prestandan. Vill ni ha ännu mer så glöm Porsche prylarna och köp AP's 14" kit det kostar ju faktiskt bara 32.000 hos KH.
    Sure, du har rätt, men vilka bilar vägde 1800 och hade sånna bromsar, -91? :-) Grejjen är att bromsarna i orginalutförande är kraftigt underdimensionerade, eller så har man inte tänkt på att det finns vissa som bromsar kraftigt, och ofta.

Pads ska jag byta, slangar också för den delen.. Skivan vill jag också byta, fast jag vet inte när det blir av. Vill ju ha någon som är bra, helst med alu-hub. Funkar inte dessa upgrades, så blir det fan nån stor variant.. Problemet med AP kittet, är att inga fälgar passar efter att man monterat på det. Oket är större än orginal, och så är skivan stor som fan.. måste ju ha minst 18" på.. :-)

32.000:- är ju en del :-) KH? vilkavad? :-)

Hur gåre med GT'n då Micke? Får man se dig på brois nån gång, eller tar familjen upp all tid?
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Permanently Banned Kensons avatar
    Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by Robbz

måste ju ha minst 18" på.. :-)
    Klart som fan man måste ha minst 18" allt annat är att häda

32.000:- är ju en del :-) KH? vilkavad? :-)
    Startsida - Kent Heijel Motorsport AB

Hur gåre med GT'n då Micke? Får man se dig på brois nån gång, eller tar familjen upp all tid?
    Går bra skall bygga nytt avgas i veckan annars är allt klart förutom att de som levererade nya växellådan skickade en som var skadad så nu står man med rumpan bar så att säga. Brois? Tveksamt, jag är ingen raggare Vi får se när den rullar igen...
    Irriterande snabb tycker vissa...

Projekttråd Ultima GTR TT

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Klart som fan man måste ha minst 18" allt annat är att häda

Joo, jag vet.. :-) Problemet är att efter att man fått på detta, så kanske ännu förre fälgar passar. Det är ju inte så många fälgar som passar, för det stora oken, men med dessa på, så kanske det blir ännu färre.. Och då är det inte roligt längre! :-)

Tackar för KH länken!

Går bra skall bygga nytt avgas i veckan annars är allt klart förutom att de som levererade nya växellådan skickade en som var skadad så nu står man med rumpan bar så att säga. Brois? Tveksamt, jag är ingen raggare Vi får se när den rullar igen...

Låter skojj! Antar att ferrita inte duger? :-)
    eller det kanske är lite dyrt iof. 10.000 för ett system är lite dyrt..
    Urk.. jobbigt det där med lådan.. Humpf... Tycker att de borde kollat lådan först!

Brois, njae.. tänkte att det vore kul att dra ihop ett gäng 3000GT's nån gång.. brois blir lite utav ett "naturellt" val. :-) Jag är inte heller raggare, men det är skoj att kolla på bilar ibland.. :-)
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Kolv och tändstifts ätare
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by Blad

Jo, det har jag också varit med om.
    Men det här är innan man kommer in till back läget.
    Jag kom inte ens igenom el spärren.

Klar det blir brostugan. Kommer vid 19:30. Ska med polarn och kolla på en 200sx innan.

MvH
    Anders
    Åfan, det har jag inte vart me om tidigare.

Då hörs vi onsdag.

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Jögge
    Guest

Lite byten!

Tjena.

Är intresserad både av att byta ut dom befintliga bromsarna samt på med lite fetare sulor runt om & givetvis fälgar i samma veva.

Ngn som vet var taket ligger på max dimension osv när det gäller däcken samt strl på fälg.

Tacksam även för ev tips på inköpsställe.

Kör försiktigt, eller................äsch. Kör som f..n

//Jögge

Ps: Micke! Har ej gett upp hoppet om att du ska kunna hjälpa till med ev installation av det vi diskuterade tidigare.

Hoppas på svar när jag går den här vägen istället.

Lycka till med lådan samt avgassystemet.

Ha´re.

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS
    [QUOTE]Originally posted by Robbz
    [B]OKay, jag har bara gjort 270km/h med min, i kraftigt neråtlut.. 250 är max man får upp den i på vanlig väg, så det måste finnas någon fartspärr.

X-man: Har du en USA Modell, eller en europeisk?

Jag tror att bilen har någon slags fartspärr, eftersom det tar stopp vid 250km/h. Har letat som en GNU efter info om detta, men ikke hittat något.

Joo, min är en USA modell... så det är säkert därför som jag inte har någon spärr. Allt kul är ju förbjudet i sverige )
    Den här dagen började riktigt bra, sen klev jag upp :-/

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

BC?!

Tänkte kolla med er pojkar!

Om ni vet exakt skillnad mellan en "manuell" BC och elektroniska typ Blitz osv...

Förlorar man mycket i effekt med en manuell??? Eller är det bara fler inställningsmöjligheter, och andra funktioner på en elektronisk?

/Micke
    Den här dagen började riktigt bra, sen klev jag upp :-/

Permanently Banned Kensons avatar
    Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001

Re: Lite byten!

Originally posted by Jögge

Ps: Micke! Har ej gett upp hoppet om att du ska kunna hjälpa till med ev installation av det vi diskuterade tidigare.
    Hmmm måste missat något PM, mig veterligen svarade jag dig senast. Hursomhelst så har jag ingen tid nu för detta då jag räknar med att få en ny familjemedlem "när som helst" och min bil är i "stressläge...".

Jag tycker du skall snacka med Rickard (Supramannen), han kan få fram delarna snabbt och jag kan berätta hur de skall installeras och du kan säkert även fråga Pelle eller någon annan här på sidan som har Apexi om hur det skall göras. Det är inte svårt rent tekniskt.
    Irriterande snabb tycker vissa...

Projekttråd Ultima GTR TT

Jögge
    Guest

Re: Re: Lite byten!

Hmmm måste missat något PM, mig veterligen svarade jag dig senast. Hursomhelst så har jag ingen tid nu för detta då jag räknar med att få en ny familjemedlem "när som helst" och min bil är i "stressläge...".

Jag tycker du skall snacka med Rickard (Supramannen), han kan få fram delarna snabbt och jag kan berätta hur de skall installeras och du kan säkert även fråga Pelle eller någon annan här på sidan som har Apexi om hur det skall göras. Det är inte svårt rent tekniskt.

Hej micke.

Tack för mailet.

Ok, förstår om det är mkt för dig nu.
    Synd, eftersom jag givetvis var villig att betala för mig & inte har ngn möjlighet att fixa det själv, då mina krav sträcker sig längre än min kompetens på detta område. Det är så pass viktigt att det blir riktigt gjort & då törs jag inte chansa på det själv. Men som sagt, har du ingen möjlighet så förstår jag givetvis det. Får försöka på annat håll. (Rickard & Pelle kanske är ett alternativ).
    Men skulle det vara så att du ändrar dig & känner att du skulle kunna vika en dag åt detta & samtidigt dryga ut kassan lite så vore jag mkt tacksam om du hojtar till i ett mail. Jag anpassar mig isåfall givetvis efter ditt schema.

Lycka till med allt & tillskottet i familjen.

Tack på förhand.

Mvh/Best regards

Jögge

Try Me
    Namn
    Fel B
    Reg.datum
    apr 2001

Pannan & 3000GT

>> Pannan & 3000GT

Nja..tror inte det, ibland var de kanske som närmast 100m när jag fick bromsa för trafik. Riktigt jobbigt när folk ska köra lika snabbt på vänster filen som på höger

Tror att de måste ta "fartdåren" på bar gärning, annars är det bara att skylla ifrån sig. Går det inte då får man i värsta fall muta dom med munkar o kaffe
    // No Fear //

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •