3000GT - Sidan 16
Bilsnack
Sidan 16 av 311 FörstaFörsta ... 691011121314151617181920212223263646 ... SistaSista
Resultat 226 till 240 av 4665

Ämne: 3000GT

Kolv och tändstifts ätare
    Reg.datum
    apr 2001

Re: Pannan & 3000GT

Originally posted by Felat
    >> Pannan & 3000GT

Nja..tror inte det, ibland var de kanske som närmast 100m när jag fick bromsa för trafik. Riktigt jobbigt när folk ska köra lika snabbt på vänster filen som på höger

Tror att de måste ta "fartdåren" på bar gärning, annars är det bara att skylla ifrån sig. Går det inte då får man i värsta fall muta dom med munkar o kaffe
    Ok, det var ju tur det.

Föresten,.. vad är det för ny front du ska slänga på??

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Try Me
    Namn
    Fel B
    Reg.datum
    apr 2001

Re: Re: Pannan & 3000GT

Originally posted by 3000 GT

Ok, det var ju tur det.

Föresten,.. vad är det för ny front du ska slänga på??

Peter
    Jag mena ny org front med ny lack och inga stenskot, det är trots allt försäkringen som pröjsar

/Felat
    // No Fear //

Jögge
    Guest

Däckbytardax

Originally posted by Robbz
    Just därför hade jag frågan om 255 går att få på fram. Jag funtar på det iallfall, 255/35/19 är den dimension jag tänkte köra. Grejjen är att jag inte vill att det ska ta i någonstans. Är det någon som försökt sig på detta? Eller vet garanterat att det går?

3kgt:
    Vad är det för offset som gäller på mitsu egentligen? Olika fram och bak? Jag vet att den fälgen jag sneglar på, går att få på på 3000GT, fast jag vet bara inte vilket offset jag ska ha. Oken fram är ju rätt biffiga, fast hur är det egentligen med oken på dom senare årsmodellerna? Dom ser lite mindre ut... Är dom det? Är dom bättre/sämre? (du vet, de röda oken)
    Tjena Robbz.

Tänkte bara kolla hur det går med däck & fälgbytet.
    Bestämde du dig för 255/35/19 eller??

Är själv på "G" att byta sulor (samt bromsar). och tycker din lösning låter spännande.

Kan du kanske dela med dig av vilka grejor du tittat på & vart du tittat på dom. Vore trevligt med lite ögongodis.

Tack på förhand.

//Jögge

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

Re: Däckbytardax

Originally posted by Jögge

Tjena Robbz.

Tänkte bara kolla hur det går med däck & fälgbytet.
    Bestämde du dig för 255/35/19 eller??

Är själv på "G" att byta sulor (samt bromsar). och tycker din lösning låter spännande.

Kan du kanske dela med dig av vilka grejor du tittat på & vart du tittat på dom. Vore trevligt med lite ögongodis.

Tack på förhand.

//Jögge
    Ojdå! Jag har bestämt mig för en fälg, och ska faktiskt ner och beställa den idag. Det kommer bli 19". Kommer även köra dimensionen 255/35/19 på däcken. Där har jag ännu inte bestämt mig för vilken tillverkare ännu. Det som finns i den dimensionen är Pirelli P Zero Asimetrico, eller Toyo Proxes T1-S. Vad det gäller fälgen, så PM:ar jag dig vad det blir för något. Vill inte att alla ska veta, före jag satt på. :-)

Det är få fälgar som passar utan spacers osv. Jag har lyckats få tag på ett par som passar däremot. Problemet är ju orginal broms oken på bilen.. Dom är så biffiga, så dom tar i de flesta fälgarna.
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

3000GT-VR4
    Guest
    Kul att fler är i däck & fälgbytartagen så här på vårkanten

Jag skall också byta och mycket riktigt så är det väldigt begränsat urval till våra bilar på 18,19, o 20".Sen har ju alla olika smak så en fälg som någon tycker är snygg kan ju nån annan tycka suger.

Några som passar original är Antera o Superstar fälgar hos Abbozzo samt 2st 100+ fälgar ( Monza o RVRII ) hos Specialfälgar. Det är vad jag har hittat. Tyvärr är det så litet urval att jag nog kommer att välja alternativet bultade spaceplattor och få ett större urval.

Bonnläpp
    Reg.datum
    jun 2001
    Jobb
    Datatekniker

Idag 12:43

Så fyller den här tråden 1 år!!!
    Kan det vara den längsta??

UPP UPP

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Alla antera fälgarna passar inte. Vissa får man tillverka spacers, eller göra nått åt oket fram.

Originally posted by 3000GT-VR4
    Kul att fler är i däck & fälgbytartagen så här på vårkanten

Jag skall också byta och mycket riktigt så är det väldigt begränsat urval till våra bilar på 18,19, o 20".Sen har ju alla olika smak så en fälg som någon tycker är snygg kan ju nån annan tycka suger.

Några som passar original är Antera o Superstar fälgar hos Abbozzo samt 2st 100+ fälgar ( Monza o RVRII ) hos Specialfälgar. Det är vad jag har hittat. Tyvärr är det så litet urval att jag nog kommer att välja alternativet bultade spaceplattor och få ett större urval.
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

Re: Idag 12:43

Det är ju rätt häftigt.. Det måste ju vara den längst levande tråden tycker man.. Sen är den ju över 10 sidor också. :-)

Originally posted by Mang3
    Så fyller den här tråden 1 år!!!
    Kan det vara den längsta??

UPP UPP
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Grattis tråden på 1:års dan =)

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Grattis till tråden.. :-) Våra kära bilars fråge tråd.. Hoppas att vi kan hålla den vid liv.. :-) Är rätt skojj att titta in på denna tråd varje gång.. det är ju det som är intressantast.. 3000GT ;-)

Originally posted by Pelle
    Grattis tråden på 1:års dan =)
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by Robbz
    Grattis till tråden.. :-) Våra kära bilars fråge tråd.. Hoppas att vi kan hålla den vid liv.. :-) Är rätt skojj att titta in på denna tråd varje gång.. det är ju det som är intressantast.. 3000GT ;-)
    Jo precis,.. det är ju bra att man håller sig till en tråd oxå istället för att ha massa frågor på spridda trådar.

Robbz, hur går det med fälgarna. Har du beställt nått? Jag har beställt nya däck och jag hämtar ut lite avgasdetaljer idag :-)

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Originally posted by 3000 GT

Jo precis,.. det är ju bra att man håller sig till en tråd oxå istället för att ha massa frågor på spridda trådar.

Robbz, hur går det med fälgarna. Har du beställt nått? Jag har beställt nya däck och jag hämtar ut lite avgasdetaljer idag :-)

Peter
    Jodå! Det har gått rätt bra! :-)) Lång väntetid på fälgar och däck också! Jag vill ha bromsslangar! :-) *pikar åt pelle* :-)

Hade inte du olika dimensioner fram och bak på din bil? Vad ska du köra för dimensioner nu?

Vad är det för avgasdetaljer? :-) Ska du bygga eget, eller är det ett komplett system som du har fått?
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Jaja jag ska kolla slangar. Ska snacka med Pannan.

Hittade lite bilder på Rasmus avgas som Uppsala Avgas har byggt.

Kan kanske vara bra o kolla lite för er hemsnickrare.
    http://www.centrinity.se/~rasmus.ostlund/mitsubishi-avgas

Legacy GT 2010
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Senior network technician
    Originally posted by Pelle
    Jaja jag ska kolla slangar. Ska snacka med Pannan.

Hittade lite bilder på Rasmus avgas som Uppsala Avgas har byggt.

Kan kanske vara bra o kolla lite för er hemsnickrare.
    http://www.centrinity.se/~rasmus.ostlund/mitsubishi-avgas
    Här är jag skall själv plocka bort mina på Måndag och lämna dem så nästa vecka verkar vara en bra idé att göra detta.

Reg.datum
    apr 2001
    Robbz,

Jo, det är olika dimension och kommer att vara samma som tidigare. 255/35/18 bak 235/40/18 fram.

Avgasdetaljerna är ett hemmabygge, vi får se hur bra det blir. Blir lite meckande imorrn.

Pelle,

Rasmus system såg ju väldigt bra ut! Har du lyssnat hur det låter? om du har, låter det grymt eller?

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •