3000GT - Sidan 18
Bilsnack
Sidan 18 av 311 FörstaFörsta ... 8111213141516171819202122232425283848 ... SistaSista
Resultat 256 till 270 av 4665

Ämne: 3000GT

Bonnläpp
    Reg.datum
    jun 2001
    Jobb
    Datatekniker

260-270 blås ...

Men du klår fortfarande inte mitt hjulspinn på vänster fram på elgigantens parkering. Försök med den du !

3kgt: Nästa gång hoppas jag få se bilen också...det enda i 3000gt väg var ju ett orginalavgas...
    Senast redigerat av Mang3 den 2002-04-30 klockan 00:04.

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001

Re: 260-270 blås ...

Originally posted by Mang3
    Men du klår fortfarande inte mitt hjulspinn på vänster fram på elgigantens parkering. Försök med den du !
    Superchip? justeja gör inte dem chip till 3000gt...

Cya brother.
    Hehe du får pröva med bogserlina nästa gång då.

Min kan ju spinna på alla fyra bara jag e lite elak mot koppling o låda.

Cya

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

Har varit uppe i 260-270 där nånstans (mätarfart) när min bil var original och det kändes inte som det tog slut där. Har inte testat nu tyvärr. Läste föresten i motornords katalog att superchip tar bort hastighetssärren. =)

Superchip.. Mohahha.. :-)
    Seriöst, va du uppe i 260-270.. då måste ju killen du köpte bilan av fixat med nått för att få den att gå så.. Varken den jag har nu, eller den jag hade förut grejjade mer än 250 på rak motorväg.. nerförsbacke så kunde man pressa 260 .. möjligtvis 270 i kraftigt neråtlut.. fast.. det är ju knappast att bilen vill ge mer? :-)
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Ja det var farsan som körde när vi var på vag hem från Tyskland med bilen.

Rak o fin Autobanväg ingen nerförsbacka vad jag minns. Jag såg mätaren passera 260 sen vare nån Audi i vägen så han fick bromsa. Det kändes inte som om nån spärr slog till.

Sen vet jag ju inte vad den riktiga hastigheten var. Detta var ju mätarfart.

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Originally posted by Pelle
    Ja det var farsan som körde när vi var på vag hem från Tyskland med bilen.

Rak o fin Autobanväg ingen nerförsbacka vad jag minns. Jag såg mätaren passera 260 sen vare nån Audi i vägen så han fick bromsa. Det kändes inte som om nån spärr slog till.

Sen vet jag ju inte vad den riktiga hastigheten var. Detta var ju mätarfart.
    jojo, mätarfart.. men det är precis det det är på både min och Felat's. Asså.. det verkar som vissa har fartspärr, och andra inte.. Eller så är det så att din bil redan va lite mixtrad med.. uhm..

Fan, det är irriterande.. men jag ska fan fixa det!! :-)
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by Robbz

jojo, mätarfart.. men det är precis det det är på både min och Felat's. Asså.. det verkar som vissa har fartspärr, och andra inte.. Eller så är det så att din bil redan va lite mixtrad med.. uhm..

Fan, det är irriterande.. men jag ska fan fixa det!! :-)
    Kan ju vara så att jag har ett superchip monterat. =)

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Originally posted by Pelle

Kan ju vara så att jag har ett superchip monterat. =)
    Aha! Så är det nog! Glömde att den möjligheten fanns.. Men då har du ju superhästar också.. ;-)
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Kolv och tändstifts ätare
    Reg.datum
    apr 2001
    Har vart uppe i 250-260 ,.. orginal. där är det väldigt segt, känns inte som den vill mer.

Robbz,

Hur tar din koppling? alltså måste du släppa upp långt eller tar den långt ner?

Sen en fråga för alla, Ska man köra med dubbla utblås på avgsys eller blir det shysst med en fet enkel pipa? Har meckat precis hela helgen och blev bara klar med polarns 300a, det vart rätt fett faktiskt. Ska börja med min nån dag här i veckan, har dock bara delar nu för en enkel pipa. Man kan ju alltid dra en fejk pipa men det känns ju lite fjantigt.

Peter
    Senast redigerat av 3000 GT den 2002-04-30 klockan 10:07.
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Originally posted by 3000 GT
    Har vart uppe i 250-260 ,.. orginal. där är det väldigt segt, känns inte som den vill mer.

Robbz,

Hur tar din koppling? alltså måste du släppa upp långt eller tar den långt ner?

Sen en fråga för alla, Ska man köra med dubbla utblås på avgsys eller blir det shysst med en fet enkel pipa? Har meckat precis hela helgen och blev bara klar med polarns 300a, det vart rätt fett faktiskt. Ska börja med min nån dag här i veckan, har dock bara delar nu för en enkel pipa. Man kan ju alltid dra en fejk pipa men det känns ju lite fjantigt.

Peter
    Min koppling tar rätt tidigt.. Säg att den tar vi 20%.. ca.. Rätt långt ner alltså. Den är extremt trögtrampad när bilen inte är startad.. men när den igång så går det otroligt lätt.. Är väl hydraulik eller nån typ av vakuum hjälpgrej. :-)

Angående avgassystem, så kan man ju alltid tänka sig att det inte borde ge nån skillnad om det är en, två, eller hur många pipor man har, sålänge enkelpipan ha en bra och stor dimension. Tror att allt annat än orginalsystemet har bättre flöde faktiskt. Orginalsystemet ser ju ut som ett ormbo. Jag tror mest det är en estetisk fråga. Vissa tycker det är snyggt med en fet pipa, vissa tycker det är snyggt med en fet pipa på var sida, och vissa tycker att det är snyggt som det är, orginal.
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Reg.datum
    apr 2001
    Ok, min koppling är trög hela tiden och den tar högst upp.

Avgsys, jo, det jag menar är endast i estetiskt syfte. Då blir det nog bara en pipa :-)

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Ok, min koppling är trög hela tiden och den tar högst upp.

Avgsys, jo, det jag menar är endast i estetiskt syfte. Då blir det nog bara en pipa :-)

Peter
    Kopplingen:
    Högst upp? Hmm.. Sliten? Har du kollat om du kan justera nått? Slirar den nått ibland?

Avgas:
    Joo, precis.. Kommer nog se rätt fett ut.. Fast vänta.. kommer se skumt ut på den sidan som inte har nått avgas, när det finns en uppåtgrejj med plats för avgas... hmm.. fast jag vet inte.. återstår att se.. :-)
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Reg.datum
    apr 2001
    Japp, kopplingen vill jag byta. Hittar dock ingen som kan göra jobbet!. den slirar ordentligt om jag laddar typ 1bar. Undrar lite om det kanske kan gå att justera in eftersom det tar så pass högt upp. Och hur kan man justera. Jag lyssnade med mitsubishi och dom sa att det ej går att justera. Fast dom visste heller inte riktigt hur kopplingen fungerar på 3000en! och kopplingsbyte hos dem är inte att tänka på!

Avgsys, det är väl inga utbuktningar för pipor alls? eller det kanske det är, jag har ju mina dtm pipor som går upp över kanten så det syns inte.

Förövrigt,.. är nån intresserad av DTM pipor? dubbla på båda sidorna,...

Peter
    Senast redigerat av 3000 GT den 2002-04-30 klockan 11:12.
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Reg.datum
    apr 2001
    f
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Legacy GT 2010
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Senior network technician
    Japp, kopplingen vill jag byta. Hittar dock ingen som kan göra jobbet!. den slirar ordentligt om jag laddar typ 1bar. Undrar lite om det kanske kan gå att justera in eftersom det tar så pass högt upp.

Avgsys, det är väl inga utbuktningar för pipor alls? eller det kanske det är, jag har ju mina dtm pipor som går upp över kanten så det syns inte.

Förövrigt,.. är nån intresserad av DTM pipor? dubbla på båda sidorna,...

Peter
    DTM PIPOR!!!!!!! skärpning, ni kan inte häda en bil med sådana är så jäkla fult. En kompis satte det på sin Corvette tror ni han vart lite trackad efter det Kör antingen med 4 st feta rör eller två ännu fetare typ ovala.

//P

Reg.datum
    apr 2001
    Haha,. jo jag vet,.. det satt där när jag köpte bilen. Det ser inte dåligt ut ioförsig men det blir bättre med raka pipor.

Tänkte att nån med BMW kanske skulle vilja ha,

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •