Bilsnack
Sidan 25 av 311 FörstaFörsta ... 515181920212223242526272829303132354555 ... SistaSista
Resultat 361 till 375 av 4665

Ämne: 3000GT

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

Re: Pagid´s belägg???

Originally posted by X-Man
    Är det någon som fått någon klarhet om vart man får tag på dessa belägg till våra bilar???

Och en Mitsu mek sa till mig att det var skillnad på europa bilarna och importerade USA bilar. Bromsarna på USA bilarna ska vara större sa han. Är det någon som vet vad som är sant?!

/M
    Jag ringde forza. Dom hade.. fast dom visste inte vilka som va till 3000GT .. dom sa att jag skulle rita av beläggen.. lägga dom på ett papper.. och rita av.. sedan faxa.. så skulle dom kirra belägg.. :-) Antar att du får göra samma sak! *ler*
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

Re: Re: Pagid´s belägg???

Originally posted by Robbz

Jag ringde forza. Dom hade.. fast dom visste inte vilka som va till 3000GT .. dom sa att jag skulle rita av beläggen.. lägga dom på ett papper.. och rita av.. sedan faxa.. så skulle dom kirra belägg.. :-) Antar att du får göra samma sak! *ler*

Nää, hua va jobbigt

Jag som inte har någon fax

Hmm... brevduva kanske?
    Den här dagen började riktigt bra, sen klev jag upp :-/

Registered User
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Computer engineer
    Är det någon som har sprängskisser och/eller verkstadsböcker på GT´n? Känns som det kan va en bra grej att ha om man ska börja skruva.

Tackar
    //Anders
    Ladda mera!!!

www.gto.se
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    säkerhetskonsult och montör

blå 3000

nån som vet vem som köpte den blåa 3000 som va till salu i norrköping som enligt annons var trimmad till 415 hk........
    www.gto.se

Bonnläpp
    Reg.datum
    jun 2001
    Jobb
    Datatekniker
    Finns ju GDS böcker på OK....dock har jag inte sett nån 3kgt bok...vore nåt att skriva ihop kanske.....

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by Blad
    Är det någon som har sprängskisser och/eller verkstadsböcker på GT´n? Känns som det kan va en bra grej att ha om man ska börja skruva.

Tackar
    //Anders
    Finns lite här
    Stealth 316 - Mitchell Guide 1991-1999 3000GT
    Stealth 316 Home har ju en hel del bra info.

/Pelle
    Med nya däck =)

Registered User
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Computer engineer
    Originally posted by Pelle

Finns lite här
    Stealth 316 - Mitchell Guide 1991-1999 3000GT
    Stealth 316 Home har ju en hel del bra info.

/Pelle
    Med nya däck =)
    Tackar!

MvH
    Anders
    Ladda mera!!!

wow
    Guest

chip 3000gt

Tjena, har chippat min 3000 med chip från Motornord som tydligen skall ge runt 50hk med höjt laddtryck. Någon som har nån erfarenhet av detta? Sen undrar jag varför så många har boostcontroller istället för chip?

Har även funderingar på byte av avgassystem. Många inlägg handlar om borla,greddy,hks. Varför inte svenskt specialbygge? Vad ger komplett byte för effekt med racekat? Är dumpventil nödvändigt när jag har chippat bilen eller bara kul att ha grej?

christian

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

Re: chip 3000gt

Originally posted by wow
    Tjena, har chippat min 3000 med chip från Motornord som tydligen skall ge runt 50hk med höjt laddtryck. Någon som har nån erfarenhet av detta? Sen undrar jag varför så många har boostcontroller istället för chip?

Har även funderingar på byte av avgassystem. Många inlägg handlar om borla,greddy,hks. Varför inte svenskt specialbygge? Vad ger komplett byte för effekt med racekat? Är dumpventil nödvändigt när jag har chippat bilen eller bara kul att ha grej?

christian
    "chipet" från motornord funkar inte, jag talar av egen erfarenhet. Jag har nämligen samma sak. Det enda som funkar som följer med i kitet är att det går att ställa upp laddtrycket.

Så anledningen till varför många har BC istället för chip, är för att BC´n funkar!

Vad menar du med svenskt specialbygge? Det finns mig veteligen bara två företag som klarar av att bygga på en mitsu! Uppsala avgasteknik och ferrita. Annars får du bygga själv.

Det sitter redan en bra dumpventil orginall på bilen, så om du inte tänker trimma rejält eller inte vill ha ett högre ljud så...

Mer funderingar?

/M

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

Avgas?

Tänkte kolla med er pojkar hur ni har gjort med avgas!

Det var ju någon här som byggt eget. Jag tänkte på för-cattarna, Hur har ni gjort med dom? Kör ni helt orginall system, eller?

Det finns tydligen dom som rensar dom, men då blev jag lite fundersam på hur det funkar på besiktningen!

Jag vill nämligen rensa, men då blev jag rekommenderad av Ferrita att inte göra det. För att då skulle den kanske inte gå igenom besiktningen

Jag tänkte rensa för-cattarna och köra med en race-cat!

Men man tycker att det kanske borde räcka med en stor race-cat under bilen, eller?????????

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Jag tänkte rensa mina precats. Se om jag hinner med det i helgen.

Tänkte åka för bi bilprovningen sen o testa vad det blir för skillnad.

/Pelle

Bonnläpp
    Reg.datum
    jun 2001
    Jobb
    Datatekniker
    Om du besiktigar bilen när den är varmkörd i motorn dvs. uppvärmd bakre kat. så behövs inte de små precatsen som är till för att rensa luften när den stora är kall.
    Tror det är USA eller andra Europa länder som har fethårda avgaskrav som kräver detta.
    Fixar man sedan så att bilen förbränner soppan bättre dvs. mappar lite och så borde den juh få lägre utsläpp?

Tror inte det finns någon praktisk användning av precatsen utom när bilen är helt kall.

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Nån av 3000gt åkarna som ska till brois föresten??
    Tror jag åker dit en sväng.

Registered User
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Computer engineer
    Originally posted by Pelle
    Nån av 3000gt åkarna som ska till brois föresten??
    Tror jag åker dit en sväng.
    Hoppas det.

Lämnade in min kärra hos Mitsu och förhoppningsvis får jag tebax den idag. Oljeläkage i drivpaket lagat (sa de) och det e ju bra.
    Skeva fälgar fram, mindre bra, går ej på nybilsgarantin.
    Ska kolla konsumentlagarna och se om jag kan få firman jag köpte bilen av att betala. Vet att inte jag kört in i något.
    Har pratat med ett flertal Mitsu verkstäder om att det vibrerar i kärran vid hörgre fart och fått lika många olika svar tebax. Däck obalanserade. Skev i bakaxel. Det ska va så, man ska känna vägen i en sån där bil. Däcken är slut. Vi har provkört och känner ingenting. Men den här förklaringen om fälgarna verkar ju mest trolig i och med att de kört upp däcken i nån testbänk.

MvH
    Anders
    Ladda mera!!!

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

Brois idag

Jag va säker på att jag skulle till brois idag.. fast nu vet jag inte längre.. verkar ju inte vara det toppväder man hoppats på.. Men vi får se.. ska inte säga inte ännu... :-)
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •