Bilsnack
Sidan 27 av 311 FörstaFörsta ... 717202122232425262728293031323334374757 ... SistaSista
Resultat 391 till 405 av 4665

Ämne: 3000GT

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: chip 3000gt

Originally posted by 3000 GT

Mmm, är det verkligen så viktigt att byta alla däcken samtidigt? då framdäcken slits ner mycket snabbare än bak så blir det ju automatiskt olika rullkrets ändå!

Peter
    Som sagt, du gör som du vill...
    Den här dagen började riktigt bra, sen klev jag upp :-/

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: chip 3000gt

Originally posted by Jompa

...med risk för att sticka ut hakan lite, men det är helt ovesäntligt om chipet styr trycket eller inte. Det är inte det man har chip i vanlig mening till. I och med att Du justerar upp laddtrycket mekaniskt, så måste ju spridarna kunna ösa på mer soppa för att bibehålla luft/bensin-blandningen. Original-mapen brukar inte täcka så mycket högre övertryck än vad som mekansikt är inställt på turbon från fabrik vilket gör att man måste ha en map som är lite mer tolerant för ett bredare tryckintervall... därav ett bränslechip med större map.

...eller funkar 3000GT på ett helt annat sätt än alla andra bilar...??

M.v.h. Jompa
    Jag menade bara att trycket inte styrdes från chipet. Annars håller jag med dig...
    Den här dagen började riktigt bra, sen klev jag upp :-/

Proud Owner Of A 3000gt D-ZainTs avatar
    Namn
    Tommy.R
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Nattråtta
    Några frågor från en 3k intresserad.

Om man skippar chippet o man lämnar in bilen för mappning, hur mycket kan det gei hk om det nu ger nått?

Tar inte chippet bort den elektroniska fartspärren?

Sen undrar jag om det kommer några 3k´s till brostugan nästa onsdag. Har en polare som kommer ner med sin 3k från norr o han vill nog träffa andra ägare..
    Pannan, Pannan slöast utav alla, och han är så rädd för att köra snabbt.... :P

Mitsubishi 3000gt - Helt orginal.......... nästan ;-)
    Forum för oss 3000GT Ägare

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Ok en liten sida angående superchip för DSM bilar och stealth/3000gt.

http://stealth.senecac.on.ca/archives/1994/msg00225.html

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by D-ZainT

Om man skippar chippet o man lämnar in bilen för mappning, hur mycket kan det gei hk om det nu ger nått?

Sen undrar jag om det kommer några 3k´s till brostugan nästa onsdag. Har en polare som kommer ner med sin 3k från norr o han vill nog träffa andra ägare..
    Höja turbotrycket till 1bar, lite rör och filter så ger det ungefär 400hp enligt denna sida.
    http://www.rtec.ch/3s_dyno2.html

Brostugan ja kanske om de e fint väder.
    Vi var ju 5st där i går.

wow
    Guest

Re: Re: Re: Re: Re: chip 3000gt

[QUOTE]Originally posted by X-Man

"Chipet" gör inget!!! Trycket styrs inte från styrenheten! Trycket måste skruvas upp manuellt! Eller med en BC!!!

Och det där med olika rullomkrets.... Nej nej nej!!! Har du en 4wd så måste du till och med byta alla fyra däcken samtidigt!!! Annars är det risk att det blir för stor skillnad... Men om du inte tror oss så får du väll testa.

Om du vill så kan jag berätta redan nu hur mycket en växellåda kostar, för den kommer du att måsta byta!

/M
    [/QUOTE

Tack jag vet att det inte styrs från styrenheten, men det var väl inte min fråga liksom ?? chippning gör väl så att styrprogrammet optimeras med tändning, insprutning, bränsle??sen att man måste gå hela vägen kanske med byte av avgassystem mm för att man ska få nytta av chippet , eller har jag fel??

vad har du själv för däck på bilen? ooops hur stor skillnad kan jag ha i rullomkrets?? Kan man ha samma bredd på 8,5x 18 och 9 x 18? 245 i så fall antar jag?Däcken är nästintill nya....

kan nog inte sova inatt!!

wow
    Guest
    Originally posted by D-ZainT

Chipset gör att fartspärren försvinner. Du kan höja laddtrycket till ca 1,0 bar eller 14-15psi.

christian

wow
    Guest

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: chip 3000gt

Originally posted by X-Man

Jag menade bara att trycket inte styrdes från chipet. Annars håller jag med dig...
    hmmm bra talat får jag säga...håller också med.

christian

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Jag tror iallafall bara att superchipet bara är en scam.

Ladda 14psi kan du ju göra iallafall.

Var det nån som läste den fina länken jag postade???

wow
    Guest
    Originally posted by Robbz
    Angående däcken:
    Om man har däck som bara skiljer några få millimeter i rullomkrets, så kan man svarva dem som har större rullomkrets.. och på så sätt få ner den till samma rullomkrets runtom.

Angående racecat:
    På nätet så kan man köpa dom för runt $200.. vilket är runt 2000 .. sen måste man ju självklart räkna på frakt på skiten.. men säg.. borde inte bli dyrare än en 500 för frakten..
    Svarva dom????????? ehhhh nu förstår jag inte.. Undrar vad det är för racekat för 2000??

har du olika däck fram och bak?? blir väldigt orolig nu när jag läser era replys!!

wow
    Guest
    Originally posted by 3KGT
    Skillnaden i omkrets är OK om du ändå hade tänkt köpa ny växellåda...

Mao skillnaden är INTE OK.

ok, blir väldigt orolig nu... så vad är ok då enligt dig? minimum rullomkrets?? Kan jag ha samma bredd på 8,5 x 18 och 9 x 18?? Är det inte så att framhjulen slits snabbare? Påverkar inte lufttrycket i däcken någonting i omkretsen??

Kan säga direkt att jag INTE har tänkt byta växellåda.

Permanently Banned Kensons avatar
    Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001
    Jag vet inte hur stor skillnad som är ok men tänk att om omkretsen skiljer 11mm för varje varv så måste det kompenseras för det i lådan hela tiden. Det går ganska många varv per sekund i 250km/h. Då tror jag grejorna tar ganska mycket stryk men som sagt jag har ingen aning om var gränsen går.

Personligen tycker jag bilen blir sämre att köre med bredare bakhjul. Problemet med bilen är ju inte brist på grepp där bak utan det är ju plogtendenserna som är problemet och de förstärks ju markant med bredare sulor bak.

Jag tycker de amerikanska orginaldimensionerna är väldigt bra 8,5*18 och 245/40-18. Vill man ha bredare så går ju givetvis det bra men jag föreslår samma dimmension och däck runt om.

Köp sedan ett fjäderbenstag till bak och balansen blir perfekt då baken kryper ut lite lättare i kurvorna.
    Irriterande snabb tycker vissa...

Projekttråd Ultima GTR TT

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Jag läste nått för länge sen att centerdiffen började jobba vid 6% skillnad.

Vet inte om det stämmer får väl forska lite i det.

wow
    Guest
    Tack för svaret. Antar att du har skaplig koll som är 3k mannen! Så vad göra? jag har 245,40 18 fram och 275,35 18 bak. Jag tror jag har 9x 18 bak, kan man ha 245,40 18 då??

Har du annars någon cool dumpventil att sälja? Rekommendation på avgassystem? Jag antar att du ska ha oz fälgar , har jag rätt?

ha d bäst

christian

wow
    Guest
    Originally posted by Pelle
    Jag läste nått för länge sen att centerdiffen började jobba vid 6% skillnad.

Vet inte om det stämmer får väl forska lite i det.
    Gör gärna d.. har hört att drivningen är 55 % bak och 45% fram och man därför kan ha lite diff i omkretsen?? men växellåda är ju inte gratis direkt... Vet Mitsubishi sverige detta tro??

Förresten nån som ska till strippen i E-boda??

ha d gott

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •