3000GT - Sidan 28
Bilsnack
Sidan 28 av 311 FörstaFörsta ... 818212223242526272829303132333435384858 ... SistaSista
Resultat 406 till 420 av 4665

Ämne: 3000GT

wow
    Guest
    Originally posted by Pelle
    Jag läste nått för länge sen att centerdiffen började jobba vid 6% skillnad.

Vet inte om det stämmer får väl forska lite i det.
    Har du gul Beckenbauer edition m 6-växlad låda?? Har inte dom 18 tums oz med 235 fram och 265 bak??

i alla fall så den är grym i gult... var länge inne på en sån.. lite avis. själv har jag svart pearl!!

christian

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Mitzu här i sverige har nog ingen koll.

Här har du iallafall lite info om AWD i 3000GT
    Stealth 316 - Mitsubishi 3000GT AWD System

Kolv och tändstifts ätare
    Reg.datum
    apr 2001

Re: Re: Re: Re: Re: Re: chip 3000gt

/M [/B][/QUOTE

Tack jag vet att det inte styrs från styrenheten, men det var väl inte min fråga liksom ?? chippning gör väl så att styrprogrammet optimeras med tändning, insprutning, bränsle??sen att man måste gå hela vägen kanske med byte av avgassystem mm för att man ska få nytta av chippet , eller har jag fel??
    [/B][/QUOTE]

Vad jag har hört så skickar dom flesta"chip firmorna" tillbaka ecu´n med typ deras klisterlapp utan att det har blivit nån skilldnad. det som gör nått är väl bara den ventil som dom sätter dit så trycket ställs upp. Sen tar dom väl rätt duktigt betalt för att egentligen bara sälja en ventil.

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Reg.datum
    apr 2001
    FRÅGA:

Nån som vet vilka tändstift man skall köpa?

Har kollat på Denso iridium, skrivs att det skall ge hyffsat mer effekt. Nån som vet om det stämmer?

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Originally posted by 3000 GT
    FRÅGA:

Nån som vet vilka tändstift man skall köpa?

Har kollat på Denso iridium, skrivs att det skall ge hyffsat mer effekt. Nån som vet om det stämmer?

Peter
    Denso Iridium stift sitter väl i orginal? eller är det platinum?
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    NGK platinum sitter original.

Vet att många kör med NGK koppar.

Reg.datum
    apr 2001
    Ok, det skulle typ ge en effektökning på 10-15hk.

Kan det stämma?

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

www.mek.nu Markuss avatar
    Namn
    Markus Ek
    Reg.datum
    apr 2001
    Jobb
    knegar på lager
    är det typ "fyrhjulsstyrning" på 3000gt?

en polare sa att när man svänger över nån viss hastighet (hög) så svänger hjulen åt samma håll...så bilen liksom glider med samma vinkel ut i omkörningsfilen... nån som förstår hur jag menar? och när man svängde i låga hastigheter så svängde hjulen åt olika håll så det blev kortare svängradie?
    Mvh
    Markus Ek - Gävle - www.mek.nu

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Originally posted by Markus

en polare sa att när man svänger över nån viss hastighet (hög) så svänger hjulen åt samma håll...så bilen liksom glider med samma vinkel ut i omkörningsfilen... nån som förstår hur jag menar? och när man svängde i låga hastigheter så svängde hjulen åt olika håll så det blev kortare svängradie?
    Den här fyrhjulsstyrningen märker man bara av första gången man kör den.. sen så märks den inte.. Vet inte om det är som du säger.. men jag har också läst det nånstans. Nu ska du inte tro att den styr mycket.. det är bara några grader bak.
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Registered User
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Computer engineer

Hoppar först in vid 50km/h, fungerar inte under det.
    Verkar vara väldigt dålig 4ws på GT´n. Gullabo märkte inte ens av den när han var ute och testkörde.

MvH
    Anders
    Ladda mera!!!

Registered User
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Computer engineer
    Originally posted by wow

Gör gärna d.. har hört att drivningen är 55 % bak och 45% fram och man därför kan ha lite diff i omkretsen?? men växellåda är ju inte gratis direkt... Vet Mitsubishi sverige detta tro??

Förresten nån som ska till strippen i E-boda??

ha d gott
    Japp, jag och 2st till ska ner. Jag kommer dock inte ta med GT´n ner. Vi kommer att köra en Audi 1,8T. Det blir för mycket folk i bilen och orkar inte ta med 2bilar. Vi ska göra uppkörningen där nere för drag kort. Lite sur bil att köra med, men ska förhoppningsvis ut men GT´n på Tullinge när den dan kommer.

Ha dé
    Anders
    Ladda mera!!!

3000GT-VR4
    Guest

Detta är ingen 4-hjulsstyrning man använder för att fickparkera
    om du trodde det utan för högfartsstabilitet i kurvor. Det finns massor av info i detalj på nätet gällande hur vår 4-hjulsstyrning fungerar om du bara söker lite.

Här är ett litet utdrag.....

Four-wheel steering is standard on Stealth RT Turbos which were built before 1995 and all Mitsubishi 3000GT VR4s.
    Working only above 30 mph, the rear wheels turn in the same direction as the front wheels at a maximum radius of 1.5 degrees.
    This improve s handling stability and provides excellent high speed manoeuvring ability.

Lycka till

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Kollade precis avgasvärdena på min 3000gt och dom var ruskigt låga. Nätsan inget utslag alls. En riktigt miljövänlig bil. =)

Kan vara bra o veta inför precat rens så man vet att det finns lite marginal och gå på.

/Pelle

3000GT-VR4
    Guest
    Kollade precis avgasvärdena på min 3000gt och dom var ruskigt låga. Nätsan inget utslag alls. En riktigt miljövänlig bil. =)

Kan vara bra o veta inför precat rens så man vet att det finns lite marginal och gå på.

/Pelle
    Ja, när jag köpte min bil i vintras testade jag den hos Motormännen och de sade också att avgasvärdena superbra.
    Det var nästan inget utslag på min kärra heller ))
    Kul att ha marginaler på sin sida ibland. Det händer inte alltför ofta. Meddela gärna hur mycket förändring det blev ( om det blev nån ). 3KGT har ju klarat sina besiktningar så det borde väl även vi göra. Det vore även intressant att veta värden på både kall o varm motor.

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

/Pelle

HURRA!!!!

Här ska rensas pre-cats

))))))))))))

/M
    Den här dagen började riktigt bra, sen klev jag upp :-/

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •