3000GT - Sidan 3
Bilsnack
Sidan 3 av 311 FörstaFörsta 12345678910132333 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 4665

Ämne: 3000GT

Trentemöller!
    Namn
    Kenneth Kay F
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Musiker och Personalchef
    Originally posted by Pelle
    Japp blir nog en brostugekväll i kväll men lär nog inte vara där fören 19.30 eller nåt sånt.

Deklarationen ska ju in i dag oxå.

Du med eller??
    Shit. Ni e ju helt tidiga.. I malmö så börjar vi runt 2100 och håller på till 2400.. Sen åker man och äter på McDonnalds.
    Spotify: "Kay Falco"

3000GT-VR4
    Guest

3000GT modifieringar

Från en nybliven 3000GT VR4 -93 ägare.......

Har efter mycket surfande, jämförande, mm kommit fram till en uppsättning modifieringar som jag gärna skulle vilja ha synpunkter på.

Mitt val lutar åt nedanstående.....

1. Blitz Dual Solenoid Boost Controller för den är enklare att montera, ställa in och använda. Stämmer detta ?
    Varför skall man använda Greddy, Apexi eller andra. ?
    Är den nya Blits Sequential Boost Controller lika lätthanterlig och lätt att installera ?

2. Ny Boost mätare och ev andra mätare då originalmätarna inte är så exakta. Är det 52mm som passar original i intrumentbrädan ? och vilket fabrikat rekommenderas. Greddy, HKS eller annat ? Vilka andra mätare bör bytas förutom boost mätaren ?

3. K&N Aircharger filter i st för mitt K&N Drop-in filter.
    Vad säger Bilprovningen om Aircharger filtret. Det är väl egentligen inte lagligt ?

4. En Y-pipa för den som är original skall tydligen inte vara tillräcklig om man monterar in en boost controller.
    Vilka märken rekommenderas i detta fall ?

5. Rensa för-kattarna och skaffa ATR Downpipe och ATR High flow cat för de verkar passa så bra till våra bilar. Hur är det med Stillen, Alamo och andra märken ? hur mycket skillnad är det egentligen ?

Borla CAT Back avgassystem för jag vill ha dubbelpipa bak och schysst ljud. Finns det bättre system som har dubbelpipa bak och schysst ljud? Hur funkar det med bilprovningen när det gäller kattarna och ett Borla system som är "ljudligast"

6. Finns det annat som är bortglömt i listan som jag inte tagit med och som behövs för ovanstående modifieringar ?

Ber om ursäkt men det blev ett långt inlägg
    3KGT, Supramannen, Pelle och ni andra som är fackmän i området. Kom med synpukter.

Jag och andra nyblivna 3000GT ägare tackar på förhand för alla synpunkter vi får i ärendet.

/ Kenneth

Kolv och tändstifts ätare
    Reg.datum
    apr 2001
    Jag kör med Blitz Dual Solenoid Boost Controller och tycke den e kanon. Liten, lätt att använda och enkel installation. Vill du däremot ha mycket inställningar så ska du köpa Apexi.

Y pipan har en tendens till att lossna när laddtrycket e lite högre, jag har inte haft det problemet men har lossnat för vissa.

Ang filter så hör med Pelle, han kör med K&N tror ja som egentligen e till en eclipse.

ATR systemen e ju bland det bästa så det blir du nog inte missnöjd med. Rensa förkattarna ska tydligen ge bra effekt. Jag skall snickra ihop ett eget system.

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Permanently Banned Kensons avatar
    Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001
    Du verkar ha fått det mesta rätt. Borla är dock endast en pipa på ena sidan av bilen. ATR har en feting på varje sida.

Y-pipan kan du vänta med. Blåser den inte av så är det ingen idé att byta, om du inte tycker utseendet är värt pengarna förstås.

Vissa får lite problem med tändmissar när dessa mods är gjorda. Detta löses genom att byta ut stiften eller gapa om de gamla till lite tightare spec. Har bilen gått "några mil" så byter man även till Magnecor tändkablar.

Dessa mods bör ge dig mellan 380 och 406 beroende på vems bromsbänk som används. Bromsas den i Norge så är det minst 560 häst
    Irriterande snabb tycker vissa...

Projekttråd Ultima GTR TT

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Oj Kenneth de vca en lång första post. =)

Angående mätarna så tycker inte jag att det är speciellt snyggt när dom byter ut originalmätarna ska du ha en boost mätare så sätt den i a-stolpen istället. Annars så kan du ju kolla trycket på både Apexi´s och blitz BC´s

K&N filtret säger dom inget om hos bilprovningen.

Y-pipan hoppade av på min höll på o skita på mej. En stor smäll o bilen dog.. huva bytte till en större ó kraftigare slangklämma bara. Hållt sen dess. Annars finns ju Tennisbolls tricket =)

3kgt ?? du har inte kvar din gammla y-pipa. Den polerade. I såfall du e inte intereserad av o sälja? Tänkte eventuellt skaffa mej en vatteninsprutning o en Y-pipa i stål e nog ett bättre alternativ o trycka in munstycket i.

/Pelle

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    När vi ändå håller på med 3000GT frågor.

1 . Tänkte handla större spridare till bilen och lura ecu´n med en Apexi S-AFC tänkte mej nånstans mellan 500cc-550cc spridare frågan är finns det några billiga i sverige o sno från nån befintlig bilmodell? Peak and hold spridare är det original va?

2. Vad behöver jag för mätare för att tuna in det här.

Egt? Pocketlogger? Hyra bredbandslambda ? Och är det nåt man skulle våg sej på själv.

Inte helt 100 Watt Emkays avatar
    Namn
    Mikael K
    Reg.datum
    jan 2002
    Jobb
    Datanörd ;-)

Re: SORRY

Vet du om det finns nån som monterar dessa i Sverige?
    -------------------------------------
    Nissan 350z -06 Svart
    www.endorfin.nu

Permanently Banned Kensons avatar
    Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001
    Min Y pipa sitter numera på en silverfärgad 00:a.
    Irriterande snabb tycker vissa...

Projekttråd Ultima GTR TT

3000GT-VR4
    Guest

3000GT modifieringar

Tack för era snabba svar

Var det nån som visste skillanden mellan en Blitz DSBC och den nya Blitz Sequential Boost Controller ?

Ni har ju rätt i att BCn visar turbotrycket. Ändå läser man om att folk installerar vanliga boostmätare som är bättre än original ändå. Av vilket skäl ? Är det för att BCn inte är tillräckligt exakt eller vill de bara ha analog visning ?

Den där me Norge var en höjdare 3KGT ) Jag ser ju att jag helt klart bör åka dit och bänka kärran )

Reg.datum
    apr 2001
    3000GT-VR4

Vilken årsmodell kör du?

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001

Re: 3000GT modifieringar

Originally posted by 3000GT-VR4
    Från en nybliven 3000GT VR4 -93 ägare.......

=)

Reg.datum
    apr 2001
    Se där ja,. missade visst det

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

3000GT-VR4
    Guest
    När det gäller Boost Controllers så skall det, för mig, självklart vara en som passar min 93:a bäst. Det finns som sagt flera. Greddy har ju en PRofec A med "Fuzzy logic" som de säger är marknades bästa.
    ( Men det gör ju alla ) därför vänder jag mig till er "som kan nåt"

Vad är det bästa att stoppa i en gammal 93:a ?

Och var det någon som hade synpunkter på ny boostmätare eller
    att använda BoostControllerns ?

/ Kenneth

Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by 3000GT-VR4
    När det gäller Boost Controllers så skall det, för mig, självklart vara en som passar min 93:a bäst. Det finns som sagt flera. Greddy har ju en PRofec A med "Fuzzy logic" som de säger är marknades bästa.
    ( Men det gör ju alla ) därför vänder jag mig till er "som kan nåt"

Vad är det bästa att stoppa i en gammal 93:a ?

Och var det någon som hade synpunkter på ny boostmätare eller
    att använda BoostControllerns ?

/ Kenneth
    Typ blitzen dual b... funkar ju lika bra till din 93a som min 95a. Jag kan bara tala för blitzen som jag använder,. liten och mycket enkel att använda. Laddtrycks mätaren tycker jag fungerar mycket bra i blitzen, känns inte som man behöver fler att kika på. Apexin e ju större, flashigare och det finns mer att ställa in. Jag kikade på Pelles, och den e lite krångligare men oxå lite bättre när man fått till det, då man kan ställa laddtryck för varje växel.

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

3000GT-VR4
    Guest
    Jo, det känns som att jag nog går på din linje Peter. En Blitz DSBC. Hyfsat enkelt och installera, ställa in och använda. ( säges det ). Om jag inte får direkta motargument att INTE välja en sådan vill säga. Jag tycker det verkar förtroendeingivande att du är nöjd med din BC.

Är det nån som har koll på var de är billigast ? Det finns ju massor av siter som säljer dessa.

/ Kenneth

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •