3000GT - Sidan 30
Bilsnack
Sidan 30 av 311 FörstaFörsta ... 1020232425262728293031323334353637405060 ... SistaSista
Resultat 436 till 450 av 4665

Ämne: 3000GT

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Det gick faktiskt smidigare än väntat.

Gjorde det på OK´s gjördetsjälvhall.

Plockade ner downpipen och den främre katten. Gick väldigt smidigt mina bultar kunden man ta med fingrarna Med lite hjälp av Hylsa o spärrskaft med förlängare 17 o 19 och 12:s hylsa går åt.

När jag sen hade alt nere så var det bara o sätta igång med den främre katten som nu var på backen.

Tog en stor skruvmejsel och en hammare och hackade lite runt kanten. Sen fram med stora borrmaskinen. Hade 2st metallborrar en 10mm och en stor 15mm körde ett hål i mitten med 15mm borren först o sen borrade jag runt med 10 mm borren sen tog jag den stora igen och gick lös lite överallt o då ramlade stora bitar av det härliga kattmaterialet ut. Sen vardet bara o ta fram mejseln o snygga till insidan så allt kattmaterial försvinner.

Vi hade en liten roterande stålborste men glömde borrförlängaren så den gick inte o använda annars hade de nog varit smidigt att använda en sån för o polera upp insidan lite.

Sen var det bara o göra samma sak på den bakre katten. Gjorde det medans den satt kvar på bilen.

När du tar den bakre så går det åt ett par skidglasögon, nåt på huvudet och munskydd för det dammar och ramlar sånt där metallskit överallt.

Sen bara mecka på allt använde original packningarna.

Ska försöka åka förbi bilprovningen i morgon o kolla avgasvärdena.

/Pelle

Kolv och tändstifts ätare
    Reg.datum
    apr 2001
    Vi startade bilarna innan vi monterade på allt oxå, så man får ut allt löst skit som är kvar. Så slipper man ha det sittandes i huvud katten.

Och det var ju inte direkt den jävuls bild som man har hört från många håll! i usa så skriver ju många att det var det jävligaste dom har gjort och att dom aldrig skull göra om det.

Jag tycker inte det var varken så jävligt eller svårt. Det var förvånandsvärt enkelt faktiskt.

Blir kul att se vilka värden pelle får imorrn! satan om dom är för höga!!

Tack för en trevlig meck idag Pelle, nästa gång får vi ge oss på nått lite krångligare!

Peter
    Senast redigerat av 3000 GT den 2002-05-19 klockan 21:15.
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Permanently Banned Kensons avatar
    Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001
    Kolla inte denna rapport från strippen i USA. Han har likvärdiga mods som du har Pelle (fast 1 mindre turbo(!)). Inte så illa för en fettobil va?

Conditions, 70ish air, low 30s humidity, nice cool breeze. Lovely day for the track.

Poured in some 108, minimal pump in the tank. Decided to experiment this time with running more lean than i normally do.

I run a -12 across the board on mix pump and 104 usually getting my best times at .96-.97

This time I tried slowly winding back, made 4 total passes, and ended up not darring to run any lower than .94, and netted myself a nice 1.58 60ft, 11.78 @ 115.7. Wooo!
    Id strongly recommend dropping the front tire pressure to anyone wanting a good 60ft. I let my fronts down to 18 psi, left the rears at 30.
    Irriterande snabb tycker vissa...

Projekttråd Ultima GTR TT

wow
    Guest
    Gav det någon skillnad att ta bort precatarna? Blev det fräckare ljud?

Har hört att det blir 17- 18 tusen i böter för att köra utan kat helt.. brott mot miljölagen , plus prick i straffregistret.. inte så kul kanske?

Fick nämligen det förslaget av prospeed att ta bort katen och sätta dit dom igen vid besiktningen... inte så seriöst kanske!!

Såg en graphiclinestylad 3000 idag på djurgården förresten?? Alldeles för mycket stripes för min smak... förstör ju hela bilen.

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by 3KGT
    Kolla inte denna rapport från strippen i USA. Han har likvärdiga mods som du har Pelle (fast 1 mindre turbo(!)). Inte så illa för en fettobil va?

Conditions, 70ish air, low 30s humidity, nice cool breeze. Lovely day for the track.

Poured in some 108, minimal pump in the tank. Decided to experiment this time with running more lean than i normally do.

I run a -12 across the board on mix pump and 104 usually getting my best times at .96-.97

This time I tried slowly winding back, made 4 total passes, and ended up not darring to run any lower than .94, and netted myself a nice 1.58 60ft, 11.78 @ 115.7. Wooo!
    Id strongly recommend dropping the front tire pressure to anyone wanting a good 60ft. I let my fronts down to 18 psi, left the rears at 30.

Har inte fått in spridarna än och inte tunat s-afc´n men snart så.

Rätt bra tider för dom små sakerna han har gjort med bilen iallafall.

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by wow
    Gav det någon skillnad att ta bort precatarna? Blev det fräckare ljud?

Har hört att det blir 17- 18 tusen i böter för att köra utan kat helt.. brott mot miljölagen , plus prick i straffregistret.. inte så kul kanske?

Fick nämligen det förslaget av prospeed att ta bort katen och sätta dit dom igen vid besiktningen... inte så seriöst kanske!!

Såg en graphiclinestylad 3000 idag på djurgården förresten?? Alldeles för mycket stripes för min smak... förstör ju hela bilen.
    Nja lite mer låter det kanske men ingen större skillnad tycker jag.

Nu var det ju bara precattarna som åkte har ju forfarande kvar den stora katten så det ska nog inte va nån fara.

Krutis Krut Harrys avatar
    Namn
    Niklas Bengtsson
    Reg.datum
    maj 2002

Ni som kan 3kgt

En 3000 som gått 16000:- mil är det någon fara??
    Vill ha en 3000 men har inte så mycket pengar och man kan ju hitta en som gått en del för billig peng.. e det någon ide??

MÅSTE ha en det är tvunget =)

Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001

Re: Ni som kan 3kgt

Originally posted by Krut Harry
    Vill ha en 3000 men har inte så mycket pengar ...
    Ärligt talat så tycker jag INTE du skall köpa någon om pengarna är "på gränsen". Ju billigare bil du köper desto mer kommer den kosta dig. Många har gjort tavlan att skrapa sista öret och köpa en halvslut kärra som kostar skjortan att hålla liv i. Klassiskt förorts/BMW problem...

Bilar som dessa kostar mycket penbgar att hålla rullandes när de börjar få lite mil på mätaren. Tex hjullager kostar över 3000 spänn styck, kopplingsbyta ca 10000, fördelarlåda 13000. Om tex växellådan skulle ha problem så är det 60000 du skall ut med osv osv...

Vill inte låta som en moralgubbe men spara pengarna tills du har råd att köpa en bil med låga mil och som är i bra skick.

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

Avgasvärden???

Väntar med spänning på vad avgasvärdena blev på era bilar. Jag tror i och för sig att det ska gå bra, men tror.... det gör man i kyrkan!

/M
    Den här dagen började riktigt bra, sen klev jag upp :-/

Namn
    Niklas Bengtsson
    Reg.datum
    maj 2002
    Det har du rätt i..
    måste ju ha en bil =( och vill ha en 3000
    så dumt... jag kan ju ta lån men en 3000 kostar väl ca 17000:- om man ska ha en fin... blir ju en del i månaden med försäkring o allt som ska göras.... fan men men det kommer nog att bli ett lån tillslut iaf för har man fastnat för en bil så har man =)

Namn
    Niklas Bengtsson
    Reg.datum
    maj 2002
    Oj fel av mig .... 17000:- =/
    fattas en nolla ... kanske mig jeje menade 170000:-

kostar det 10000:- om man byter koppling själv??

Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001
    Nä då kostar det inte 10' men det blir ändå en bra slant... Tror det finns prisuppgift på vad orginalkopplingen kostar någonstans i denna tråd. Vettig eftermarknadskoppling kostar ca 6000 plus moms i USA.

Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001
    Har ni sett denna? ?18, 2000. ???? Mitsubishi 3000 GT

Lite svårt att läsa ryskan men går väl säkert att läsa genom Babblefish.

Det som är intressant är att se att faktiskt active aero systemet funkar så himla bra. Jag trodde i ärlighetens namn att det mest handlade om "styling".

www.gto.se
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    säkerhetskonsult och montör
    Originally posted by 3KGT
    Har ni sett denna? ?18, 2000. ???? Mitsubishi 3000 GT

Lite svårt att läsa ryskan men går väl säkert att läsa genom Babblefish.

Det som är intressant är att se att faktiskt active aero systemet funkar så himla bra. Jag trodde i ärlighetens namn att det mest handlade om "styling".
    men tror du allt stämmer då för om man kollar på växlingsschemat så står det att men e uppe i 167 km/h vid 7000 rpm på 3:an men jag har varit uppe i 210 km/h vid 6900 rpm på 3:an med min så det måste va en slö 3000 dom har hittat...............
    www.gto.se

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by 3000gt

men tror du allt stämmer då för om man kollar på växlingsschemat så står det att men e uppe i 167 km/h vid 7000 rpm på 3:an men jag har varit uppe i 210 km/h vid 6900 rpm på 3:an med min så det måste va en slö 3000 dom har hittat...............
    Du har 5vxl låda o inte 6vxl låda va?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •