3000GT - Sidan 308
Bilsnack
Sidan 308 av 311 FörstaFörsta ... 278288298301302303304305306307308309310311 SistaSista
Resultat 4 606 till 4 620 av 4665

Ämne: 3000GT

Proud Owner Of A 3000gt D-ZainTs avatar
    Namn
    Tommy.R
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Nattråtta
    Feritta?? Kör hellre med mitt Remus-System... :-)
    Pannan, Pannan slöast utav alla, och han är så rädd för att köra snabbt.... :P

Mitsubishi 3000gt - Helt orginal.......... nästan ;-)
    Forum för oss 3000GT Ägare

Legacy GT 2010
    Namn
    Johan L
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    Senior network technician
    Smaksak nä nu måste man jobba lite också. Höres ikväll.

//J

The_Kid
    Guest
    om inte jag har helt fel så går luften genom ic och vidare ut under framskärmarna för att kyla bromsarna...

Kan ha fel men det ser så ut??

Ayumi for president!
    Reg.datum
    okt 2001
    Jobb
    Student
    Originally posted by Pannan
    Har hört att era bromsar skall bli överhettade vid hård körning så att få kyla på dem skulle inte vara fel. Slitsning/hålborrning är nog lika bra. Sedan kan du också bygga snorklar framifrån spoilern som mynnar ut framför skivorna så de får mer kylning.

Har själv beställt sådant kit till min bil så mina dimljus ryker till våren. Jag tänkte lite hur Pelles bil såg ut när vi tittade under den och ni har ju Active Aero. Hur högt upp går plastläppen när den är uppfälld? Den kanske sitter i vägen för en sådan här lösning.
    En "slö gammal bonde" i staterna kör med 'McDonalds hårdplastmuggar' för kylningen av bromsarna; http://www.bazillionbooks.com/hparknov2000.htm

Kanske kan va något? Kan bara gissa hur mycket skit och små katter man kan dra upp i dem om man kör landsväg...
    Pez

-= http://nikki.sithspawn.com =-

This is the sort of thing that happens. Do things for yourself, and they'll turn out right. Let others do them, and you've got no right to complain. So no sulking, and remember this for next time. All right? -Luke Skywalker, Ambush at Corellia

Kolv och tändstifts ätare
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by Pez

En "slö gammal bonde" i staterna kör med 'McDonalds hårdplastmuggar' för kylningen av bromsarna; http://www.bazillionbooks.com/hparknov2000.htm

Kanske kan va något? Kan bara gissa hur mycket skit och små katter man kan dra upp i dem om man kör landsväg...
    Sjukt,. men dom kanske gjorde nytta.
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Registered User
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    mar 2002

Beckbauer edition Number 1

hej jag har lite funderingar om denna bilen.
    jag vet vad beckbauer edtion är osv
    Men varför blir aldrig denna bilen såld? kostar ju "bara" 189tusen

och som sagt den har stått ett tag nu, vad ska man tänka på då om man köper en 3000gt?

och säg allt man ska tänka på när man köper/tittar på en.

Skulle vara tacksam över svar

/en blivande 3000 ägare

Bilen finns på Byt Bil sök på mitusbishi 3000 så kommer den fram.
    kunde inte få fram länken på sidan dock. tyvärr

MvH anders
    www.gto.se

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Har hört att den bilen ska vara i ganska dåligt skick.

Small Zatzy User
    Namn
    Linda F
    Reg.datum
    jul 2002

Re: Beckbauer edition Number 1

Originally posted by EssE
    hej jag har lite funderingar om denna bilen.
    jag vet vad beckbauer edtion är osv
    Men varför blir aldrig denna bilen såld? kostar ju "bara" 189tusen

och som sagt den har stått ett tag nu, vad ska man tänka på då om man köper en 3000gt?

och säg allt man ska tänka på när man köper/tittar på en.

Skulle vara tacksam över svar

/en blivande 3000 ägare

Bilen finns på Byt Bil sök på mitusbishi 3000 så kommer den fram.
    kunde inte få fram länken på sidan dock. tyvärr

MvH anders
    Vet att det är flera som har kollat på den (D-ZainT bl.a.) och sågat den totalt, mycket som är konstigt med den, stor buckla i taket etc. Sen undrar vi varför man plockat bort beviset på att den är just nr 1/30, bara det gör ju att bilen förlorar värde!
    De får den visst aldrig såld, trots att de sänker priset.

Registered User
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    mar 2002

vr4:a eller en vanlig gt?

Originally posted by Baby

Vet att det är flera som har kollat på den (D-ZainT bl.a.) och sågat den totalt, mycket som är konstigt med den, stor buckla i taket etc. Sen undrar vi varför man plockat bort beviset på att den är just nr 1/30, bara det gör ju att bilen förlorar värde!
    De får den visst aldrig såld, trots att de sänker priset.
    hallå där!
    ja jag har sett att dom sänkt å sänkt priset på den bilen.
    Så det ligger till så att den är i dåligt skick *synd*
    finns även en i tyskland rill salu nu på mobile.de för 162 000, men sen vågar man ju inte köpa en ifrån tyskland heller.. varför vet jag inte men känns inte rätt.

Någon här som har nåt tips: ska man satsa på vr4:a för ca 150 000, eller ska man satsa på en vanlig v6:a fast nya karossen typ 94-95:a som gått kortare sträcka.

alltså en äldre vr4:a känns ju inte så lockande, men är ju turbo,drag som lockar. Men skulle ju vara himla skönt att köpa en "snik" som inte går sönder "lika" mycket. plus så gillar jag nya karossen mer än den gammla.

Förslag nån?? ingen som säljer en gul 3000 *vill ha*
    www.gto.se

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

Re: vr4:a eller en vanlig gt?

Men skulle ju vara himla skönt att köpa en "snik" som inte går sönder "lika" mycket. plus så gillar jag nya karossen mer än den gammla.
    Jag har haft min(Baby´s?) 93´a i snart ett år, och än är det inget som gått sönder. Och den är ganska duktigt stressad ;-)

Sen det där med nya karossen är ju en smaksak... Men du ska ju tänka på att köper du en SL så är den inte speciellt trimmvänlig. Och dom väger ju trots allt 1,8 ton....

/M
    Den här dagen började riktigt bra, sen klev jag upp :-/

Registered User
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    mar 2002

Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?

Originally posted by X-Man

Jag har haft min(Baby´s?) 93´a i snart ett år, och än är det inget som gått sönder. Och den är ganska duktigt stressad ;-)

Sen det där med nya karossen är ju en smaksak... Men du ska ju tänka på att köper du en SL så är den inte speciellt trimmvänlig. Och dom väger ju trots allt 1,8 ton....

/M

so som sagt är ju en smaksak det dära med karossen. men gillar inte flipp flopp lyserna på gamla karossen. Men du kankse har haft en ovanlig tur att inte det blivit fel på din 3000, Men men det kommer nog snart kanske vem vet.
    Men sannolikheten är ju störst att en turbo går sönder före en v6:a. eftersom ägarna kör förmodligen mer som svin med en turbo bil än en v6:a. Plus så får man en nyare mitsa om man köper en v6:a
    www.gto.se

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?

so som sagt är ju en smaksak det dära med karossen. men gillar inte flipp flopp lyserna på gamla karossen. Men du kankse har haft en ovanlig tur att inte det blivit fel på din 3000, Men men det kommer nog snart kanske vem vet.
    Men sannolikheten är ju störst att en turbo går sönder före en v6:a. eftersom ägarna kör förmodligen mer som svin med en turbo bil än en v6:a. Plus så får man en nyare mitsa om man köper en v6:a
    Självklart är det en smaksak. Själv kör jag bara med flipp flopp lysene när det är mörkt ute. Och vad jag vet så är det ingen av oss som haft några direkta jätte problem med våra turbo bilar. Dom är rätt rejält ihoppskruvade. Men det är som sagt 220hk VS 300hk standard och 1,8 ton. Vill inte bestämma vad du ska köpa, vill bara hjälpa till.

Du får väl ta en provtur i en av varje...

Registered User
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    mar 2002

Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?

Självklart är det en smaksak. Själv kör jag bara med flipp flopp lysene när det är mörkt ute. Och vad jag vet så är det ingen av oss som haft några direkta jätte problem med våra turbo bilar. Dom är rätt rejält ihoppskruvade. Men det är som sagt 220hk VS 300hk standard och 1,8 ton. Vill inte bestämma vad du ska köpa, vill bara hjälpa till.

Du får väl ta en provtur i en av varje...
    jo antar att man får ta en provköning av bägge motoralternativen.
    Men har fått för mig en sak. varför köpa en turbo bil som väger 1,8ton ? den går ju inte så bra för det. då kan man ju lika gärna köpa en v6:a som är nyare "ser bättre ut"
    www.gto.se

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

Re: Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?

varför köpa en turbo bil som väger 1,8ton ? den går ju inte så bra för det. då kan man ju lika gärna köpa en v6:a som är nyare "ser bättre ut"
    Min gjorde 0-100 på 4,2 sek i sommras. Och i vinter har jag trimmat mer. Du kan ALDRIG få en SL att gå så bra. Men är du inte ute efter att gasa så är det bara att köpa en sån...

Registered User
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    mar 2002

Re: Re: Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?

Min gjorde 0-100 på 4,2 sek i sommras. Och i vinter har jag trimmat mer. Du kan ALDRIG få en SL att gå så bra. Men är du inte ute efter att gasa så är det bara att köpa en sån...
    jamen då är ju inte din orginal heller då snackar vi tusen lappar på trimmning och en himla massa tid.

jo klart man vill ha en som man kan race med lite på gaturace tex men kan ju vra skönt att bara ha en snygg 3000 och bara komma å glida i med... för destå mer man gasar destå mer det rasar.
    www.gto.se

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •