3000GT - Sidan 309
Bilsnack
Sidan 309 av 311 FörstaFörsta ... 279289299302303304305306307308309310311 SistaSista
Resultat 4 621 till 4 635 av 4665

Ämne: 3000GT

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?

Originally posted by EssE

jamen då är ju inte din orginal heller då snackar vi tusen lappar på trimmning och en himla massa tid.

jo klart man vill ha en som man kan race med lite på gaturace tex men kan ju vra skönt att bara ha en snygg 3000 och bara komma å glida i med... för destå mer man gasar destå mer det rasar.
    Som sagt så ville jag bara hjälpa dig på vägen, du verkar dock redan ha bestämmt dig för en utan turbo.

Lycka till med vad du än köper :-)
    Den här dagen började riktigt bra, sen klev jag upp :-/

Registered User
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    mar 2002

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?

Originally posted by X-Man

Som sagt så ville jag bara hjälpa dig på vägen, du verkar dock redan ha bestämmt dig för en utan turbo.

Lycka till med vad du än köper :-)

är inte 100% säker men lutar åt en v6:a men tack för att du hjälpt till

Mvh Anders
    www.gto.se

Svarta Pilen...
    Namn
    Martin J
    Reg.datum
    jun 2002
    Esse du vet säkert det men det sitter V6 i båda bilarna... bara att det e dubbelturbo på vr4:an

men hur som helst så e det kul att du har bestämt dig för en 3000gt, jag lovar du kommer bli nöjd oavsett om det är en sl eller vr4...

Registered User
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    mar 2002
    Originally posted by Polpotkin
    Esse du vet säkert det men det sitter V6 i båda bilarna... bara att det e dubbelturbo på vr4:an

men hur som helst så e det kul att du har bestämt dig för en 3000gt, jag lovar du kommer bli nöjd oavsett om det är en sl eller vr4...

jo jag vet att det sitter 3liters 6:a i bilarna..fast dubbel turbo i ena (vr4:an)

Men vad är mer skillnad på dom då? tex v6:a är det annan utrustning i den? är den 4*4 etc etc ..
    www.gto.se

Proud Owner Of A 3000gt D-ZainTs avatar
    Namn
    Tommy.R
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Nattråtta

Re: Beckbauer edition Number 1

hej jag har lite funderingar om denna bilen.
    jag vet vad beckbauer edtion är osv
    Men varför blir aldrig denna bilen såld? kostar ju "bara" 189tusen

och som sagt den har stått ett tag nu, vad ska man tänka på då om man köper en 3000gt?

och säg allt man ska tänka på när man köper/tittar på en.

Skulle vara tacksam över svar

/en blivande 3000 ägare

Bilen finns på Byt Bil sök på mitusbishi 3000 så kommer den fram.
    kunde inte få fram länken på sidan dock. tyvärr

MvH anders
    Tjenare!!
    Om det e den i Norrköping som du tittat på så kan jag berätta en hel del grejer om den bilen då jag var nere o kollade på den i somras. Till att börja med är ALLA id-beteckningar på att det är en äkta beckenbauer borta dvs ingen guldplatta i bilen, Beckenbauers signaturer på sidan är borta. Fälgsidorna är borta (sitter vanliga oz-kåpor där).
    Till utseendet så har en hel del stenskott i fram, lackskador här o där. Bucklor på höger resp. vänster bakskärm. Buckla på taket!!??? ( hur fan man nu lyckats med det utan att hoppa på bilen!). Motorn är nerkladdad med tusch, Skinnet trasig, AC funkar inte, dokumentationen stämmer inte!!!!! När jag var där så sa försäljaren att det var nr 9. Då jag påpekade att MILTALEN INTE STÄMDE så sa han att det var nr7 och att han bytt ut trippmätaren då den pajat ( ingen dokumentation på det helller f.ö) Och kan man 3000gt så vet man att Nr 7 ägs av Beckenbauer här på Zatzy. Beckenbauer som var med mig hörde detta så berättade han minsan att nr 7 stod på hans uppfart hemma o då ändrade sig försäljaren till att det var nr 1. Bilen bytte alltså id 3 gånger på mindre än en kvart!

Så jag struntade helt i den bilen o fixade upp min från tyskland. En 93 som hade gått 7600 mil. Går som en klocka!! Det enda jag har haft problem med är däcken.... Men det är en annan historia.

Ska du köpa gt så satsa på en med turbo!!! Som jag sa till en som köpte en sl: Vad är det för mening o köpa en sportbil om man blir frånkörd av en lupo!!

Och det där med att den rasar. Det beror ju på hur man sköter om bilen. SL har ingen Active Aero, är framhjulsdriven.
    Jag rekommenderar att du verkligen funderar på detta.. För som sagt, en v6 och 1,8 ton är ingen rolig kombination. Sätt dig o kolla igenom utbudet nere i Tyskland. Det finns en hel del fina gt's där. Finns säkert nån här som kan hjälpa dig att importera bilen.
    /T
    Pannan, Pannan slöast utav alla, och han är så rädd för att köra snabbt.... :P

Mitsubishi 3000gt - Helt orginal.......... nästan ;-)
    Forum för oss 3000GT Ägare

Registered User
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    mar 2002

Re: Re: Beckbauer edition Number 1

Originally posted by D-ZainT

Tjenare!!
    Om det e den i Norrköping som du tittat på så kan jag berätta en hel del grejer om den bilen då jag var nere o kollade på den i somras. Till att börja med är ALLA id-beteckningar på att det är en äkta beckenbauer borta dvs ingen guldplatta i bilen, Beckenbauers signaturer på sidan är borta. Fälgsidorna är borta (sitter vanliga oz-kåpor där).
    Till utseendet så har en hel del stenskott i fram, lackskador här o där. Bucklor på höger resp. vänster bakskärm. Buckla på taket!!??? ( hur fan man nu lyckats med det utan att hoppa på bilen!). Motorn är nerkladdad med tusch, Skinnet trasig, AC funkar inte, dokumentationen stämmer inte!!!!! När jag var där så sa försäljaren att det var nr 9. Då jag påpekade att MILTALEN INTE STÄMDE så sa han att det var nr7 och att han bytt ut trippmätaren då den pajat ( ingen dokumentation på det helller f.ö) Och kan man 3000gt så vet man att Nr 7 ägs av Beckenbauer här på Zatzy. Beckenbauer som var med mig hörde detta så berättade han minsan att nr 7 stod på hans uppfart hemma o då ändrade sig försäljaren till att det var nr 1. Bilen bytte alltså id 3 gånger på mindre än en kvart!

Så jag struntade helt i den bilen o fixade upp min från tyskland. En 93 som hade gått 7600 mil. Går som en klocka!! Det enda jag har haft problem med är däcken.... Men det är en annan historia.

Ska du köpa gt så satsa på en med turbo!!! Som jag sa till en som köpte en sl: Vad är det för mening o köpa en sportbil om man blir frånkörd av en lupo!!

Och det där med att den rasar. Det beror ju på hur man sköter om bilen. SL har ingen Active Aero, är framhjulsdriven.
    Jag rekommenderar att du verkligen funderar på detta.. För som sagt, en v6 och 1,8 ton är ingen rolig kombination. Sätt dig o kolla igenom utbudet nere i Tyskland. Det finns en hel del fina gt's där. Finns säkert nån här som kan hjälpa dig att importera bilen.
    /T
    jo jag har sett en beckbauer edition i tyskland, men såg och tittade lite nu på mobile.de och då dykte denna bilen upp http://se.mobile.de/cgi-bin/search.pl?CountOff=42&DataNr=9&DisplayDetail=11111111115441887&DoSearch=1&FormCategory=0&FormColor=%2e%2e%2ebeliebig&FormDate=0&FormEZ=%2d&FormKilometer=%2d&FormLand=%2e&FormMake=29&FormModel=3000gt&FormPlace=%2d&FormPower=%2d&FormPrice=%2d&FormSort=0&Page=0&SearchCat=bereich%3dpkw%26sprache%3d8&bereich=pkw&sprache=8 ruggigt "billigt".

och sen har vi ju en beckbauer edition den sista som gjordes för 162 papp. här är länken dit: http://se.mobile.de/cgi-bin/search.pl?CountOff=42&DataNr=20&DisplayDetail=11111111115160257&DoSearch=1&FormCategory=0&FormColor=%2e%2e%2ebeliebig&FormDate=0&FormEZ=%2d&FormKilometer=%2d&FormLand=%2e&FormMake=29&FormModel=3000gt&FormPlace=%2d&FormPower=%2d&FormPrice=%2d&FormSort=0&Page=0&SearchCat=bereich%3dpkw%26sprache%3d8&bereich=pkw&sprache=8

som sagt svårt val. men tycker det är så himla svårt med imoprt bilar, man vill ju prova bilen och så själv. Men men är ju såå mycket billigare med...
    vad gick din bil på då?
    www.gto.se

Proud Owner Of A 3000gt D-ZainTs avatar
    Namn
    Tommy.R
    Reg.datum
    mar 2002
    Jobb
    Nattråtta
    Den första är nummer 9 inte 30...
    Den andra var faktiskt lite väl billig. Skicka ett e-mail o kolla med försäljaren att det verkligen stämmer.
    /T
    Pannan, Pannan slöast utav alla, och han är så rädd för att köra snabbt.... :P

Mitsubishi 3000gt - Helt orginal.......... nästan ;-)
    Forum för oss 3000GT Ägare

Registered User
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    mar 2002
    Originally posted by D-ZainT
    Den första är nummer 9 inte 30...
    Den andra var faktiskt lite väl billig. Skicka ett e-mail o kolla med försäljaren att det verkligen stämmer.
    /T

okej nummer 9 eller 30 sak samma är en bb iaf =)

så du tycker den andra vr lite väl billig.. men det är tyskland som sagt är billigt dära=)

vad kostade din bil då? vad kostade den i tyskland?
    coh hur mycket vart det när den var helt klar i sverige ?
    www.gto.se

Gult ska d va !
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    resemontör vvs

Re: Beckbauer edition Number 1

hej jag har lite funderingar om denna bilen.
    jag vet vad beckbauer edtion är osv
    Men varför blir aldrig denna bilen såld? kostar ju "bara" 189tusen

och som sagt den har stått ett tag nu, vad ska man tänka på då om man köper en 3000gt?

och säg allt man ska tänka på när man köper/tittar på en.

Skulle vara tacksam över svar

/en blivande 3000 ägare

Bilen finns på Byt Bil sök på mitusbishi 3000 så kommer den fram.
    kunde inte få fram länken på sidan dock. tyvärr

MvH anders
    Tjena Anders.

Man kan ju hur tydligt som helst se som en erfaren B.B edition ägare att det INTE är en beckenbauer....... kolla bara på hjulsidorna !!!!! som e ju inte gula med mitsuloggan ....o sen ska dom vara signerade.........kolla på mittstolpen med.... det står ju inte bb edition........ kolla in d-zaints hemsida !!

Som sagt så for jag o tommy för att e.v. köpa den men blev ju grymt besviken ........ bucklig....... såg ut som skit under huven mm
    Kladdat med röd tuschpenna på insugsplattan mm.....
    AC:n funka inte ..... sätena hade SPRUCKIGT.... han erkände att han hade bytt mätaren efter ett teg.... den hade gått mer i tyskland ...... schabbig..... Den som har ägt bilen heter dieter toma....... känd tysk backhoppare ...... så man kan säga att det är en Dieter Toma edition 1/1..... så kanske den e värd 300000..... he he det finns ju bara en !!!! =) =)

Neeee mitt råd e ...... köp den inte om du inte får den för ca 120000........ då kan du plöjja ner ca 60 000 utan att skämmas .....

Mvh Mr B

Registered User
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    mar 2002

Re: Re: Beckbauer edition Number 1

Originally posted by beckenbauer

Tjena Anders.

Man kan ju hur tydligt som helst se som en erfaren B.B edition ägare att det INTE är en beckenbauer....... kolla bara på hjulsidorna !!!!! som e ju inte gula med mitsuloggan ....o sen ska dom vara signerade.........kolla på mittstolpen med.... det står ju inte bb edition........ kolla in d-zaints hemsida !!

Som sagt så for jag o tommy för att e.v. köpa den men blev ju grymt besviken ........ bucklig....... såg ut som skit under huven mm
    Kladdat med röd tuschpenna på insugsplattan mm.....
    AC:n funka inte ..... sätena hade SPRUCKIGT.... han erkände att han hade bytt mätaren efter ett teg.... den hade gått mer i tyskland ...... schabbig..... Den som har ägt bilen heter dieter toma....... känd tysk backhoppare ...... så man kan säga att det är en Dieter Toma edition 1/1..... så kanske den e värd 300000..... he he det finns ju bara en !!!! =) =)

Neeee mitt råd e ...... köp den inte om du inte får den för ca 120000........ då kan du plöjja ner ca 60 000 utan att skämmas .....

Mvh Mr B
    jo jag förstår helt och hållet nu varför ingen vill kppa den bilen. Det är ju därför detta forumet är så himla bra. Man går in och frågar om det är någon som har tips och ideer om en bil. Så får man antaligen svar beroende på om bilen är svensk eller utländsk. men nu fattar jag att den bilen inte är något för mig.
    Men dom dära två länkarna jag skrev ut lite tididagre... e länk på en BB Number 8 eller 9. också har vi den andra gula ingen BB fast dock den nya karossen=)

som sagt lutar åt en tysk import... fördel eler nackdel?
    men har ingen bråttom med bil köpet bara ja har en till juni så är jag nöjd..
    och lackkvaliten är inte så viktigt , klart det är viktigt men jag är bilförädlingstekniker så sånt går att ordna på jobbet.
    motor och bilen överigt ska vara i bra skick..

och vad säger du.. köpa en v6:a i sverige för 150 000, eller försöka importera en bra vr4:a ??
    www.gto.se

Gult ska d va !
    Reg.datum
    jun 2002
    Jobb
    resemontör vvs

ehhummmm

Jag citerar nån här på forumet ..... :

O Styla en bil på under 300 hp e som att sminka en gris.......
    Hopplöst.....

Tänk er att komma dör i en bill som ser ut att gå 300 km/h o kann knappt köra 200......... surt sa räven .......

Men det e ju klart ..... har man inget behov av att kunna gasa lite så....... men jag trodde det vara hela iden med en sportbil !?!?!?

Registered User
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    mar 2002

Re: ehhummmm

Originally posted by beckenbauer
    Jag citerar nån här på forumet ..... :

O Styla en bil på under 300 hp e som att sminka en gris.......
    Hopplöst.....

Tänk er att komma dör i en bill som ser ut att gå 300 km/h o kann knappt köra 200......... surt sa räven .......

Men det e ju klart ..... har man inget behov av att kunna gasa lite så....... men jag trodde det vara hela iden med en sportbil !?!?!?
    jo helt klart det är en stor del varför man ska ha en 3000.
    Men som sagt det är ingen "sportbil" ser väl fräck ut å så.. men ingen är så dum å gör en sportbil som väger 1,8ton.
    Därför anser jag att ska man ha en bil som man ska race med så köper man inte en 3000.
    En 3000 kan man lika gärna ha för att glida på sommardagarna och få folken att titta på ens fina bil.

och hur ofta racar man egentligen? ska man vara seriös åka på träffar etc etc å reca så klart jag skulle också kunna lägga ner tid,pengar å trimm ect etc.
    Men är det så att man kan lika gärna åka å kolla på race, så kan man vara med på bilträffar med sin fina 3000 istället..lovar man får mer uppsende väckande på så vis med.
    www.gto.se

Rock on!
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Snabb Resemontör!

Re: Re: ehhummmm

jo helt klart det är en stor del varför man ska ha en 3000.
    Men som sagt det är ingen "sportbil" ser väl fräck ut å så.. men ingen är så dum å gör en sportbil som väger 1,8ton.
    Därför anser jag att ska man ha en bil som man ska race med så köper man inte en 3000.
    En 3000 kan man lika gärna ha för att glida på sommardagarna och få folken att titta på ens fina bil.

och hur ofta racar man egentligen? ska man vara seriös åka på träffar etc etc å reca så klart jag skulle också kunna lägga ner tid,pengar å trimm ect etc.
    Men är det så att man kan lika gärna åka å kolla på race, så kan man vara med på bilträffar med sin fina 3000 istället..lovar man får mer uppsende väckande på så vis med.

Tja!

Du har pm!
    Det var en gång...

Registered User
    Namn
    Anders E
    Reg.datum
    mar 2002

Re: Re: Re: ehhummmm

Originally posted by nilzz

Tja!

Du har pm!

pm ??
    www.gto.se

www.gto.se
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    säkerhetskonsult och montör

Re: Re: Re: Re: Re: vr4:a eller en vanlig gt?

Men har fått för mig en sak. varför köpa en turbo bil som väger 1,8ton ? den går ju inte så bra för det. då kan man ju lika gärna köpa en v6:a som är nyare "ser bättre ut"

vet inte din uppfattning om en bil som går bra men min e helt org. och jag tycker att den går bra som fan den ska ju gå enl. fabrik på 5,4 sek 0-100 och det tycker inte jag e dåligt för en bil som väger 1,8 ton.....

jag tycker att du ska satsa på en med turbo för som sagt det e inte kul med 220 hk och 1,8 ton....

jag köpte min 93:a i mars i år och har inte haft några problem alls.....

MvH

jonas
    www.gto.se

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •