3000GT - Sidan 37
Bilsnack
Sidan 37 av 311 FörstaFörsta ... 71727303132333435363738394041424344475767 ... SistaSista
Resultat 541 till 555 av 4665

Ämne: 3000GT

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

:(

Vad säger man....

Robbz jag lider med dig....

Jag skulle inte vilja bli av med min Mitsu!

När jag kraschade min förra bil så hamnade den på en liten plåtverkstad i Hudiksvall. Bilen var totalkvaddad. Hela fronten söndertryckt (framskärmar, huv osv osv) plus att taket var ihoptryckt!!!

Dom fixade den på drygt 1 1/2 vecka!!!

I och för sig var det en saab... men dock. Det kanske är ett tips!

/M
    Den här dagen började riktigt bra, sen klev jag upp :-/

Kolv och tändstifts ätare
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by Blad

Nä, min bil e OK. Men jag lider med dig Robbz, ska lysna med en kille i mitt garage som jobbar som plåtmeck. Han borde ju ha kolla på folk som kan fixa detta.

MvH
    Anders
    Tur,,. då var det nån annan som smällt. Bäst att ta det lugnt nu! verkar vara en ond aura rund 3000gt nu.

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

3000GT Påskbil version
    Namn
    Pelle A
    Reg.datum
    apr 2001
    Faan va trisst Robbz.
    Lider med dej. Inte kul o se.

Q.
    Guest
    Till ROBBZ

Så du har haft en HSX innan 3000 gt. Hur är de att köra gemfört med varandra. Är Hondan mer sportig och har bättre väghållning än 3000 gt? 3000 gt är lättare att trimma. det vet jag men hur är de prestandamässigt mot varandra orignal. Och skilljer drivskostnaderna mycket åt. Varför bytte du till en 3000 gt.

Många frågor blev det, hoppas du orkar svara

Q.
    Guest
    ROBBZ

En annan tanke, hur ser bakdäcken ut på din krashade 3000. Om de låste sig och du gled i hög hastighet länge så blir de ojämt slitna. Detta kanske syns, då vet du om den låste sig eller inte

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Originally posted by Q.
    Till ROBBZ

Så du har haft en HSX innan 3000 gt. Hur är de att köra gemfört med varandra. Är Hondan mer sportig och har bättre väghållning än 3000 gt? 3000 gt är lättare att trimma. det vet jag men hur är de prestandamässigt mot varandra orignal. Och skilljer drivskostnaderna mycket åt. Varför bytte du till en 3000 gt.

Många frågor blev det, hoppas du orkar svara
    Tjena Q.

HSX har jag inte haft, men NSX :-))

Vet inte hur jag ska beskriva det här för att göra båda bilarna rättvisa. Jag gör mitt bästa.

NSX:en är väldigt lättkörd. Känns nästan som en go-kart i jämförelse med 3000GT. Den är lätt, och har en brutal väghållning. 3000GT har enligt min mening ingen chans mot väghållningen i NSX:en.
    Även om du skulle spendera massvis med pengar på väghållning till 3000GT så kommer du nog inte i närheten av väghållningen som är orginal i en NSX.
    Nackdel, eller kanske rentav fördel med en NSX är att den känns mer som en äkta sportbil, och fakta är ju att NSX:en är en supersportbil, medans 3000GT är en GT bil. NSX:en är inte lika praktisk som 3000GT, på långa vägar, vet inte varför jag tycker så, men NSX:en passar inte som en "Daily driver" lika bra som 3000GT.
    För att få mycket nöje med en NSX så måste man varva så att det slår lock för öronen. I princip dvs. Ägandekostnad är nog ungefär lika hög. Nästan samma försäkringspengar.. skiljer några tusenlappar. NSX:en är ingen bil jag skulle vilja sitta och åka långt i, men det finns ju folk som gör det.
    En till nackdel/fördel (beror på hur man ser det), är att NSX:en ska alla pilla på. Spelar ingen roll var du ställer den, så har du fingeravtryck och kladd på bilen när du kommer tillbaka. Visst, det händer att man har drägelslem på 3000GT:n också, fast inte alls lika ofta.
    Det beror på vad du vill ha bilen till. som sagt.
    En till uppfattning som jag har samlat på mig, är att kvalitén i NSX:en är minst 100%-200% bättre. Allt sitter där det ska! Känns mycket väl ihopskruvat. Min NSX som hade gått ca 40000 miles (ca 6400mil), kändes som den var ny. Medans min 3000GT som har gått 2500mil
    känns som den börjar bli lite sliten. Saker har börjat knaka i inredningen, vilket inget i NSX:en gjorde. Dörrarna skramlar mer när du stänger dom i en 3000GT, på NSX:en så låter det väldigt tight och fint.. kanske tecken på bättre kvalité? Prestandamässigt orginal, så har inte 3000GT:n nån chans. Det du måste ha i åtanke är att NSX:en är en supersportbil som inte väger nått, medans 3000GT är en GT bil som väger närmare 2 ton.

Varför jag bytte till en 3000GT?.. jadu.. bra fråga.. Tanken var inte att jag skulle byta från början. Jag sålde min NSX för att jag inte körde den så mycket.. hade en annan fin bil. Den andra fina bilen blev påkörd bakifrån av en rangerover som höll 70 knyck, när min bil stod still.. vilket resulterade i att bilen blev totalkvaddad. I mina funderingar kring att köpa ny bil, så kom jag över en 3000GT som var i bra skick, till en rimlig penning. Tankarna sprang iväg, och jag konstaterade att jag kunde köpa denna 3000GT och köra tills jag fick pengarna från försäkringen till en ny bil. Efter att jag kört denna 3000GT ett tag, så blev jag kär i den.. Den hade en annan aura än NSX:en.. Kändes inte så själlös som NSX:en, vilken va helt själlös. 3000GT:n hade mer charm i mina ögon.

Då började jag fundera.. Kom fram till att jag ska ha en skitbil som vinterbil, och bara köra den på vintern, sen ska jag ha en fin 3000GT som sommarbil, och bara köra den på sommarn. Jag sålde min gamla 3000GT och köpte mig en 00:a.. På den vägen är det..

Originally posted by Q.
    ROBBZ

En annan tanke, hur ser bakdäcken ut på din krashade 3000. Om de låste sig och du gled i hög hastighet länge så blir de ojämt slitna. Detta kanske syns, då vet du om den låste sig eller inte
    Har inte tittat på något sånt ännu.. den står på verkstan.. kanske kan bli svårt att se, eftersom jag körde upp bilen för slänten, och det spann en del när jag gjorde det.. sådet är lite gräs och lera på däcken.. :-)
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Originally posted by Pelle
    Faan va trisst Robbz.
    Lider med dej. Inte kul o se.
    Mmm.. vad gör man.. hade nästan lust att lägga mig ner och grina i sängen när jag kom hem efter detta.. (
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Reg.datum
    apr 2001
    Mitt i allt tråkigt så har jag konstaterat att en K&N filter gjorde susen i bilen.

Var ute och testade lite nu och tryckte plattan på trean, BC´n fick spratt direkt och stoppade trycket på 1.11 bar mot att den laddat max på trean ca 0.8. Så nu har man fått ställa ner BC´n ordentligt! Det behövdes verkligen filter!!

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Q.
    Guest
    Till ROBBZ

Tack för ditt uttömmande svar. Fick reda på precis det jag ville. Lycka till med reperationerna.

wow
    Guest
    Originally posted by 3000 GT
    Mitt i allt tråkigt så har jag konstaterat att en K&N filter gjorde susen i bilen.

Var ute och testade lite nu och tryckte plattan på trean, BC´n fick spratt direkt och stoppade trycket på 1.11 bar mot att den laddat max på trean ca 0.8. Så nu har man fått ställa ner BC´n ordentligt! Det behövdes verkligen filter!!

Peter
    Jag har ingen bc i bilen men väl ett höjt laddtryck kring 1 bar, har BMC öppet filter monterat men kan inte säga att det blev ett fräckare ljud direkt??( har orginal avgas) har du märkt coolare ljud??

Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by wow

Jag har ingen bc i bilen men väl ett höjt laddtryck kring 1 bar, har BMC öppet filter monterat men kan inte säga att det blev ett fräckare ljud direkt??( har orginal avgas) har du märkt coolare ljud??
    Kör ej öppet filter,har insattsfilter. Kör dock med avgsys+rensade katter, det gör nog mycket.

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Permanently Banned Kensons avatar
    Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by Felat
    Du känner visst Magnus, vi tränar på samma klubb. Vi snackade lite bilar så kom din röda 3000GT fram. Den ska tydligen vara jätte snabb
    Magnus berättade att han känner dig. Hur är han på träningen nu för tiden? Sitter takterna i eller har han blivit en gammal långsam gubbe?
    Irriterande snabb tycker vissa...

Projekttråd Ultima GTR TT

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Originally posted by Q.
    Till ROBBZ

Tack för ditt uttömmande svar. Fick reda på precis det jag ville. Lycka till med reperationerna.
    Hoppas att mina funderingar var av värde till ett eventuellt bilköp, och kan på något sätt leda dig rätt.

Ps. Din slogan/signatur stämmer så jävla rätt! :-)
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

3KGT

Läste du mitt svar på de frågor som du ställde angående mitt avåk? Tänkte på om du hade funderingar?
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Permanently Banned Kensons avatar
    Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001
    Jo jag läste men det är ju svårt att säga vad det kan vara.

Kan ju helt enkelt vara att du fick släpp för att du gasade och när du släppte gasen så motorbromsade det tillräckligt mycket för att bli som om du handbromsade. Motorbromsen på tvåan är ju ganska hårig...

Är det fel på fördelarlådan så går den ju inte runt så det borde du ju märkt när du tog upp den på bärgaren.

Be dem kolla fyrhjulsstyrningen och hjulinställning så det inte är något stag eller liknande som är löst/trasigt.

Kan ju vara däcken också, min Subaru var helt livsfarlig att köra med orginaläckeldäcken. Bytt hjul och däck och det var som att få en ny bil.
    Irriterande snabb tycker vissa...

Projekttråd Ultima GTR TT

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •