3000GT - Sidan 38
Bilsnack
Sidan 38 av 311 FörstaFörsta ... 81828313233343536373839404142434445485868 ... SistaSista
Resultat 556 till 570 av 4665

Ämne: 3000GT

Permanently Banned Kensons avatar
    Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001
    !!!!!!!!

Jag är i desperat behov av en kardanaxel till en 6växlad 3000gt. (Skulle vara trevligt att ha till nästa helg då Tullinge är lite lockande...) Om någon mot förmodan råkar ha en som de vill sälja eller hyra ut så svara här eller PM eller mail mikael@3000gt.nu

!!!!!!!!!!!!!
    Irriterande snabb tycker vissa...

Projekttråd Ultima GTR TT

Try Me
    Namn
    Fel B
    Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by 3KGT

Magnus berättade att han känner dig. Hur är han på träningen nu för tiden? Sitter takterna i eller har han blivit en gammal långsam gubbe?
    Jag tycker att han gör bra från sig, hans baksparkar är stenhårda. Många hästkrafter i den sparken

Hoppas du hittar det du söker och kör 1a juni
    // No Fear //

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

Hjälp!?

Är det någon av er pojkar som är duktiga på att installera BC och bränsledator???

Har funderat lite på det här, och inget jag vill ge mig på själv!

Blitz borde man "kanske" fixa själv.

Men om jag tänkte ge mig på Apexi BC och bränsledator så vill jag inte pilla sönder något!!!

Så om det är någon som vill hjälpa en och kanske få en slant så...

/M
    Den här dagen började riktigt bra, sen klev jag upp :-/

Kolv och tändstifts ätare
    Reg.datum
    apr 2001

Re: Hjälp!?

Originally posted by X-Man
    Är det någon av er pojkar som är duktiga på att installera BC och bränsledator???

Har funderat lite på det här, och inget jag vill ge mig på själv!

Blitz borde man "kanske" fixa själv.

Men om jag tänkte ge mig på Apexi BC och bränsledator så vill jag inte pilla sönder något!!!

Så om det är någon som vill hjälpa en och kanske få en slant så...

/M
    Har du tänkt via telefon eller att du åker ner till stockolm? Och varför vågar du inte göra det själv, det finns ju bra insturktioner att ladda ner

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

wow
    Guest
    Originally posted by 3000 GT

Kör ej öppet filter,har insattsfilter. Kör dock med avgsys+rensade katter, det gör nog mycket.

Peter
    ok du har k&n insatsfilter! Har du orginalavgassystem?

christian

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

Re: Re: Hjälp!?

Har du tänkt via telefon eller att du åker ner till stockolm? Och varför vågar du inte göra det själv, det finns ju bra insturktioner att ladda ner

Peter
    Ja i så fall att jag åker ner till sthlm! Intresserad?
    Den här dagen började riktigt bra, sen klev jag upp :-/

Reg.datum
    apr 2001
    Originally posted by wow

ok du har k&n insatsfilter! Har du orginalavgassystem?

christian
    Nej, jag har byggt ett från katten och bak med enkel rör.

http://robbz.org/3000GT/Uppsala020511/Dscf0181.jpg

Peter
    Senast redigerat av 3000 GT den 2002-05-26 klockan 17:08.
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Reg.datum
    apr 2001

Re: Re: Re: Hjälp!?

Originally posted by X-Man

Ja i så fall att jag åker ner till sthlm! Intresserad?
    Jag kan hjälpa till men fråga pelle snällt så kanske du kan åka hit till tyresö och installera. Pelle har ju installerat både fuel och bc från apexi i sin. Jag är själv lite sugen på en fuel controler från apexi, vi får se vad det blir

Har du grejjerna liggandes klara för inst?

Peter
    Senast redigerat av 3000 GT den 2002-05-26 klockan 17:12.
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

Rock on!
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Snabb Resemontör!

Re: Arghhhh..

Tråkigt! Lider med dig. Hoppas att su får den fixad till semestern.

Ha d!
    Originally posted by Robbz
    Jaa.. då har man smällt bilen sin.. fattar inte hur det hände.. men här kommer historien..

--

Åkte i normalfart längs E4:an. Höger och mittfilen blev avspärrade. Då saktades det ner. Folk samlades upp i vänsterfilen. När jag släppt in 2 bilar framför mig, som trängde sig in från mittfilen, så kom det en taxi. Taxin skulle också in framför mig tyckte han, men jag ville inte släppa in en tredje bil, så jag fortsatte att rulla.. När han till slut bara var några centimeter ifrån min högra sida, så tutade jag förbannat, men han vägrade ändå vänta. så jag bromsade för att släppa in honom.

Sur som fan åker jag bakom honom (fan va barnslig man är) och blinkar några gånger med hel-ljuset. Vägen återgår till tre filigt igen, varpå jag axxar rätt moderat ut i mittfilen (Tanken är att jag ska åka upp bredvid taxichaffisen och typ visa näven eller nått..), växlar till 2:an. hinner varva bilen på tvåan en bit ovanför 3500.. kanske 4000.. alltså, knappt nånting. Sen totalsläpper bakvagnen utåt höger, varpå jag drar ner gasen, men då övergår bakvagnssläppet i fyrhjuslsläpp åt vänster istället, sen åt höger igen. Glider på tvären med bilen över alla tre filer. Börjar få lite halvkontroll på den, men då kommer höger bak utanför vägbanan, vilket resulterar i okontrollerat släpp igen. Snurrar nått varv, och stannar mot en vägstolpe nere i slänten. Uppskattar hastigheten i kollisionen mot stolpen till 30-40km/h.

Vad går sönder/blir tillböjt?
    Bakkjol, baklucka, Höger baklyse (nyditsatt samma dag), vingen, högerbakskärm får sig en smäll. Förmodligen så måste den riktas lite bak, för att bakskärmen har förflyttat sig lite framåt. Men det kunde inte plåtkillen svära på.

Resultat:
    Ingen sommarbil om det går sig riktigt illa.
    Har ringt runt halva sverige för att få tag på verkstadstid, men alla säger "mitten" på augusti. Är det nån som vet med sig att det finns nån verkstad, nånstans i sverige som kan kirra detta plåtjobb, och som är bra på 3000GT, säg till. Skulle vara evigt tacksam om bilen va rullande före semestern. (får inte köra den för försäkringsbolaget/vill inte köra en skadad 3000GT)

Funderingar:
    Andra gången min bil tappar fäste helt oprovocerat. Kan det vara något fel på transmissionen? Eller är det jag som ser rosa elefanter?

För de som vill flukta på skadorna, så finns en bild upplagd:
    http://robbz.com/3000GT/BackCrash/DSCF0036.JPG
    Det var en gång...

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

Olycksplatsen

Tänkte bara dela med mig lite tankar..

Jag och Felat va förbi och tittade på olycksplatsen. Den där jag körde in i stolpen. Jag kan inte fatta hur man kan köra av där sådär utan vidare. Rak motorväg, 3 filig, och en bred jävla väggren. Känns som det är jag som inte vet var gasen och bromsen sitter när man tittar på olycksplatsen.. Och inte finns det några märken efter någon som helst sladd.. Har jag drömt allt? Nee, bilen är ju crashad fortfarande.. hmm.. då måste det ju vara nått som har hänt.. :-)

Fint jävla väder, då ska man ju ut och åka 3000GT ju.. men då har man ingen bil som funkar. :-(

3KGT:
    Jag har ju en bil som jag inte får/kan köra.. Kanske kan låna min kardan? Men då måste man ju skruva av och på skiten..
    Senast redigerat av Robbz den 2002-05-26 klockan 18:35.
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Rock on!
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    Snabb Resemontör!

Problem med turbo.

Undrar om det finns någon i uppsala- s-holm som ær duktig på turbo. Børjar bli klar med min bil nu, æntligen. Var ute o provade den men det visade sig att turbotrycket gick upp till max næstan så fort jag tryckte lite på gasen, kommer inte riktigt ihåg varven men kanske 4-5000. Sen var det bara att slæppa før laddtrycks mætaren gick upp till max. Så vem kan turbo o vill kæna en slant?

Ær inte vid datorn så ofta, ær ute på jobb igen. Ær i norge nu så det ær dærfør som bokstæverna ser lite ropliga ut. Kommer hem i børjan på juni. Så skicka gærna ett pm så jag inte missar om jag får något svar.

Mvh Nilzz

3000gt vr4 91.
    Det var en gång...

Reg.datum
    apr 2001

Re: Olycksplatsen

Originally posted by Robbz
    Tänkte bara dela med mig lite tankar..

Jag och Felat va förbi och tittade på olycksplatsen. Den där jag körde in i stolpen. Jag kan inte fatta hur man kan köra av där sådär utan vidare. Rak motorväg, 3 filig, och en bred jävla väggren. Känns som det är jag som inte vet var gasen och bromsen sitter när man tittar på olycksplatsen.. Och inte finns det några märken efter någon som helst sladd.. Har jag drömt allt? Nee, bilen är ju crashad fortfarande.. hmm.. då måste det ju vara nått som har hänt.. :-)

Fint jävla väder, då ska man ju ut och åka 3000GT ju.. men då har man ingen bil som funkar. :-(

3KGT:
    Jag har ju en bil som jag inte får/kan köra.. Kanske kan låna min kardan? Men då måste man ju skruva av och på skiten..
    Asså det måste ju ha varit dina däck! jag har aldrig fått min att släppa nån gång. Har försökt lite när det är blött men går fan knappt då heller, har fått nån tendens att släppa.

Kan det var nått på vägbanan som var fel? typ nån lastbil som läckt ut nån olja eller nått, inga spår efter sånt??

Peter
    Kör

3000GT 95 TT

3000GT 95 TT Spyder

3000GT-VR4
    Guest

Re: Re: Re: Re: Hjälp!?

Jag kan hjälpa till men fråga pelle snällt så kanske du kan åka hit till tyresö och installera. Pelle har ju installerat både fuel och bc från apexi i sin. Jag är själv lite sugen på en fuel controler från apexi, vi får se vad det blir

Har du grejjerna liggandes klara för inst?

Peter
    Jag trodde Pelle körde med Blitz BC, men jag har nog blandat ihop alla. Var det du som körde med Blitz BC ?
    Jag skall köpa ( och har bestämt mig för att lägga en order innan slutet av Juni ) men står i valet och kvalet mellan Apexin och Blitz Spec-R. Ni som kan... Hur mycket bättre är Apexin egentligen ?
    Den kostar ju en tusing mer. Den är i alla fall flashigare )

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

Re: Re: Olycksplatsen

Asså det måste ju ha varit dina däck! jag har aldrig fått min att släppa nån gång. Har försökt lite när det är blött men går fan knappt då heller, har fått nån tendens att släppa.

Kan det var nått på vägbanan som var fel? typ nån lastbil som läckt ut nån olja eller nått, inga spår efter sånt??

Peter
    Det va rätt mycket bilar på E4:an när jag tittade, så någon vägbaneundersökning fanns det inte tid för. Ska åka dit mitt i natten nån dag, så ser man om man kanske kan hitta nått. Jag har legat vaken många timmar och tänkt på vad som kan ha gått fel... Känns ju som jag inte kan köra bil för fem öre när nått sånt här händer... (
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

farmer
    Guest

avåkning

lider med dig robbz =(

det känns igen det där med att det bara släpper som att alla 4 hjul låser sig. för två år sedan for jag ner i diket efter en vatten planing,det kändes som att alla 4 hjulen låste sig sen for man av vägen i en djävla fart. man va helt hjälplös när det släppte.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •