Vad har du fram? Kan man ha 255r runtom?
Blev informerad om att man inte skulle ha däck med olika rullomkrets fram och back, eftersom diffen skulle ta skada.
Vad har du fram? Kan man ha 255r runtom?
Blev informerad om att man inte skulle ha däck med olika rullomkrets fram och back, eftersom diffen skulle ta skada.
Orginal bromsar, men min första trim ska vara bättre bromsar. Det var inte roligt att inte kunna bromsa 160 i en kurva det kan jag lova digOriginally posted by Pelle
Felat vad kör du med för bromsar?
Edit: Inte kunna bromsa In till kurvan i 160
Senast redigerat av Felat den 2002-04-04 klockan 16:40.
// No Fear //
275 runt om funkar på 9,5 tums fälg med 35 inpressning enligt USA-folket. Dock så är det svårt att hitta fälgar som passar utanför de enorma oken fram.
Jag vet att det är flera som kör 9x19 med 265 men vet inte vilken profil de har.
Själv tycker jag 245/40-18 på 8,5 eller 9 tums fälg runt om är helt perfekt, men ni kanske behöver mer grepp än jag![]()
Kör 255 bak och 235 fram,
Från 160 e det rätt lugnt att bromsa men man kan bli rusktigt rädd när man vill bromsa ner från typ 210!! Man bromsar max och det känns som det blir smör i oken, å då får man motorbromsa sammtidigt för att få stop på skiten.
Har kollat på bromsar med det e ju fan för dyrt!!
Peter
Kör
3000GT 95 TT
3000GT 95 TT Spyder
Såg en gul 3000gt vid brostugan igår. Säger bara, fan vad dom e fräna!
Pannan, Pannan slöast utav alla, och han är så rädd för att köra snabbt.... :P
Mitsubishi 3000gt - Helt orginal.......... nästan ;-)
Forum för oss 3000GT Ägare
Okay, men alltså betyder det att 255 borde funka! Jag måste ju ha bromsar jag me, de där bremsa bromsarna som du (3kgt) har på, var köpte du dem, och vad kostade de?
Har haft funderingar på brembos bromsar, men jag tycker ju att bremsa hubbarna är coolare.. :-)
Pelle! kolla in Movit, de har Porsche GT3 bromsar till 3000GT. Lovar att det är stopp i dem. Annars kan du kolla BAER, AP Racing. Men Porsches bromsar är fortfarande bland de bästa bromsarna på marknaden.Originally posted by 3000 GT
Kör 255 bak och 235 fram,
Från 160 e det rätt lugnt att bromsa men man kan bli rusktigt rädd när man vill bromsa ner från typ 210!! Man bromsar max och det känns som det blir smör i oken, å då får man motorbromsa sammtidigt för att få stop på skiten.
Har kollat på bromsar med det e ju fan för dyrt!!
Peter
//P
Snygg va!! =)Originally posted by D-ZainT
Såg en gul 3000gt vid brostugan igår. Säger bara, fan vad dom e fräna!
Jepp!! Antar att det var din eller?? Stod o beundrade mästerverket läääänge.
Pannan, Pannan slöast utav alla, och han är så rädd för att köra snabbt.... :P
Mitsubishi 3000gt - Helt orginal.......... nästan ;-)
Forum för oss 3000GT Ägare
Jag blir mycket oroad när jag hör att ni har olika storlekar på fram och bakhjul... Har ni inte funderat över hur det påverkar transmissionen?
Bremsaskivorna kostar ungefär 12.000.
Stillen har numera 13,5" skivor med 6 kolvs AP ok, sådana är jag lite sugen på...
Was sagst du?!?!? 12.000 för 4 bremsa skivor? Vafan! Brembo kostar runt 6.. alltså.. HÄLFTEN! :-)
Urk.. nu blev det ju lite jobbigare med bromsar.. Vill ju ha bremsa, fast tycker att de är lite väl dyra.. URK! Måste ju gå att få tag på billigare bromsar med alu hubbar?
Angående olika dimensioner på fram och bakhjul, det va precis vad jag nämnde längre upp.. Inte bra att köra olika dimensioner på fram och bak. Diffen lär ju koka när det går undan..
Gäller alla bilar med 4-hjulsdrift. Audis bilar bränner transmissionen om man gör detta. Har sett många Typhooner som är 4-hjulsdrivna med olika dimensioner, inte att rekommendera där heller. 3000GT skall inte heller ha olika dimension och storlek på hjul. Blir ju olika rullomkretsar för axlarna vilket inte är bra.
//P
He he he jag ser skönheten ofta, vi bor i samma kommun.........Originally posted by D-ZainT
Jepp!! Antar att det var din eller?? Stod o beundrade mästerverket läääänge.
Vi ska inte byta lite ändå pelle cykel mot nycklar........
Men man behöver väll inte ha olika rullomkrets för att man har olika dimensioner?
Om man tar ett 255 / 35 bak och 225 / 50 fram blir det väll ingen skilnad på rullomkretsen?
MvH
Anders
Ladda mera!!!
Anders,
Det resulterar ju in en procentuell skillnad på 7%.. vilket är rätt mycket..