3000GT - Sidan 9
Bilsnack
Sidan 9 av 311 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516192939 ... SistaSista
Resultat 121 till 135 av 4665

Ämne: 3000GT

No rotor, no motor!
    Namn
    Micke W
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    FS

Va bra!

Då är vi överens om att det är samma dim som gäller runt om när man har 4wd!!!
    Den här dagen började riktigt bra, sen klev jag upp :-/

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Just därför hade jag frågan om 255 går att få på fram. Jag funtar på det iallfall, 255/35/19 är den dimension jag tänkte köra. Grejjen är att jag inte vill att det ska ta i någonstans. Är det någon som försökt sig på detta? Eller vet garanterat att det går?

3kgt:
    Vad är det för offset som gäller på mitsu egentligen? Olika fram och bak? Jag vet att den fälgen jag sneglar på, går att få på på 3000GT, fast jag vet bara inte vilket offset jag ska ha. Oken fram är ju rätt biffiga, fast hur är det egentligen med oken på dom senare årsmodellerna? Dom ser lite mindre ut... Är dom det? Är dom bättre/sämre? (du vet, de röda oken)
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

Läste detta om olika hjul diameter osv för 3000GT.

>SNIP>
    Also, the 3/S AWD system is such that constant variances in the rolling diameter of the front versus the rear wheels will quickly heat up and possibly cause the center vicious coupling to fail. I mentioned this earlier, but one thing to take caution about when choosing wheels for your AWD 3/S is to make sure they will clear the brake calipers.
    <SNIP<

Detta lär ju säga det mesta..
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

3kgt:

Vad är skillnaden i storlek på de nya röda oken på 3000GT, jämfört med de gamla svarta oken? är de mindre/större? Är dom bättre/sämre?
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Permanently Banned Kensons avatar
    Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001
    Sorry att jag missade att svara tidigare.

Vad jag vet så är det bara färgen som skiljer på oken. Snyggast är de polerade som jag har på min bil... Fram med vinkelslipen och polermaskinen

De första bilarna i US hade mindre skivor fram och enkolvsok bak men framoken har varit samma hela tiden men monterade på olika vis. Konstigt nog är det svårare att hitta fälgar som passar till bilar med de mindre skivorna.

Gällande offset så är det 46 runt om men många gör tydligen ner till 35 när de byter fälgar. 17" på eurobilar men 18" från 94 på amerikanska bilar. Första generationens orginalhjul 17" passar inte på andra generationens bromsar.
    Irriterande snabb tycker vissa...

Projekttråd Ultima GTR TT

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp

3kgt

Tack för infon. Mina fälgar kanske är på g snart.. Fan, alla säger att man itne ska använda Spacers, men ändå så är det väldigt vanligt.. Vad är det som är så dåligt att ha en spacer på varje hjul? 5mm skulle det bli i mitt fall..
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Permanently Banned Kensons avatar
    Namn
    Mikael Kenson
    Reg.datum
    apr 2001
    Finns det ingen centrumstyrning så är ju givetvis risken stor att hjulet inte sitter i mitten och all kraft blir på bultarna istället för att navet tar upp viss kraft.
    Irriterande snabb tycker vissa...

Projekttråd Ultima GTR TT

Try Me
    Namn
    Fel B
    Reg.datum
    apr 2001
    En värkstad fråga.

Finns det någon som är skitbra på att fixa 3000GT i Sthlm?
    // No Fear //

Väglus
    Namn
    John F
    Reg.datum
    jun 2001
    Du Robbz... F_n vad Du skvätter grus på en stackars framhjulsdriven blå T4 med vintermackor när Du öser på...

Hoppas att Du inte satte hjärtat i halsgropen i rondellen vid Häggvik...

M.v.h. Jompa

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Nu hopar sig tankarna lite efter bättre bromsar framförallt, och då är det ju bra att rådfråga 3000GT guden.. :-)

Alltså, 3kgt:
    Har inte du pagid belägg? Vart får man tag på dessa till ett bra pris? Tänkte först köpa brembo belägg, fast hörde nått om att de inte passar på orginal oken? Skulle även vilja ha lite goodridge slangar.. ett sett.. Och dina Bremsa skivor *skrattar* Skämtåsido.. Pagid pads, och Goodridge slangar, vart?

Ytterligare en fråga/fundering, är att jag har hört vissa skräckhistorier om att man inte ska sätta på en "öppen" dump, eftersom det sitter återcirkulerande orginal, och då ska man förstöra nått. om det är catten eller vad det är.. Är det riskfritt att sätta på nån annan dump? Måste det ju vara.. Kan inte tänka mig att alla vill sabba sina bilar.. :-)
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Jompa: Fan, va det dig som jag hade bakom mig.. Flickan och jag Hade rätt skojj.. och Jag höll nästan på att sätta hjärtat i halsgropen faktiskt.. Bromsade, men hade fan inga bromsar kvar.. Tung bil vettu.. :-) Som tur va så hann jag stanna, men audin som kom i rondellen, stannade också.. så jag körde till slut.. :-)) Din kärra går bra, vad har du gjort åt den? Vart håller du till?
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Jompa: sorry för grusskvättet.. Va inte meningen.. Får putsa bilen åt dig nästa gång vi ses.. )
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Väglus
    Namn
    John F
    Reg.datum
    jun 2001
    Tjena Robbz !!

Jompa: Fan, va det dig som jag hade bakom mig.. Flickan och jag hade rätt skojj.. och Jag höll nästan på att sätta hjärtat i halsgropen faktiskt.. Bromsade, men hade fan inga bromsar kvar.. Tung bil vettu.. :-) Som tur va så hann jag stanna, men audin som kom i rondellen, stannade också.. så jag körde till slut.. :-))

Trevligt att träffas !! :-)
    Japp, det var lite nära den gången. Snubben i Audin hötte med näven i bilen :-)

Din kärra går bra, vad har du gjort åt den?

Just nu går den "i stort sett" helt original faktiskt (?!!). Original programvara sitter i och originalavgassystem sitter på plats. Det är ett helvete med mycket effekt i framhjulsdrivna bilar på vintern... Även nu spinner den bara. Tråkigt. Är lite avis på Din 4WD helt enkelt. Har dock +60hk/70Nm liggandes "i garaget" som snart skall på plats igen.

sorry för grusskvättet.. Va inte meningen.. Får putsa bilen åt dig nästa gång vi ses.. )

Haha... Det är absolut ingen ingen fara. Jag var i Åre för två veckor sedan och fick dubbar i framrutan på vägen hem så att den sprack. Då blev jag däremot lite ledsen :-(

Vart håller du till?

Om Du känner för det så är Du hjärtligt välkommen till http://joppe.homeip.net
    Senast redigerat av Jompa den 2002-04-16 klockan 23:15.

Anytime.
    Namn
    robert k
    Reg.datum
    nov 2001
    Jobb
    mupp
    Trevligt att träffas !! :-) Japp, det var lite nära den gången. Snubben i Audin hötte med näven i bilen :-)

Hahah.. Jaa.. det kan jag tänka mig.. Kommer nån dåre i över hundra blås, och kan knappt bromsa in för rondellen.. Haha..
    Fan.. Bromsarna på 3000GT orginal är det sämsta jag sett faktiskt.. Tillomed bromsarna på min första bil för en massa år sen va bättre (opel vectra) <- Haha..

Just nu går den "i stort sett" helt original faktiskt (?!!). Original programvara sitter i och originalavgassystem sitter på plats. Det är ett helvete med mycket effekt i framhjulsdrivna bilar på vintern... Även nu spinner den bara. Tråkigt. Är lite avis på Din 4WD helt enkelt. Har dock +60hk/70Nm liggandes "i garaget" som snart skall på plats igen.

Vafan.. den går jäkligt bra för att vara framhjulsdriven faktiskt.. och du har inte gjort nått åt den.. Du hakar ju på rätt bra.. Känns iallfall som du har bättre bromsar.. *skrattar*

Haha... Det är absolut ingen ingen fara. Jag var i Åre för två veckor sedan och fick dubbar i framrutan på vägen hem så att den sprack. Då blev jag däremot lite ledsen :-(

Ajj.. Inte roligt alls.. Lyckades med nått liknande, fast på min gamla volvo 740.. konstigt att den rutan gick genom besiktningen alltså..

Checkade in din sida.. Kör hojj också :-) Kör GSXR1000 Själv.. Hade R750 förra året..

Fan, du laddar mer än mig i din volvo.. jag laddar ju bara 0,6.. orginal.. *skrattar*
    robbz.com
    Silver Mitsu GTO '99
    Red Civic Coupé '95

Väglus
    Namn
    John F
    Reg.datum
    jun 2001
    Originally posted by Robbz
    Fan, du laddar mer än mig i din volvo.. jag laddar ju bara 0,6.. orginal.. *skrattar*
    Hmmm... 0,6 bar är inte mycket för en redig man ;-) Hoppas som sagt att Dina eventuella trimplaner börjar med nya bromsar :-)

Det finns en liten laddtryckguide för oss effekttorskar...

0,1-0,3 bar: Varför ens bemöda sig att ha turbo alls? Ta bort turboemblemen på bakluckan.

0,3-0,5 bar: Varför säljs LTT-bilar egentligen, någon som vet?

0,5-0,8 bar: Sugen på att komma över den magiska gränsen 1 bar?

0,8-1,0 bar: Jag tänkte väl det... Trimma lite till.

1,0-1,5 bar: Laddtryckstorsk är ett lika vedertaget begrepp som utbrändhet hos vårdcentralen

1,5-2,0 bar: Är Du inte riktigt klok?

2,0-2,5 bar: Jaha... Du kör lastbil...

Vafan.. den går jäkligt bra för att vara framhjulsdriven faktiskt.. och du har inte gjort nått åt den.. Du hakar ju på rätt bra.. Känns iallfall som du har bättre bromsar.. *skrattar*

Ja... Just mitt exemplar står sig förvånansvärt väl mot andra T4r av någon anledning redan i otrimmat skick. När trimmet sitter på är det inte många "Svenssons" som hänger på. Bromsarna är okej de oxå... *Ler*

M.v.h. Jompa (...som mycket riktigt även kör hoj...)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •