Bästa rekondfirman i sthlmsområdet? - Sidan 5
Bilsnack
Sidan 5 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 107
    Registered User
    Namn
    Magnus B
    Reg.datum
    okt 2002
    Citat Ursprungligen postat av porta
    Håller garanterat bättre än Silverseal. Däremot så tror jag inte att det håller bättre än PPS.
    Då delar vi samma uppfattning.
    Din mamma!

BreedMachine Kapten Haddocks avatar
    Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Ska faktiskt bli intressant och se vad det går för nu när ni gaddar ihop er

mvh/
    www.pingens.se
    -Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
    Följ oss på Facebook

Lindar feta.... Stekarn_no1s avatar
    Namn
    Anders F
    Reg.datum
    apr 2002
    Jobb
    säljer... Det mesta
    Bilvårdarna på söder e väldigt duktiga. har lämnmat några hundra bilar dit
    Lindar Feta!!!

Mini Cooper S Xscreams avatar
    Namn
    Mackan
    Reg.datum
    feb 2002
    Jobb
    -
    Kan tacka för alla nya råd

Jag körde på Bilvårdsteknik i gröndahl.

Extremt nöjd med resultatet och bemötandet.

Hoppas att tråden varit till nytta för någon mer än mig
    Mini Cooper S - PM Racing

New MINI Club Sweden
    Allt du kan behöva veta om Nya MINIn.

Registered User
    Namn
    Marcus A
    Reg.datum
    feb 2006
    Citat Ursprungligen postat av breed machine
    Ska faktiskt bli intressant och se vad det går för nu när ni gaddar ihop er

mvh/
    Silverseal använde jag mig av förr, och då var det enligt mig en mkt bra produkt. Idag är det inte mer än ett bra vax. Tappar all form av vattenavrinning, ytan blir sträv efter ett par månader osv. Sedan är det orimligt dyrt. Köp Lahega 36 sealwax för 1/4 av priset och det är en bättre produkt. Nu använder jag mig endast av PPS och Tefcar samt en hel del vaxer. Sålde bort nästan hela mitt Smartab-sortiment. Behöll endast Platinum och Buffer2000. Dessa är två mkt bra produkter. Resten av Smartabs produkter är hyffsade men inte mer.

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Alla tycker vi olika, och som jag vill se det så är det minst lika mkt utförandet av arbetet som påverkar slutresultatet.

Då vi ser att bilarna håller skicket nog länge om inte för länge så är det gott nog, speciellt på en så användarvänlig produkt som silver seal.

Sen är det ju väldigt bekvämt att köpa nästan allt från samma märke, samt att smartab fortf är det märket som föredras av de flesta.

Men diskutionen handlar ju inte om det, jag är absolut nte rädd att testa nya produkter, o kommer göra det.

Tycker bara att det är lustigt att man hört så lite om en så bra produkt som man vill påvisa.

Sen att man hört om många liknande saker förr det ej har blivit något av gör inte saken bättre.

mvh/

Silverseal använde jag mig av förr, och då var det enligt mig en mkt bra produkt. Idag är det inte mer än ett bra vax. Tappar all form av vattenavrinning, ytan blir sträv efter ett par månader osv. Sedan är det orimligt dyrt. Köp Lahega 36 sealwax för 1/4 av priset och det är en bättre produkt. Nu använder jag mig endast av PPS och Tefcar samt en hel del vaxer. Sålde bort nästan hela mitt Smartab-sortiment. Behöll endast Platinum och Buffer2000. Dessa är två mkt bra produkter. Resten av Smartabs produkter är hyffsade men inte mer.
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Registered User
    Namn
    Marcus A
    Reg.datum
    feb 2006
    Anledningen till att många handlar av Smartab är just på grund av tillgängligheten. Man ringer och då kommer bussen. Mkt smidigt, men tyvärr så är tjänsten inte gratis så de lägger på en hel del för just denna service. Silverseal är som du säger mkt användarvänligt, men om lacken blir sträv efter ett par månader så skiter jag i om den är lätt att applicera. Håller just nu på med ett litet test, halva bilen är silversealbehandlad och den andra med Lahega 36 sealwax. Återkommer efter en månad med en liten rapport. Men jag betalar hellre 250kr/l än 1000kr/l för en produkt som är minst lika bra om inte bättre. Att jag får jobba lite mer är helt rättfärdigat om man ser på resultatet.

Vilka rubbingar tycker du är bäst från Smartab? De enda som jag gillar är polervätskorna och Buffer2000. Resten är inga höjdare enligt mig.

Själv använder jag endast högkvalitativa polermedel och endast roterande maskin när jag polerar.

Om du är intresserad så kan jag fixa en del prover åt dig.

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Resultatet av silversealen beror helt klart på förarbetet.
    Då flera bilar som återkommit efter flera år utan vård fortfarande ser riktigt bra ut, och inte alls är sträv..

Sen ang medlen tycker jag att i princip alla deras medel fyller en bra funktion.

Takeoffen är bäst när det gäller edge trissorna, eller de nya som kommer komma.

efter polerar du inte med cyklo?

Jaja, man jobbar olika, huvudsaken är ju att kunden är nöjd.

MVH/

Vilka rubbingar tycker du är bäst från Smartab? De enda som jag gillar är polervätskorna och Buffer2000. Resten är inga höjdare enligt mig.

Själv använder jag endast högkvalitativa polermedel och endast roterande maskin när jag polerar.

Om du är intresserad så kan jag fixa en del prover åt dig.
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Grubbe
    Guest
    Buffer2000 är riktigt riktigt bra alltså. Det är nog kanske min favorit bland Smartabs produkter. Sen gillar jag också platinum väldigt mycket då det är så sjukt lättarbetat.

Ang. Silver Seal så tycker jag också att det är bra, men Elins bil är rekondad med något annat (jag ska kolla vad det var) och det håller ytan bättre än Silver Seal, så det finns som sagt bättre... Med det säger jag inte att Silver Seal är dåligt heller.

Jag jagar efter ett vax/lackförsegling som ger ett ännu högre glanstal än Platinum. Vad ska jag titta på då?

Registered User
    Namn
    Marcus A
    Reg.datum
    feb 2006
    Citat Ursprungligen postat av breed machine
    Resultatet av silversealen beror helt klart på förarbetet.
    Då flera bilar som återkommit efter flera år utan vård fortfarande ser riktigt bra ut, och inte alls är sträv..

Sen ang medlen tycker jag att i princip alla deras medel fyller en bra funktion.

Takeoffen är bäst när det gäller edge trissorna, eller de nya som kommer komma.

efter polerar du inte med cyklo?

Jaja, man jobbar olika, huvudsaken är ju att kunden är nöjd.

MVH/
    Det lustiga är att redan vid första tvätten så tyckte killen att den sida som var behandlad med silverseal var strävare. Underarbetet var densamma. Nåväl nu skall vi inte tjabbla mer om Silverseal.

Take off tillsammans med gul edgetrissa är en bra kombination på hårda lacker. Den nya trissan, tänkte du på den där koppartrissan eller vad det nu skulle vara?

Jag har slutat efterpolera med cyclo, går mycket bättre med min roterande maskin, mjuk trissa och ett bra polermedel. Du får ett mycket högre glanstal med roterande kontra oscillerande maskin.

Grubbe: Glansen bygger du på grundarbetet men det är ingen hemlighet. Om jag vill ha tokglans så polerar jag i tre olika steg. Sista steget så har jag en väldigt fin polish och en mkt mjuk trissa. Sedan på med vax/lackskydd.

De som ger bra djup och "wet look" är carnaubavaxer, men de håller inte så bra. Syntetiska polymervaxer/lackskydd ger som ett annat utseende. De blir som mer reflektiva. Men handen på hjärtat så är det svårt att se ngn skillnad.

Har testa ett par ggr att först lägga t.ex. Platinum och nästa dag lägga ett varv med t.ex. Carnauba Gold. Vette tusan om det blir så stor skillnad, men bara tanken om att man har lagt två varv gör det värt det =)

Omkörningsberoende! justens avatar
    Namn
    Jonas H
    Reg.datum
    sep 2004
    Jobb
    Servicechef
    Jag lägger min röst på TEAM1

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Det lustiga är att redan vid första tvätten så tyckte killen att den sida som var behandlad med silverseal var strävare. Underarbetet var densamma. Nåväl nu skall vi inte tjabbla mer om Silverseal.

Take off tillsammans med gul edgetrissa är en bra kombination på hårda lacker. Den nya trissan, tänkte du på den där koppartrissan eller vad det nu skulle vara?

Jag har slutat efterpolera med cyclo, går mycket bättre med min roterande maskin, mjuk trissa och ett bra polermedel. Du får ett mycket högre glanstal med roterande kontra oscillerande maskin.
    värt det =)
    Du kan väl ändå inte mena att Silver seal e dåligt?
    Sen ang de nya trissorna är det något smartab kommer presentera framöver.

Sen ang osciliserande, gör du rätt får du ju ytan efter
    helt fri från micro repor, o hur skulle det kunna bli bättre menar du?

mvh/
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Registered User
    Namn
    Marcus A
    Reg.datum
    feb 2006
    Jag menar att det finns produkter som kostar 1/4 av vad silverseal kostar, och är minst lika bra om inte bättre än Silverseal. Sen får du göra matten. Någon som vill köpa en liter Silverseal? PM:a mig.

Jo jag har hört en del om de nya trissorna, var tydligen ngn form av metall(?!) var inte riktigt säker. Du vet kanske mera?

Jag menar att det går fortare och man får bättre glans med en roterande maskin än med oscillerande maskin. Men mkt svårare än med en oscillerande. Är man ovan så är det väl inget att rekommendera.

Vilka maskiner använder du? Har du sett Flex "nya" L3403 VRG? Mkt fin maskin. Liten(1,9kg) och stark 1300watt.

Namn
    Nicklas Olsson
    Reg.datum
    jul 2003
    Jobb
    Bilvård
    Jag menar att det finns produkter som kostar 1/4 av vad silverseal kostar, och är minst lika bra om inte bättre än Silverseal. Sen får du göra matten. Någon som vill köpa en liter Silverseal? PM:a mig.

Jo jag har hört en del om de nya trissorna, var tydligen ngn form av metall(?!) var inte riktigt säker. Du vet kanske mera?

Jag menar att det går fortare och man får bättre glans med en roterande maskin än med oscillerande maskin. Men mkt svårare än med en oscillerande. Är man ovan så är det väl inget att rekommendera.

Vilka maskiner använder du? Har du sett Flex "nya" L3403 VRG? Mkt fin maskin. Liten(1,9kg) och stark 1300watt.

Kör bara med felisattin, o smarttoolen på lack.
    Gillar felisattin, då den e lätt, billig o stark.
    Samt att jag föredrar vilken kopia som helst framför den klumpiga cyklon.

Trissorna, är sinnessjukt bra så mkt kan jag säga, om det är samma vi talar om

mvh/
    www.pingens.se
    Följ oss på Facebook

Registered User
    Namn
    Marcus A
    Reg.datum
    feb 2006
    Antar att vi talar om samma trissor. Ngt nytt som Smartab kommer släppa snart. Hörde en försäljare prata om dem. De är inte lammull eller skumgummi utan av ngt annat material? PM:a lite info?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •